Menu

معرفی فیلم تیل 2022 Till

یکی از تاثیرگذارترین انواع فیلم، آثاری هستند که براساس زندگی واقعی افراد ساخته می‌شوند. فیلم تیل 2022 نیز از همان دسته از فیلم‌ها محسوب می‌شود. در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی فیلم Till 2022 بپردازیم.

فیلم سینمایی تایل به کارگردانی چینویه چوکوو (Chinonye Chukwu) ساخته شد. نگارش داستان آن نیز به دست مایکل ریلی (Michael Reilly) و کیت بیچامپ (Keith Beauchamp) انجام گرفت. این فیلم براساس داستان واقعی زنی به نام مامی تیل موبلی (Mamie Till Mobley) ساخته شده است.

داستان فیلم سینمایی تایل

داستان درباره زنی به نام مامی تیل موبلی است که با اتفاقی غم‌انگیز زندگی‌اش دگرگون می‌شود‌. مامی پسری 14 ساله به نام امت داشت که در سال 1955 به خاطر سوت زدن برای زنی سفید‌پوست طی حرکتی نژاد پرستانه تا سر حد مرگ کتک زده و سپس کشته می‌شود. اما او با این اتفاق سوگواری نمی‌کند. در عوض تبدیل به یک فعال اجتماعی و آموزگار می‌شود تا نژادپرستی را ریشه‌کن کند و کسانی که پسرش را کشته‌اند به سزای اعمالشان برساند.

معرفی کارگردان فیلم تیل 2022

در این بخش قصد داریم ضمن مروری بر کارنامه کاری چینویه چوکوو، کارگردان فیلم را نیز به شما معرفی کنیم.

چینویه چوکوو کارگردان فیلم تیل 2022

چینویه چوکوو کارگردان نیجریه‌ای-آمریکایی، متولد 19 مه 1985 (29 اردیبهشت 1364) است. او اولین زن سیاه‌‌پوستی بود که توانست جایزه هنرهای دراماتیک هیئت داوران ساندنس را برنده شود. آثار چوکوو همانند دیگر هنرمندان سیاه‌پوست حول محور مبارزه با نژادپرستی می‌چرخد.

مهم‌ترین فیلم کارنامه این کارگردان بخشندگی است که توانست توجه هیئت داوران را جلب کند و مورد استقبال قرار گیرد. این کارگردان 7 فیلم کوتاه، 5 فیلم بلند و یک سریال در کارنامه خود ثبت کرده است. او علاوه بر کارگردانی فیلم سینمایی تایل، از اعضای گروه نویسندگان آن نیز بود.

بازیگران فیلم سینمایی تایل ۲۰۲۲

نوبت به بخش جذاب معرفی بازیگران فیلم می‌رسد. در این قسمت قصد داریم ضمن معرفی هنرپیشه‌های فیلم نگاهی بر سابقه بازیگری آنان نیز بیاندازیم.

دانیل ددوایلر در نقش مامی تیل موبلی

دانیل ددوایلر (Danielle Deadwyler) هنرپیشه و نویسنده آمریکایی در تاریخ 3 مه 1982 (13 اردیبهشت 1361) به دنیا آمد. او کار خود را از تئاتر شروع و اولین تجربه بازیگری‌اش را با فیلم A Cross to Bear شروع کرد. ددوایلر سپس در مجموعه تلوزیونی The Haves and the Have Nots حضور پیدا کرد که باعث دیده شدن او شد. بازی او در فیلم هرچه قوی‌تر، سخت‌تر زمین می‌خوری (The Harder They Fall) از جانب منتقدان بسیار تحسین شد. فیلم تیل 2022 نیز نقطه عطفی در کارنامه کاری ددوایلر بود، به طوری که برای این اثر جایزه بهترین اجرای نقش اول در فیلم را از جشنواره گاتهام دریافت کرد.

جالین هال در نقش امت تیل

جالین هال (Jalyn Hall) بازیگر نوجوان اهل آمریکا در 18 دسامبر 2007 (27 آذر 1386) به دنیا آمد. او را برای نقش دیلون در سریال آمریکایی تمام عیار می‌شناسند‌. جالین تا‌کنون 8 فیلم و 9 سریال در کارنامه خود ثبت کرده است. او در فیلم Till 2022 نقش امت تیل یعنی پسر مامی را بازی می‌کند.

فرانکی فیزن در نقش جان کارتان

فرانکی فیزن (Frankie Faison) بازیگر اهل آمریکا متولد 10 ژوئن 1949 (20 خرداد 1328) است. این بازیگر از سال 1974 تاکنون بازیگری می‌کند و کارنامه کاری شلوغی دارد اما او را عمدتا به خاطر نقش اروین بارل سریال شنود می‌شناسند. او همچنین در فرنچایز هانیبال لکتر نقش بارنی متیوس را بازی‌ کرد و در سریال بانشی (Banshee) به ایفای نقش شوگر بیتس پرداخت‌. فیزن در فیلم سینمایی تایل نقش جان کارتان پدر مامی را دارد.

کلام آخر

این اثر نیز برای مبارزه با نژادپرستی ساخته شده و مانند حرکت‌های سال‌های اخیر نشانگر تبعات وحشتناک برتر دانستن انسان‌ها براساس رنگ پوست است. گذشته از این مسئله دانستن اینکه فیلمی که می‌بینیم براساس زندگی واقعی انسان‌هاست حقیقتا آدمی را به فکر فرو می‌برد که ذات انسان گاه چقدر می‌تواند پست شود که به خود اجازه دهد فقط به خاطر رنگ پوست، انسان دیگری را از زندگی محروم کند. شما نیز پس از دانلود فیلم تیل 2022، نظرات خود را درباره فیلم با ما به اشتراک بگذارید. از همراهی شما سپاس‌گزاریم.