Menu

معرفی فیلم اوپنهایمر (Oppenheimer) ساخته جدید نولان

پس از انتظارهای فراوان بالاخره به تاریخ اکران فیلم اوپنهایمر، فیلمی که توانست منتقدان را راضی کند، رسیدیم. در ادامه این مقاله با معرفی کامل فیلم oppenheimer 2023 و بررسی آن همراه شما خواهیم بود.

کریستوفر نولان (Christopher Nolan) کارگردان مشهور و محبوب آمریکایی-انگلیسی است که فیلم‌های او تاکنون بیش از 5 میلیارد دلار در سراسر دنیا فروش داشته و از 36 نامزدی اسکار، 11 جایزه را از آن خود کرده‌اند. آخرین فیلم نولان فیلم Tenet بود که در سال 2020 اکران شد. او چندی پیش با خبر ساخت فیلمی درباره پدر بمب اتم بار دیگر نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت. فیلم Oppenheimer جدیدترین پروژه نولان است.

خلاصه داستان فیلم اوپنهایمر

این اثر در زمان جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد. زمانی که یکی از مقامات آمریکا به نام لسلی گرووز از دانشمندی به نام رابرت اوپنهایمر می‌خواهد تا بر روی پروژه عظیم و مخفی‌ای در منتهتن کار کند‌. اوپنهایمر و تیمش نیز سال‌ها بر سر این پروژه پرخطر کار می‌کنند اما آیا چیزی که قرار است ساخته شود، به نفع بشر خواهد بود؟

معرفی بازیگران فیلم اوپنهایمر

در ادامه با معرفی و بیوگرافی این هنرپیشگان همراه شما هستیم.

کیلیان مورفی در نقش جی رابرت اوپنهایمر

کیلیان مورفی (Cillian Murphy) بازیگر ایرلندی، متولد 25 می 1976، برابر با 4 خرداد 1355، است. او ابتدا به عنوان خواننده اصلی، گیتاریست و ترانه‌سرای گروه موسیقی The Son of Mr. Green Genes آغاز به کار کرد. اواخر دهه 1990 میلادی بود که گروه را ترک کرده و به بازیگری روی آورد. و در چندین تئاتر، فیلم کوتاه و فیلم مستقل حضور یافت و سرانجام با فیلم بتمن آغاز می‌کند (2008)، اولین قسمت از سه‌گانه The Dark Knight به شهرت رسید. حضور او در فیلم سینمایی اوپنهایمر تاثیر زیادی روی تعداد بیننده‌های این فیلم خواهد دارد.

امیلی بلانت در نقش کاترین اوپنهایمر

دومین بازیگری که حضورش در فیلم جدید نولان تائید شد، بازیگر جذاب انگلیسی امیلی بلانت بود. امیلی بلانت (Emily Blunt) متولد 23 فوریه 1983 (4 اسفند 1361) در لندن است. او بازیگری را از سال 2001 آغاز کرده و تاکنون افتخارات بسیاری را وارد کارنامه خود کرده است. نام او در سال 2006 با فیلم The Devil Wears Parada بر سر زبان‌ها افتاد. او برای این نقش برنده جایزه گلدن‌گلوب و نامزد جایزه بفتا شد. از جدیدترین فیلم‌های این بازیگر انگلیسی می‌توانیم به فیلم Mary Poppins Returns (2018)، فیلم A Quiet Place Part II (2021) و فیلم Jungle Cruise (2021) اشاره کنیم.

مت دیمون در نقش لزلی گرووز

آخرین بازیگری که تا به این لحظه حضورش در فیلم اوپنهایمر تائید شده، مت دیمون است. مت دیمون (Matt Damon) بازیگر، تهیه‌کننده و نویسنده، متولد 8 اکتبر 1970 (16 مهر 1349) در ایالت ماساچوست آمریکا است. او یکی از پولسازترین و گران‌قیمت‌ترین بازیگران کل تاریخ است. او افتخارات بسیاری کسب کرده که از مهمترین آنها باید به 4 نامزدی و 1 برد جایزه اسکار اشاره کرد. در میان فیلم‌های او از تماشای فیلم The Martian (2015)، فیلم Ford v Ferrari (2019) و فیلم Stillwater (2021) نباید غافل شد.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی فیلم سینمایی اوپنهایمر پرداختیم. نظر شما درمورد فیلم سینمایی Oppenheimer چیست؟ به نظر شما این اثر فیلمی موفق است؟ تیزر اوپنهایمر را تماشا کردید؟ آیا برای دانلود فیلم اوپنهایمر هیجان زده هستید؟ شما می‌توانید دیدگاه‌های خود را از طریق بخش ارسال دیدگاه با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.