Menu

Paradox Interactive: تقسیم سود 70/30 در فروشگاه استیم ظالمانه است

در حال حاضر صحبت‌های بحث برانگیز زیادی در PC گیمینگ وجود دارد. بیشتر این صحبت‌ها از زمان تشکیل فروشگاه Epic Games شکل گرفت که روی آوردن به انحصاری‌های مختلف و تقسیم سود عادلانه 88/12 باعث شد بحث و جدل‌هایی رخ دهد. "تیم سویینی" بارها از عملکرد Epic Games دفاع کرده و نحوه برخورد آن‌ها با موضوع را به نفع بازیکنان و سازندگان می‌داند. فروشگاه‌های دیجیتالی دیگر 30 درصد از سود کل را برای خود بر می‌دارند و 70 درصد باقی مانده را به ناشران/سازندگان می‌دهند اما شرکت Epic Games این عملکرد را عادلانه نمی‌داند. حالا Paradox Interactive از Epic Games دفاع کرده و این شرکت را بخاطر تقسیم عادلانه سود ستایش می‌کند.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از GamingBolt، رئیس شرکت Paradox، "فردریک وستر"، در پنلی برگزار شده توسط GamesIndustry اعلام کرد، تقسیم سود سنتی 70/30 در فروشگاه‌های دیجیتال "ظالمانه است"، بر اساس استانداردهای فیزیکی چنین چیزی نباید اجرا شود. او سپس به طور واضح گفت که منظور او تمامی فروشگاه‌های Apple،Microsoft،Sony و .. است و تنها نمی‌خواهد به جدال میان فروشگاه Epic Games و Steam بپردازد.

او در این باره گفت:

"من فکر می‌کنم تقسیم سود 70/30 ظالمانه است و دارندگان پلتفرم‌ها بیش از حد پول به جیب می‌زنند."

او در رابطه نسخه فیزیکی و دیجیتالی و نحوه برخورد با این دو توضیح داد:

"نسخه فیزیکی نیاز به هزینه فراوان دارد اما ورژن دیجیتالی که هزینه‌بر نیست. بنابراین من فکر می‌کنم Epic Games بخاطر سود 88 درصدی جنبش فوق‌العاده را آغاز کرده است. من از شما بسیار تا بسیار ممنونم."

نظر شما در این باره چیست؟