Menu

معرفی فیلم آرژانتین 1985 2022 برنده گلدن گلوب

فیلم آرژانتین ۱۹۸۵ اثری درام و تاریخی و از بهترین فیلم‌های خارجی سال 2022 است. برای معرفی فیلم سینمایی Argentina 1985 با ما همراه باشید.

فیلم آرژانتین ۱۹۸۵ یکی از بهترین آثار سینمای آرژانتین به کارگردانی سانتیاگو میتره (Santiago Mitre) است که در سال 2022 منتشر شد و توانست جوایز و افتخارات مختلفی کسب کند. این فیلم اولین بار در 3 سپتامبر 2022 (12 شهریور 1401) در جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز به نمایش در آمد.  ژانر فیلم آرژانتین ۱۹۸۵ درام تاریخی است و داستان آن بر اساس اتفاقات واقعی که در سال 1985 و طی محاکمه نظامیان در آرژانتین رخ داد ساخته شده است. مدت زمان فیلم آرژانتین ۱۹۸۵ حدود 140 دقیقه است. این فیلم محصول مشترک کشورهای آرژانتین، انگلستان و آمریکاست و زبان آن نیز اسپانیایی است.

خلاصه داستان فیلم آرژانتین ۱۹۸۵

داستانی واقعی از یک دادستان عمومی و یک وکیل جوان است که به همراه تیم حقوقی کم تجربه‌ی خود تلاش می‌کنند تا سران دیکتاتوری نظامی خونخوار آرژانتین را در دادگاه محکوم کنند.

معرفی بازیگران فیلم آرژانتین ۱۹۸۵

در این بخش به معرفی هنرپیشه های فیلم سینمایی Argentina 1985 می‌پردازیم و با بیوگرافی آن‌ها آشنا می‌شویم.

ریکاردو دارین در نقش خولیو سزار استراسرا

ریکاردو دارین (Ricardo Darín) بازیگر، کارگردان و تهیه کننده آرژانتینی متولد 16 ژانویه 1957 برابر با 26 دی 1335 است. او یکی از پرکارترین و بهترین بازیگران سینمای آرژانتین محسوب می‌شود. برخی از مهم‌ترین آثار این بازیگر عبارتند از فیلم جنایی Nine Queens محصول 2000، فیلم کمدی درام El hijo de la novia محصول 2001، فیلم کمدی درام Luna de Avellaneda محصول 2004، فیلم تریلر روانشناختی نئو-نوآر The Aura محصول 2005، فیلم La señal محصول 2007 و فیلم درام جنایی The Secret in Their Eyes محصول 2009. او در سال‌های اخیر در فیلم‌هایی چون Everybody Knows محصول 2018 و Heroic Losers محصول 2019 به ایفای نقش پرداخته است.

پیتر لانزانی در نقش لوئیس مورنو اوکامپو

پیتر لانزانی (Peter Lanzani) با نام اصلی خوان پدرو لانزانی (Juan Pedro Lanzani) بازیگر و خواننده آرژانتینی متولد 24 آگوست 1990 برابر با 2 شهریور 1369 است. او در کودکی نیز به عنوان بازیگر و مدل فعالیت می‌کرد. پیتر لانزانی بیشتر برای ایفای نقش در Casi Ángeles و همچنین فیلم بیوگرافی جنایی El Clan محصول 2015 شناخته می‌شود.

جوایز و افتخارات فیلم آرژانتین ۱۹۸۵

فیلم آرژانتین 1985 از بهترین فیلم‌های سینمایی آرژانتین است. این فیلم تا کنون نامزد جوایز مختلفی شده و برخی از آن‌ها را از آن خود کرده. نتایج برخی از این جوایز نیز هنوز اعلام نشده‌اند. فیلم سینمایی Argentina 1985 نامزد دریافت اسکار بهترین فیلم بین‌المللی و بفتا بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان شده است و فعلا باید منتظر بمانیم تا ببینیم آیا این فیلم می‌تواند چنین جوایز ارزشمندی را از آن خود کند؟ در جدول پایین می‌توانید برخی از جوایز این فیلم تا کنون را مشاهده کنید.

جشنواره / مراسم جایزه
هیئت ملی بازبینی فیلم 5 فیلم خارجی‌زبان برتر سال
هیئت ملی بازبینی فیلم آزادی بیان
گلدن گلوب بهترین فیلم خارجی‌زبان

کلام آخر

ممنون از اینکه با معرفی فیلم آرژانتین ۱۹۸۵ همراه ما بودید. در این مقاله تریلر این اثر را تماشا کردیم و به بررسی جزئیات مربوط به آن پرداختیم. نظر شما درباره این فیلم سینمایی آرژانتینی چیست؟ آیا آن را تماشا کرده‌اید یا اکنون و پس از خواندن مقاله تصمیم گرفتید سراغ دانلود فیلم آرژانتین ۱۹۸۵ بروید؟ فراموش نکنید نظراتتان را در بخش دیدگاه‌ها با ما و خوانندگان سایت در میان بگذارید.