Menu

معرفی فیلم Bandit 2022

دیدن سرگذشت افراد در قالب یک فیلم می‌تواند بسیار جالب و عبرت آموز باشد. حال تصور کنید این سرگذشت در ژانری جنایی و پرهیجان روایت شود. بسیار دیدنی خواهد بود، نه؟ خب اگر با شنیدن‌ توصیفات بالا هیجان زده شدید، در این مقاله قصد داریم به سراغ معرفی و بررسی فیلم راهزن 2022برویم.

فیلم‌های بیوگرافی همواره موردعلاقه مخاطبان سینما و تلویزیون بوده‌اند. وقتی داستانی از روی زندگی واقعی ساخته می‌شود، حس همذات پنداری مخاطب را نیز برمی‌انگیزد. برخی از افراد ترجیح می‌دهند به جای دنبال کردن سرنوشت یک فرد ابرقهرمان و برتر که در دنیای واقعی پیدا نمی‌شود، به سراغ حقیقت زندگی بروند.

فیلم سینمایی بندیت ۲۰۲۲ اثری کانادایی به کارگردانی آلن اونگار (Allan Ungar) و نویسندگی کریگ ونمن (Kraig Wenman) ساخته شد. داستان این فیلم از کتاب راهزن پرنده اثر رابرت ناکل (Robert Knuckle) اقتباس شده و بر زندگی گیلبرت گالوان جونیور (Gilbert Galvan Jr) ملقب به «راهزن پرنده» تمرکز دارد.

داستان فیلم راهزن 2022

خلاصه فیلم سینمایی Bandit 2022 بهتر است سری به داستان گیلبرت گالوان جونیور بزنیم. او ملقب به «راهزن پرنده» بود که در سال 1984 از زندان میشیگان فرار می‌کند و دست به 59 فقره سرقت زنجیره‌ای می‌زند. داستان فیلم حوادث بعد از فرار راهزن پرنده را نشان می‌دهد. او پس از فرار از زندان به کانادا می‌گریزد و در آنجا هویتی جدید برای خود می‌سازد. هدف گیلبرت گالوان بانک‌ها و جواهر فروشی‌ها هستند.

معرفی عوامل فیلم راهزن 2022

در این بخش ابتدا نگاهی بر کارنامه کاری کارگردان خوش‌ آتیه فیلم می‌اندازیم.

آلن اونگار کارگردان فیلم راهزن 2022

آلن اونگار کارگردان، تهیه‌کننده و فیلمنامه نویس اهل کانادا است که در 21 دسامبر 1988 (30 آذر 1367) به دنیا آمد. وقتی اونگار تنها 23 سال داشت، اولین فیلم خود با عنوان خارج شده (Tapped Out) را کارگردانی کرد و فیلمنامه آن را نیز نوشت. او سپس فیلم دیگری به نام تنگنا که در نتفلیکس نیز پخش شد را کارگردانی کرد. فیلم بسیار مورد استقبال قرار گرفت، به طوری که منتقدان آن را سرگرم کننده خواندند.

در سال 2018 فیلم کوتاه آنچارتد: عملیات زنده به کارگردانی اونگار منتشر شد. آنچارتد به سرعت به‌خاطر شوخی‌ها و اکشن قابل قبول خود محبوب شد. حال این کارگردان بااستعداد کانادایی فیلم سینمایی بندیت ۲۰۲۲ را کارگردانی کرد.

بازیگران فیلم راهزن 2022

در ماه اکتبر سال 2020 اعلام شد که جاش دوهامل (Josh Duhamel) قرار است در این فیلم به عنوان بازیگر اصلی حضور داشته باشد. ماه مه سال 2021 نیز بازیگران اصلی دیگر از جمله مل گیبسون (Mel Gibson)، الیشا کاتبرت (Elisha Cuthbert) و در آخر نستر کاربونل (Néstor Carbonell) به تیم اضافه شدند. در ادامه به معرفی هنرپیشه‌‌های این اثر می‌پردازیم.

جاش دوهامل در نقش گیلبرت گالوان جونیور / رابرت وایتمن

جاش دوهامل بازیگر و مدل سابق آمریکایی در 14 نوامبر 1972 (23 آبان 1351) به دنیا آمد. او ابتدا به عنوان مدل کار می‌کرد و سپس در چند موزیک ویدیو ظاهر شد‌. دوهامل نخستین تجربه بازیگری خود را با سریال همه بچه‌های من داشت و پس از دیده شدن در سریال لاس وگاس حضور پیدا کرد. موفقیت‌های این بازیگر او را به سمت نقش‌های بهتر و بازی در آثاری همچون: سری فیلم‌های تبدیل شوندگان (Transformers films)، هنگامی که در رم (When in Rome)، تو خودت نیستی (You’re Not You) و با عشق، سایمون (Love, Simon) نام ببریم.

از نکات قابل توجه حضور جاش دوهامل در فیلم سینمایی Bandit 2022، بازی تاثیرگذار او در این فیلم است. دوهامل به حدی این نقش را باور پذیر بازی کرد که می‌توان بخش عمده‌ای از موفقیت فیلم را به او نسبت داد.

مل گیبسون در نقش تامی کی

مل کالم کیل جرارد گیبسون (Mel Columcille Gerard Gibson) نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده آمریکایی در 3 ژانویه 1956 (12 دی 1334) به دنیا آمد. او برای نقش‌های اکشن خود مشهور است. مخاطبان عموما او را با نقش «مکس راکاتانسکی» در سه سری اول مکس دیوانه و «گروهبان مارتین ریگز» در سری فیلم‌های اسلحه مرگبار می‌شناسند. او تاکنون صاحب دو جایزه اسکار شده است و آثار پرفروشی را در کارنامه خود ثبت کرده است.

از بهترین آثار مل گیبسون به عنوان کارگردان می‌توان به فیلم‌های شجاع‌دل (Braveheart)، مصائب مسیح (The Passion of the Christ)، آپوکالیپتو (Apocalypto) و ستیغ هکسا (Hacksaw Ridge) اشاره کرد. او در فیلم سینمایی Bandit 2022 یکی از نقش‌های اصلی را دارد.

الیشا کاتبرت در نقش آندریا هادسون

الیشا آن کاتبرت فنوف (Elisha Ann Cuthbert Phaneuf) مدل و بازیگر کانادایی است که در 30 نوامبر 1982 (9 آذر 1361) به دنیا آمد. او از کودکی کار بازیگری را شروع کرد. نخستین حضور کاتبرت در سریالی کودکانه به نام آیا شما از تاریکی می‌ترسید؟ (Are You Afraid of the Dark) بود. سپس به عنوان مجری کودک در برنامه‌ای با عنوان مکانیک‌های معروف برای بچه‌ها (Popular Mechanics for Kids) کار خود را ادامه داد.

اولین نقش‌ جدی او در سال 1998 و فیلم سرعت هوا (Airspeed) بود. الیشا کاتبرت برای بازی در فیلم دختر خوش شانس برنده جایزه جمینی (Gemini Awards) شد. او را برای نقش کیم بائر خود در سریال 24 نیز می‌شناسند. کاتبرت در فیلم راهزن 2022 یکی از نقش‌های اصلی را دارد.

کلام آخر

در این مقاله به معرفی فیلم سینمایی بندیت ۲۰۲۲ پرداختیم. آلن اونگار به عنوان کارگردانی که در اوایل راه خود قرار دارد به سراغ فیلمی بیوگرافی و جنایی رفته است. اگرچه فیلم در حد یک اثر بسیار قوی نیست، اما با بازخوردهای مثبتی روبه‌رو شده است. شما نیز با دانلود فیلم  Bandit 2022 می‌توانید نظرتان را درباره این فیلم با ما درمیان بگذارید. از همراهی شما سپاس‌گزاریم.