Menu

معرفی فیلم حرف‌های زنانه 2022 اثری درام و زنانه

این روزها بازار اخبار و فیلم‌های با محوریت زنان داغ‌تر از همیشه است. فیلم حرف‌های زنانه 2022 نیز بر روی همین موضوع تمرکز دارد و دیدگاه‌های تازه‌ای در رابطه با موضوع زنان مطرح می‌سازد. از این رو قصد داریم تا در این مقاله به معرفی فیلم women talking 2022 بپردازیم.

فیلم حرف زنان ۲۰۲۲ به کارگردانی سارا پلی (Sarah Polley) بر اساس رمانی به همین نام اثر میریام توئز (Miriam Toews) ساخته شده است که اولین بار در 2 سپتامبر 2022 (11 شهریور 1401) در جشنواره فیلم تلیوراید (Telluride) به نمایش درآمد. ژانر فیلم Women Talking 2022 درام است. اگر دوست دارید درباره مدت زمان فیلم حرف‌های زنانه 2022 بدانید نیز باید بگوییم که این فیلم 104 دقیقه است.

خلاصه داستان فیلم حرف های زنانه

داستان فیلم حرف‌های زنانه 2022 در جامعه‌ای منزوی و مذهبی اتفاق می‌افتد. جایی که زنان در محیطی پر از خفقان زندانی شده‌اند. این زنان وقتی صبح‌ها از خواب برمی‌خیزند، می‌فهمند که در طول شب گذشته به طرز مشکوکی مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند اما هیچ خاطره‌ای از اتفاقی که برای آنها افتاده ندارند. کم‌کم حقیقت‌ برای این گروه آشکار می‌شود و تمام باورها و ایمان آنان را زیر سوال می‌برد.

معرفی کارگردان فیلم حرف زنان ۲۰۲۲

در این بخش قصد داریم نگاهی بر کارنامه کاری کارگردان فیلم Women Talking 2022 بیندازیم.

سارا پلی کارگردان فیلم Women Talking 2022

سارا الن پلی بازیگر، نویسنده، کارگردان، تهیه‌کننده و فعال سیاسی اهل کانادا است و در 8 ژانویه 1979 (18 دی 1357) متولد شد. پلی از کودکی به بازیگری مشغول شد و دو نقش سارا استنلی و رامونا کوییم بی را در همین سن بازی کرد و خوش درخشید. او علاوه بر این فیلم‌ها در آثاری همچون: اکسوتیکا (Exotica)، زندگی من بدون من (My Life Without Me) و آقای نوبادی (Mr. Nobody) به ایفای نقش پرداخته است.

معرفی هنرپیشه‌های حرف‌های زنانه

سارا پلی انتخاب‌های شایسته و گزینش شده‌ای برای بازیگران فیلم داشته است. در سال 2020 حضور فرانسیس‌ مک‌دورموند در فیلم Women Talking 2022 قطعی شد و او اولین بازیگر انتخابی فیلم بود. در سال 2021 نیز تیم بازیگری کامل و فیلم‌برداری شروع شد. با معرفی هنرپیشه‌های فیلم همراه ما باشید.‌

رونی مارا در نقش اونا فریسن

رونی مارا (Rooney Mara) بازیگر آمریکایی پر افتخار، متولد 17 آوریل 1985 (28 فروردین 1364) است و تاکنون توانسته از پس نقش‌های محول شده به او برآید. او نخستین بار با فیلم شبکه اجتماعی (The Social Network) خوش درخشید و سپس این فیلم دختری با خالکوبی اژدها بود که او را به مردم به خوبی معرفی کرد تا حدی که برای این فیلم نامزد جایزه اسکار شد. از آثار دیگر مارا باید به فیلم‌های: عوارض جانبی (Side Effects)، او (Her)، کارول (Carol)، شیر (Lion)، کوچه کابوس (Nightmare Alley) و داستان یک روح (A Ghost Story) اشاره کنیم. او تا کنون دوبار نامزد جایزه اسکار و یک بار برنده جایزه کن شده است. او در فیلم حرف زنان ۲۰۲۲ یکی از نقش‌های اصلی را دارد.

کلر فوی در نقش سالومه فریسن

کلر الیزابت فوی (Claire Elizabeth Foy) بازیگر انگلیسی، متولد 16 آوریل 1984 (27 فروردین 1363) است. او بیشتر برای بازی در نقش جوانی ملکه الیزابت دوم شناخته می‌شود و برای این نقش صاحب جایزه امی ساعات پربیننده برای بهترین بازیگر نقش اول زن در مجموعه تلویزیونی درام شد. از جمله آثار معروف این بازیگر: سریال‌های انسان بودن (Being Human)، دوریت کوچولو (Little Dorrit)، فصل جادوگری (Season of the Witch)، گرگ هال (Wolf Hall) و فیلم‌های دیوانه (Unsane) و نخستین انسان (First Man) هستند. او تاکنون برنده دو جایزه امی شده است. کلر فوی یکی از نقش‌های فیلم Women Talking 2022 را برعهده دارد.

جسی باکلی در نقش ماریش لوئن

جسی باکلی (Jessie Buckley) بازیگر و خواننده ایرلندی در 28 دسامبر سال 1989 (7 دی 1368) به دنیا آمد. او شروع فعالیت‌های خود را با نفر دوم شدن در مسابقه استعدادیابی من هرکاری می‌کنم (I’d Do Anything) شروع کرد و در فیلم‌های هیولا (Beast)، رز وحشی (Wild Rose)، دختر گمشده (The Lost Daughter) و سریال‌های چرنوبیل (Chernobyl) و فارگو (Fargo) ایفای نقش داشت. باکلی تاکنون چندین بار نامزد و برنده جوایز مختلف شده است و در سال 2020 در  رتبه 38ام لیست بهترین بازیگران ایرلند در طول تاریخ قرارگرفت. جسی باکلی در فیلم حرف زنان ۲۰۲۲ ایفاگر یکی از نقش‌های کلیدی است.

جوایز و افتخارات فیلم women talking 2022

اگر تا اینجای مقاله هنوز درباره دانلود فیلم women talking 2022 مطمئن نشده‌اید، شاید بهتر باشد نگاهی به افتخارات این فیلم داشته باشید.

جشنواره / مراسم جایزه دریافت کننده
اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی سارا پلی
جایزه انتخاب منتقدان فیلم بهترین فیلمنامه اقتباسی سارا پلی
ستلایت بهترین بازیگر نقش مکمل زن کلر فوی
ستلایت بهترین فیلمنامه اقتباسی سارا پلی
انتخاب هیئت ملی بازبینی فیلم جایزه Mind the Gap فیلم حرف‌های زنانه
انتخاب هیئت ملی بازبینی فیلم 10 فیلم برتر سال فیلم حرف‌های زنانه
انتخاب هیئت ملی بازبینی فیلم بهترین گروه بازیگری فیلم حرف‌های زنانه

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی فیلم زنان حرف میزنند پرداختیم. این اثر نگاهی بر مسئله زنان و باورهای آنان دارد و تحسین‌ بسیاری را برانگیخته است‌. نظر شما راجع به رویکرد جدید در رابطه با مسئله زنان و داستان فیلم حرف زنان ۲۰۲۲ چیست؟ آیا تریلر فیلم حرف های زنانه را دیده‌اید؟ به نظرتان این فیلم ارزش دریافت اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی را داشت؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان پلازا به اشتراک بگذارید. از همراهی شما متشکریم.