Menu

ماجرای جالب انتخاب اسم کریتوس برای شخصیت اصلی God of War

همانطور که می‌دانید، نام کارکتر اصلی God of War کریتوس می‌باشد، اما Sony انتخاب‌های دیگری نیز داشته است. به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Gamespot، کارگردان God of War 3 "استیگ آسموسن" طی مصاحبه‌ای گفت که تیم سازنده در جریان ساخت نسخه‌ی اول، شخصیت اصلی را "دومینِس"(Dominus) صدا می‌زدند، اما تیم بازاریابی، این نام را دوست نداشته و آن را نپذیرفتند.

پس از این موضوع، کارگردان God of War 1 "دیوید جفی" از اعضای استودیوی Santa Monica می‌خواهد تا ایده‌های خود برای نام شخصیت اصلی را به اشتراک بگذارند. هنگامی که تیم بازاریابی، لیست پیشنهادی اعضای استودیو را به چند عدد محدود می‌کنند، نام "استیگ"(Stig) نیز به چشم می‌خورد که همان اسم کارگران God of War 3 است. آسموسن در این مورد می‌گوید:

"ما در تلاش بودیم تا نامی برای کریتوس انتخاب کنیم و برای به مقصد رسیدن این هدف، ما در حال همکاری با تیم بازاریابی بودیم و دیوید جفی از اعضای تیم خواست تا ایده‌های خود را به اشترااک بگذارند. تا مدت‌ها، شخصیت اصلی "دومینِس" صدا زده می‌شد، اما تیم بازاریابی به آن علاقه‌ای نداشتند. نمی‌دانم که چند تن از اعضای تیم، نام‌هایی برای کریتوس پیشنهاد دادند، اما من تعدادی انگشت‌شمار پیشنهاد دادم و پس از آن، تیم بازاریابی، این اسامی را به 4 تا 5 اسم کاهش دادند که کریتوس و استیگ در میان آن‌ها بود."

البته، استیگ آسموسن می‌گوید که نام خودش را پیشنهاد نداده، بلکه آن را بالای برگه‌ای که اسامی پیشنهادی‌اش را در آن نوشته، یادداشت کرده است. تیم سازنده نیز "استیگ" را در میان گزینه‌ها فرض کرده و البته که آن را در کاندیدهای نهایی نیز قرار داده است.

همچنین، خود بازی نیز "ادیسه‌ی تاریک"(Dark Odyssey) نامیده می‌شد، اما آسموسن گفت که تیم بازاریابی با این اسم مخافت کرده و فکر می‌کردند که این نام برای مردم بسیار اندیشمندانه به نظر می‌رسد و با ماهیت بازی همخوانی ندارد. در نهایت نیز اسامی God of War و کریتوس برای پروژه‌ی استودیوی Santa Monica انتخاب شدند. از اخبار مربوط می‌توان به قرار بوده است تا به جای کریتوس از شخصیت اصلی جدیدی در GOD OF WAR استفاده شود، اشاره کرد.