Menu

معرفی فیلم تفریق مانی حقیقی

فیلم تفریق به کارگردانی مانی حقیقی و با نقش‌آفرینی نوید محمدزاده و ترانه علیدوستی به زودی در سینماهای ایران اکران خواهد شد. برای معرفی فیلم سینمایی تفریق و آشنایی با داستان و بازیگران آن، همراه ما باشید.

فیلم ایرانی تفریق جدیدترین ساخته مانی حقیقی است که از حضور بازیگرانی همچون محمدزاده و علیدوستی نیز بهره می‌برد. ساخت این فیلم در سال 1399 آغاز شد اما به‌خاطر مسائل مربوط به همه‌گیری کرونا، مراحل ساخت آن به تعویق افتاد و فیلمبرداری آن سرانجام در خرداد 1400 به اتمام رسید. تفریق برای اولین بار در جشنواره فیلم تورنتو اکران خواهد شد. تاریخ اکران فیلم تفریق در جشنواره فیلم تورنتو، 21 شهریور 1401 است. این اولین بار است که یک فیلم ایرانی در بخش مسابقه اصلی این جشنواره معتبر سینمایی حضور دارد. مدت زمان فیلم ایرانی تفریق 107 دقیقه است و بعد از اکران در جشنواره تورنتو، این فیلم در پاییز 1401 روانه سینماهای ایران خواهد شد.

خلاصه داستان فیلم تفریق

موضوع فیلم تفریق درباره فرزانه و جلال است؛ زوجی که همزادهایشان را پیدا کرده‌اند. این همزادها دقیقا شبیه فرزانه و جلال هستند و حالا این زوج باید دلیل این اتفاق را کشف کنند. ژانر فیلم ایرانی تفریق نیز درام و معمایی است.

عوامل فیلم تفریق

کارگردان فیلم سینمایی تفریق مانی حقیقی است. تهیه‌کنندگی این اثر را نیز مجید مطلبی بر عهده دارد. این فیلم در خارج از ایران توسط کمپانی «فیلمز بوتیک» منتشر می‌شود. حقیقی پیش از این برای فیلم خوک نیز با این کمپانی همکاری کرده بود. در این بخش از مقاله معرفی فیلم سینمایی تفریق به معرفی کارگردان و عوامل آن می‌پردازیم.

مانی حقیقی ؛ کارگردان فیلم تفریق

فیلم ایرانی تفریق، هشتمین فیلم بلند مانی حقیقی است. او پیش از این آثاری همچون خوک و پنجاه کیلو آلبالو را کارگردانی کرده است. مانی حقیقی علاوه بر کارگردانی، به عنوان بازیگر و فیلمنامه‌نویس نیز در عرصه سینما فعالیت می‌کند. او متولد 15 اردیبهشت 1348 است. حقیقی مدرک کارشناسی‌اش را در رشته فلسفه از دانشگاه مک‌گیل کانادا اخذ کرد و دو مدرک کارشناسی ارشد در رشته‌های فلسفه و مطالعات فرهنگی را نیز از دانشگاه‌های گولف و ترنت کانادا گرفت.

حقیقی همچنین نویسنده فیلم چهارشنبه سوری به کارگردانی اصغر فرهادی محصول 1384 بود و در برخی آثار مشهور سینمای ایران همچون خوب، بد جلف (1395)، ما همه با هم هستیم (1397)، سرخ‌پوست (1397)، دوزیست (1398) و کشتارگاه (1398) به عنوان بازیگر حضور داشته است.

بازیگران فیلم ایرانی تفریق

حالا که با عوامل و داستان فیلم تفریق آشنا شدیم، سراغ معرفی بازیگران این فیلم می‌رویم. ابتدا قرار بود پریناز ایزدیار در این فیلم حضور داشته باشد و در کنار نوید محمدزاده به ایفای نقش اصلی بپردازد. اما به‌خاطر وقفه‌هایی که به خاطر شیوع ویروس کرونا و ابتلای مانی حقیقی به این ویروس در پروسه ساخت فیلم صورت گرفت، و همچنین به‌خاطر تعهد ایزدیار به حضور در پروژه‌های دیگر، او از بازی در این فیلم انصراف داد. بعد از این اتفاق، ترانه علیدوستی جایگزین او شد. در ادامه این بخش با بیوگرافی هنرپیشه‌های فیلم ایرانی تفریق آشنا خواهیم شد.

ترانه علیدوستی در نقش فرزانه

ترانه علیدوستی بازیگر ایرانی متولد 22 دی 1362 است. او در سن 17 سالگی و با بازی در فیلم «من، ترانه ۱۵ سال دارم» پا به عرصه بازیگری گذاشت. او طی سال‌های فعالیتش در سینما، با بسیاری از بزرگان این عرصه همکاری کرد و جوایز داخلی و بین‌المللی متفاوتی نیز کسب کرد. علیدوستی در آثار کارگردانان بزرگی همچون عباس کیارستمی، رسول صدرعاملی و اصغر فرهادی حضور داشته است و فیلم ایرانی تفریق نیز سومین همکاری او با مانی حقیقی است. برخی از آثار برجسته این هنرمند عبارتند از: شهر زیبا (1382)، چهارشنبه سوری (1384)، تردید (1387)، درباره الی (1387)، پذیرایی ساده (1390)، آسمان زرد کم عمق (1392)، مادر قلب‌اتمی (1393)، فروشنده (1394) و برادران لیلا (1400). ترانه علیدوستی همچنین با حضور در سریال شهرزاد، یکی از ماندگارترین شخصیت‌های زن ایرانی را خلق کرد.

نوید محمدزاده در نقش جلال

نوید محمدزاده از بهترین بازیگران مرد سینمای ایران، متولد 17 فروردین 1365 است. او تا کنون 7 مرتبه نامزد دریافت جایزه از جشنواره فیلم فجر شده و توانسته 2 سیمرغ بلورین این جشنواره برای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را از آن خود کند. اولین فیلم این بازیگر در سال 1387 منتشر شد. محمدزاده در فیلم‌های مطرحی همچون عصبانی نیستم! محصول 1392، لانتوری (1394)، ابد و یک روز (1394)، بدون تاریخ، بدون امضا (1395)، مغزهای کوچک زنگ‌زده (1396) و متری شیش و نیم (1397) حضور داشته است. نوید محمدزاده را در سال 1399 نیز در سریال شبکه نمایش خانگی قورباغه دیدیم.

نوید محمدزاده از بازیگران تئاتری نیز محسوب می‌شود. او علاوه بر بازی در سینما و شبکه نمایش خانگی، در عرصه تئاتر هم فعالیت می‌کند. او تا کنون با 32 نمایش مختلف روی صحنه رفته است. قهوه قجری، بینوایان و الیور توئیست نیز برخی از نمایش‌های مشهور نوید محمدزاده هستند.

کلام آخر

ممنون از اینکه تا پایان این مطلب با ما همراه بودید. در این مقاله به معرفی فیلم تفریق با بازی نوید محمدزاده و ترانه علیدوستی پرداختیم. نظر شما درباره این فیلم جدید مانی حقیقی چیست؟ آیا قصد تماشا و دانلود فیلم تفریق را دارید؟ فکر می‌کنید این فیلم نیز به فهرست آثار موفق نوید محمدزاده و ترانه علیدوستی اضافه شود؟ فراموش نکنید نظراتتان را در قسمت دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.