Menu

معرفی فیلم Women Talking 2022

این روزها بازار اخبار و فیلم‌های با محوریت زنان داغ‌تر از همیشه است. فیلم حرف زنان ۲۰۲۲ نیز بر روی همین موضوع تمرکز دارد و دیدگاه‌های تازه‌ای در رابطه با موضوع زنان مطرح می‌سازد. از این رو قصد داریم تا در این مقاله به معرفی فیلم Women Talking 2022 بپردازیم.

زنان در طول تاریخ همواره مورد کم لطفی و بی‌مهری قرار گرفته‌اند و این فقط مختص یک جغرافیای خاص نیست. در قرن جدید خصوصا سال‌های اخیر شاهد جنبش‌های حمایت از حقوق زنان زیادی بودیم و کم‌کم این افکار در قالب کتاب، فیلم و سریال در آمدند تا صدای زنان را بیشتر به‌ گوش جهان برسانند. رمان و سریال سرگذشت ندیمه (The Handmaid’s Tale)، سریال خاندان اژدها (House of the Dragon)، فیلم زن پادشاه (The Woman King) و بسیاری آثار دیگر نشانگر تمرکز جامعه امروز بر این مسئله است.

فیلم حرف زنان ۲۰۲۲ به کارگردانی سارا پلی (Sarah Polley) بر اساس رمانی به همین نام اثر میریام توئز (Miriam Toews) ساخته شده است که به تازگی در دوم سپتامبر 2022 (11 شهریور 1401) در جشنواره فیلم تلیوراید (Telluride) به نمایش درآمد.

خلاصه داستان فیلم حرف زنان ۲۰۲۲

داستان فیلم سینمایی حرف زنان ۲۰۲۲ در جامعه‌ای منزوی و مذهبی اتفاق می‌افتد. جایی که زنان در محیطی پر از خفقان زندانی شده‌اند. این زنان وقتی صبح‌ها از خواب برمی‌خیزند، می‌فهمند که در طول شب گذشته به طرز مشکوکی مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند اما هیچ خاطره‌ای از اتفاقی که برای آنها افتاده ندارند. کم‌کم حقیقت‌ برای این گروه آشکار می‌شود و تمام باورها و ایمان آنان را زیر سوال می‌برد.

معرفی کارگردان فیلم حرف زنان ۲۰۲۲

در این بخش قصد داریم نگاهی بر کارنامه کاری کارگردان فیلم Women Talking 2022 بیندازیم.

سارا پلی کارگردان فیلم

سارا الن پلی بازیگر، نویسنده، کارگردان، تهیه‌کننده و فعال سیاسی اهل کانادا است و در 8 ژانویه 1979 (18 دی 1357) متولد شد. پلی از کودکی به بازیگری مشغول شد و دو نقش سارا استنلی و رامونا کوییم بی را در همین سن بازی کرد و خوش درخشید. او علاوه بر این فیلم‌ها در آثاری همچون: اکسوتیکا (Exotica)، زندگی من بدون من (My Life Without Me) و آقای نوبادی (Mr. Nobody) به ایفای نقش پرداخته است.

سارا پلی اولین تجربه کارگردانی خود را با فیلم دور از او (Away from Her) در سال 2006 شروع کرد و برای آن نیز برنده جایزه شد و همچنین توانست نامزدی جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی را کسب کند. فیلم دوم او این والس از آن تو (Take This Waltz) بود که برای اولین بار در جشنواره فیلم بین المللی تورنتو به نمایش درآمد. علاوه بر آن مستندهای داستان‌هایی که می‌گوییم (Stories We Tell) و یک مرد بهتر (A Better Man) و سریال آلیاس گریس (Alias Grace) را نیز کارگردانی کرد. او علاوه بر کارگردانی فیلم حرف زنان ۲۰۲۲، فیلمنامه آن را نیز نگارش کرده است.

بازیگران فیلم سینمایی حرف زنان ۲۰۲۲

سارا پلی انتخاب‌های شایسته و گزینش شده‌ای برای بازیگران فیلم داشته است. در سال 2020 حضور فرانسیس‌ مک‌دورموند در فیلم Women Talking 2022 قطعی شد و او اولین بازیگر انتخابی فیلم بود. در سال 2021 نیز تیم بازیگری کامل و فیلم‌برداری شروع شد. با معرفی هنرپیشه‌های فیلم همراه ما باشید.‌

رونی مارا در نقش اونا فریسن

رونی مارا (Rooney Mara) بازیگر آمریکایی پر افتخار، متولد 17 آوریل 1985 (28 فروردین 1364) است و تاکنون توانسته از پس نقش‌های محول شده به او برآید. او نخستین بار با فیلم شبکه اجتماعی (The Social Network) خوش درخشید و سپس این فیلم دختری با خالکوبی اژدها بود که او را به مردم به خوبی معرفی کرد تا حدی که برای این فیلم نامزد جایزه اسکار شد. از آثار دیگر مارا باید به فیلم‌های: عوارض جانبی (Side Effects)، او (Her)، کارول (Carol)، شیر (Lion)، کوچه کابوس (Nightmare Alley) و داستان یک روح (A Ghost Story) اشاره کنیم. او تاکنون دوبار نامزد جایزه اسکار و یک بار برنده جایزه کن شده است. او در فیلم حرف زنان ۲۰۲۲ یکی از نقش‌های اصلی را دارد.

کلر فوی در نقش سالومه فریسن

کلر الیزابت فوی (Claire Elizabeth Foy) بازیگر انگلیسی، متولد 16 آوریل 1984 (27 فروردین 1363) است. او بیشتر برای بازی در نقش جوانی ملکه الیزابت دوم شناخته می‌شود و برای این نقش صاحب جایزه امی ساعات پربیننده برای بهترین بازیگر نقش اول زن در مجموعه تلویزیونی درام شد. از جمله آثار معروف این بازیگر: سریال‌های انسان بودن (Being Human)، دوریت کوچولو (Little Dorrit)، فصل جادوگری (Season of the Witch)، گرگ هال (Wolf Hall) و فیلم‌های دیوانه (Unsane) و نخستین انسان (First Man) هستند. او تاکنون برنده دو جایزه امی شده است. کلر فوی یکی از نقش‌های فیلم Women Talking 2022 را برعهده دارد.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی فیلم سینمایی Women Talking 2022 پرداختیم. این اثر نگاهی بر مسئله زنان و باورهای آنان دارد و تحسین‌های زیادی را برانگیخته است‌. نظر شما راجع به رویکرد جدید در رابطه با مسئله زنان و داستان فیلم حرف زنان ۲۰۲۲ چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید. از همراهی شما متشکریم.