Menu

وضعیت نامشخص استودیوهای بازی سازی برادران وارنر

وارنرمدیا به‌زودی به‌صورت کامل تحت مدیریت شرکت دیسکاوری قرار می‌گیرد و حالا مشخص شده است که ۱۱ استودیو بازی‌سازی آن احتمالا روزهای پر فراز و نشیبی را در پیش دارند.

در اواسط سال ۲۰۲۲ میلادی و با نهایی شدن کامل قرارداد عظیم، شرکتی تازه به وجود می‌آید؛ یک غول بسیار بزرگ جدید در صنعت سرگرمی که حاصل ترکیب شدن شرکت دیسکاوری با شرکت وارنرمدیا است و ۷۱ درصد سهام آن به سهام‌دارهای شرکت AT&T و ۲۹ درصد سهام آن به سهام‌دارهای شرکت دیسکاوری داده می‌شود. دیوید زاسلاو، مدیرعامل شرکت دیسکاوری هم تبدیل به مدیرعامل این شرکت بزرگ و جدید (وارنرمدیا+دیسکاوری) شده است. ولی درحالی‌که رسانه‌های سینمایی مشغول بحث راجع به ابعاد سینمایی و تلویزیونی این اتفاق بزرگ هستند، بسیاری از گیمرها از تاثیر آن روی ۱۱ استودیو بازی‌سازی متعلق به وارنرمدیا می‌پرسند.

راک‌استدی (سری بازی Batman Arkham و بازی Suicide Squad)، ندررلم (مورتال کامبت)، استودیو Monolith (دو بازی Middle-earth)، استودیو TT Games (بازی‌های لگو)، آوالانچ سافتور (بازی Hogwarts Legacy)، استودیو WB Games Montréal (بازی Gotham Knights) و استودیو WB Games Boston (بازی Game of Thrones: Conquest) هفت مورد از ۱۱ استودیو بازی‌سازی وارنر هستند. چهار استودیو دیگر هم بدون اسم خاص یا بازی معروف در لس‌آنجلس، سانفراسیسکو، سن دیگو و نیویورک واقع شده‌اند. حالا چه اتفاقی برای هرکدام از این ۱۱ استودیو بازی‌سازی رخ می‌دهد؟

سه گزینه روی میز وجود دارند؛ ماندن در کنترل شرکت AT&T، رفتن تحت کنترل شرکت دیسکاوری+وارنرمدیا یا به فروش رسیدن! با جمع‌آوری اطلاعات رسمی منتشرشده توسط منابع گوناگون می‌فهمیم که طی ماه‌های آتی برای هرکدام از ۱۱ استودیو بازی‌سازی وارنر باید منتظر رخ دادن یکی از این ۳ اتفاق باشیم. بعضی از این ۱۱ استودیو به فروش می‌رسند، برخی از آن‌ها زیر سایه‌ی شرکت AT&T می‌مانند و برخی از آن‌ها نیز تحت نظر شرکت دیسکاوری+وارنرمدیا قرار می‌گیرند.

نگران‌کننده‌ترین بخش ماجرا آن است که شرکت دیسکاوری+وارنرمدیا صاحب حق ساخت و عرضه چند مجموعه بازی این استودیوها است. در نتیجه روی کاغذ غیرممکن نیست که بعضی از استودیوهای بازی‌سازی مورد بحث که در کنترل شرکت AT&T می‌مانند یا به فروش می‌رسند، دیگر توانایی کار روی مجموعه بازی‌های محبوب و معروف خود را نداشته باشند. پس احتمالا خود آن‌ها و گیمرها ترجیح می‌دهند که استودیوهای مورد بحث تحت مدیریت دیسکاوری+وارنرمدیا قرار داشته باشند تا از IPهای خود جدا نشوند. از آن سو عده‌ای با نگرانی می‌پرسند که تیم مدیریت این غول بزرگ جدید صنعت سینما و تلویزیون چه‌قدر توانایی کنترل درست چند استودیو بازی‌سازی را دارد؟

منبع IGN, Gaming Bolt