Menu

ده حضور افتخاری برتر “استن لی”

ترجمه با تصرف و تلخیص از وبسایت Comicbook

قطعا نام "استن لی" برای هواداران داستان‌های مصور بسیار آشنا می‌باشد. وی یکی از افراد کلیدی شرکت مارول و همچنین خالق قهرمانانی چون Spider-Man‎، Iron Man و … بوده است. متاسفانه شب گذشته خبر فوت این نویسنده‌ی خلاق منتشر و باعث سوگواری هواداران شد.
بسیاری از افراد هنگام تماشای فیلم‌های مارول علاوه بر دیدن ابر قهرمان‌های محبوب خود، انتظار دیدن "استن لی" را هم دارند. وی تا کنون در بیش از 30 فیلم به صورت افتخاری حضور داشته است. ما در این مقاله به منظور زنده نگاه داشتن یاد "استن لی" ده حضور افتخاری برتر وی را برای شما لیست کرده ایم.

10. Spider-Man 3

Stan lee

دهمین جایگاه این لیست متعلق به حضور "استن لی" در Spider-Man 3 می‌باشد. با اینکه از آخرین قسمت سه‌گانه‌ی "سم ریمی"‌ به خوبی یاد نمی‌شود اما دیدن "استن لی" و نصیحت‌هایش به "پیتر پارکر" در قسمتی از فیلم بسیار لذت بخش بود. در واقع شاید بتوان گفت این صحنه بهترین قسمت فیلم بود.

9. Daredevil

Stan lee

شاید Daredevil هم از نظر هواداران فیلم خوبی نباشد، اما این مقاله در‌باره‌ی کیفیت‌ فیلم‌ها نیست. ما در این مقاله فقط به کیفیت حضور "استن لی" می‌پردازیم و قطعا حضور "استن لی" در فیلم Daredevil یکی از جذاب‌ترین بخش‌های فیلم بوده است. در قسمتی از این فیلم "استن لی" را می‌بینیم که در حال خواندن روزنامه است و "مت مرداک" جوان با نگه داشتن وی با استفاده از عصای سفیدش "استن لی" را از یک تصادف مرگبار نجات می‌دهد.

8. Guardians of the galaxy

Stan lee

حضور "استن لی" در این فیلم یکی از cameoهای خنده دار می‌باشد. در صحنه‌ای در همان ابتدای فیلم شخصیت "راکت" با استفاده از دوربینش در حال بررسی اطراف می‌باشد که "استن لی" را می‌بیند که در حال صحبت با دختری جوان است و راکت به زبان خود وی را مسخره می‌کند.

7. The incredible Hulk

Stan lee

جایگاه شماره هفت به حضور "استن لی" در The incredible Hulk تعلق می‌گیرد. فیلمی که شاید بدترین فیلم در دنیای سینمایی مارول باشد. در صحنه‌ای از این فیلم "استن لی" نوشیدنی که با خون "بروس بنر" آلوده شده است را می‌نوشد. تنها تاسف ما این است که فیلم نشان نداد بعد از خوردن آن نوشیدنی چه اتفاقی بر سر "استن لی"‌ می‌افتد. البته امیدواریم که به یک هیولای سبز خشمگین با سیبیلی جذاب تبدیل شده باشد.

6. Thor

Stan lee

ششمین جایگاه به حضور کوتاه "استن لی"‌ در فیلم Thor تعلق دارد. وی در این فیلم نقش یک راننده وانت را بازی می‌کند که سعی دارد با استفاده از اتومبیل خود پتک معروف،‌ Mjolnir را جا به جا کند اما موفق نمی‌شود و گلگیر اتومبیلش از جا در می‌آید. احتمالا تنها دلیلی که "استن" نتوانست پتک را جا به جا کند این بود که خودش به پتک دست نزد، اگر این کار را می‌کرد احتمالا پتک بدون مشکل جا به جا می‌شد.

5. Captain America: Winter Soldier

Stan lee

در این فیلم "استن لی" نقش نگهبانی را بازی می‌کند که در موزه‌ی " Smithsonian" مشغول به کار است و وقتی که متوجه می‌شود سپر Captain America به سرقت رفته، حسابی نگران از دست دادن شغلش می‌شود. این یکی از حضور‌های خنده‌دار "استن لی" در فیلم‌های مارول می‌باشد. فرض کنید نگهبانی مانند "استن لی" سعی کند جلوی Captain America را بگیرد.

4. The Amazing Spider Man

Stan lee

هرچه بخواهید می‌توانید راجع به این نسخه از Spider-Man و فیلمش بگویید اما حضور "استن لی" در این فیلم فوق‌العاده بود. در یکی از صحنه‌های فیلم "استن لی"‌ را می‌بینیم که بی‌خبر از همه چیز در حال گوش دادن به موسیقی است و در عین حال پشت سرش مرد عنکبوتی در حال مبارزه با Lizard می‌باشد. جای تاسف دارد که از این فیلم آنقدر‌ها به خوبی یاد نمی‌شود زیرا شامل یکی از بهترین حضور‌های افتخاری "استن لی"‌ می‌باشد.

3. Iron Man

Stan lee

حضور کوتاه "استن لی" در صحنه‌ای که "تونی استارک" او را به جای "هیو هفنر" اشتباه می‌گیرد را می‌توان به نوعی یکه Cameo بی‌نقص دانست. یک حضور سریع اما جذاب به طوری که حواس مخاطب را از فیلم دور نمی‌کند. این Cameo می‌تواند یک مدل برای دیگر حضور‌های افتخاری از این نوع باشد.

2. Guardians of the galaxy Vol. 2

Stan lee

دومین جایگاه به حضور "استن لی" در صحنه‌ی بعد از تیتراژ پایانی این فیلم تعلق می‌گیرد. در این صحنه "استن لی" برای Watcher ها درباره‌ی زمانی که بر روی زمین یک مامور پست بوده تعریف می‌کند. از نظر هواداران این صحنه به این اشاره می‌کند که تمام "استن لی" هایی که در فیلم‌های مارول دیدم در واقع یک شخصیت هستند. در این زمان بود که هواداران متوجه شدند که شاید فقط یک فیلم مختص به "استن لی"‌ باید ساخته شود.

1. Avengers: Age of Ultron

Stan lee

و بهترین حضور افتخاری این نویسنده‌ی افسانه‌ای به فیلم Avengers: Age of Ultron مربوط می‌باشد. وی در این فیلم نقش یک کهنه سرباز را دارد که کمی از مشروب هزارساله‌ی Thor می‌نوشد و حالش بد شده و مجبور می‌شود به کمک دیگران محل را ترک کند. اما قبل از بیرون رفتن از آن مکان "استن لی" تکه کلام محبوبش را فریاد می‌زند: Excelsior!

مترجم: فردین درویش