Menu

معرفی فیلم 2022 RRR

سینمای هند، اغلب به عنوان سینمایی احساسی و عاشقانه شناخته می‌شود. اما در سال 2022 شاهد حرکتی جدید در این سینما بودیم و با فیلم هندی آر آر آر ۲۰۲۲ روبه‌رو شدیم. این اثر آمد‌ تا مسیری جدید در سینمای هند باز ‌کند و بگوید که بدون قطب‌های بازیگری هند هم می‌توان موفق بود.‌ در ادامه به معرفی فیلم هندی غرش، قیام، انقلاب خواهیم پرداخت.

اکثر فیلم‌های هندی به مسائل عاشقانه و احساسی می‌پردازند و گاهی این درجه احساسی بودن آنقدر بالا می‌رود که از کیفیت فیلم کاسته می‌شود. اما این کشور در سال‌های اخیر با بیشتر بها دادن به ژانر اکشن سعی می‌کند که سینمای خود را وارد فاز جدیدی کند.

فیلم هندی غرش، قیام، انقلاب (RRR) یکی از جدیدترین فیلم های هندی 2022 است که به کارگردانی و نویسندگی اس.اس راجامولی (S. S. Rajamouli)، بر اساس داستانی از وی. ویجایندرا پراساد (V. Vijayendra Prasad) ساخته شده است.

خلاصه فیلم هندی آر آر آر ۲۰۲۲

داستان فیلم هندی RRR 2022 در دوران راج بریتانیا اتفاق می‌افتد. در سال 1920، مدیر مستبدی به نام ریچارد بکستون و همسر بی‌رحم او کاترین، دختری به نام مالی که خوش صداست و آوازهای زیبایی می‌خواند را می‌ربایند و با خود می‌برند. دختر اهل قبیله گوند است و کومارام بیم، رهبر قبیله به دنبال او می‌رود تا دختر را از اسارت آنان نجات دهد. او در این راه با افسری از پلیس سلطنتی هند بنام آ. راما راجو آشنا می‌شود. داستان فیلم روایتی غیرمستند و خیالی درباره انقلاب هند و نشان دادن مردم انقلابی آن زمان است.

معرفی کارگردان فیلم هندی آر آر آر ۲۰۲۲

در این بخش قصد داریم تا به معرفی کارگردان فیلم هندی غرش، قیام، انقلاب بپردازیم.

اس. اس راجامولی کارگردان فیلم هندی آر آر آر ۲۰۲۲

کودوری سریسایلا سری راجامولی (Koduri Srisaila Sri Rajamouli) معروف به اس. اس راجامولی در تاریخ 10 اکتبر 1973 (18 مهر 1352) به دنیا آمد. او در حرفه کارگردانی و فیلمنامه نویسی فعالیت می‌کند و گران‌ترین کارگردان هند است. آثار اکشن، فانتزی و حماسی راجامولی معروف هستند و سه فیلم برتر او یعنی باهوبالی 1، باهوبالی 2 و آرآرآر جز پنج فیلم پرفروش تاریخ هند محسوب می‌شوند. این سه فیلم علاوه بر پرفروش بودن، گران‌ترین فیلم‌های تاکنون ساخته شده در هند نیز هستند.

راجامولی تاکنون جوایز متعددی برنده شده است که از میان آنها باید به جایزه ساترن، جایزه ملی فیلم هند، فیلم فیر و ناندی اشاره کنیم. او در سال 2016 توانست نشان پادما شری را به دلیل فعالیت‌هایش در هنر دریافت کرد.

بازیگران فیلم هندی آر آر آر ۲۰۲۲

نوبت به معرفی بازیگران فیلم هندی RRR 2022 می‌رسد. در بین بازیگران اصلی فیلم قرار نیست قطب‌های بالیوود (آمیتاب باچان، سلمان خان، شاهرخ خان و عامر خان) را ببینیم. چهار بازیگر اصلی فیلم به ترتیب: ان.تی راما رائو جونیور (N. T. Rama Rao Jr.)، رام چاران (Ram Charan)، آجی دیوگن (Ajay Devgn) و آلیا بات (Alia Bhatt) هستند.

ان.تی راما رائو جونیور در نقش کوماران بیم

ان.تی راما رائو جونیور بازیگر اهل هند متولد 20 مه 1983 (30 اردیبهشت 1362) است. او بازیگری را از سینمای تلگو هند شروع کرد و یکی از گران‌ترین بازیگران زبان تلگو محسوب می‌شود. او تاکنون توانسته جوایز متعددی همچون جایزه ناندی و فیلم فیر را از آن خود کند. ان.تی راما رائو جونیور از سال 2012، جز یکی از 100 سلبریتی هند از نگاه مجله فوربز شد. او از سنین کودکی بازیگری را شروع کرد و در سن کودکی با نقش راما در فیلم Ramayanam توانست جایزه بین‌المللی بهترین بازیگر کودک را بگیرد. این بازیگر در اکثر فیلم‌های خود بازیگر نقش اصلی بوده و در فیلم آرآرآر نیز نقش کوماران بیم رهبر قبیله گوند را دارد.

رام چاران در نقش آ. راما راجو

رام چاران بازیگر، تهیه‌کننده و کارآفرین اهل هند، در 27 مارس 1985 (7 فروردین 1364) متولد شد. او نیز یکی از گران‌ترین بازیگران تلگو به شمار می‌آید که تاکنون جوایز متعددی از جمله سه جایزه فیلم فیر و دو جایزه ناندی را از آن خود کرده است‌. این بازیگر از سال 2013 یکی از 100 سلبریتی هندی از نگاه مجله فوربز محسوب می‌شود. او بازیگری را از فیلم Chirutha شروع کرد که موفقیت تجاری‌ای در گیشه بود و توانست برای بازی در این فیلم برنده جایزه بهترین بازیگر نوظهور مرد فیلم فیر شود. سپس اولین همکاری خود با راجامولی یعنی فیلم Magadheera را انجام داد که فیلم تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم تلگو شد و برای چاران جایزه بهترین بازیگر مرد فیلم فیر را به ارمغان آورد.

آجی دیوگن در نقش ونکاتا راما راجو

ویشال ویرو دیوگن (Vishal Veeru Devgan) که او را با نام آجی دیوگن می‌شناسیم متولد 2 آوریل (13 فروردین 1348) است. او به عنوان بازیگر، کارگردان و تهیه‌کننده در سینمای هند فعالیت می‌کند و تاکنون در بیش از 100 فیلم بازی کرده است. آجی دیوگان شاید از لحاظ مهارت بازیگری به اندازه خان‌های سینمای بالیوود قدرتمند باشد اما نتوانست جایگاهی همچون آنان کسب کند. او چهار جایزه ملی فیلم هند و چهار جایزه فیلم فیر در کارنامه خود دارد. دولت در سال 2016 نشان پادما شری را به او اهدا کرد.

آلیا بات در نقش سیتا

آلیا بات دختر فیلمساز معروف ماهش بات و سوندی رازدان بازیگر است. او در حوزه بازیگری فعالیت می‌کند و در 15 مارس 1993 (24 اسفند 1371) به دنیا آمده است. او بازیگری را از سنین کودکی شروع کرد و اولین نقش اول خود را در فیلم دانش آموز سال (Student of the Year) تجربه کرد. این بازیگر تاکنون صاحب جوایز گوناگونی همچون چهار جایزه فیلم فیر شد. آلیا بات یکی از گران‌ترین بازیگران زن هند به شمار می‌آید. او از سال 2014 در بین 100 سلبریتی هند قرار گرفت و در سال 2022 جایزه TIME100 Impact Award را دریافت کرد.

کلام آخر

فیلم هندی آر آر آر ۲۰۲۲ ثابت کرد که فیلم‌های هندی می‌توانند در ژانر اکشن بسیار قوی عمل کرده و مخاطبان زیادی را جذب خود کنند. نظر شما درباره این فیلم چیست؟ آیا در حد تحسین‌هایی که از آن شد، بود؟ لطفا پس از دانلود فیلم هندی غرش، قیام، انقلاب ۲۰۲۲، نظرات خود را درباره فیلم با ما به اشتراک بگذارید، از همراهی شما سپاس گذاریم.