Menu

افتخار دارن آرونوفسکی به فیلم «قلمرو»

در حالی که کتابی از دارن آرونوفسکی کارگردان سرشناس سینما به زودی منتشر می‌شود، وی از تهیه فیلم «قلمرو» ابراز رضایت کرد و گفت به آن افتخار می‌کند.

به نقل از آسوشیتدپرس، دارن آرونوفسکی در توییتر به فیلم «قلمرو» پرداخت و نوشت: به عنوان فیلم جدیدی که تهیه‌کننده‌اش بودم واقعاً به آن افتخار می‌کنم. خیلی تاثیرگذار و منحصر به فرد است.

«قلمرو» فیلم مستندی است که آلکس پریتس کارگردان آن بوده و دارن آرونوفسکی در کمپانی تولید فیلمش آن را تهیه کرده است. این مستند درباره جنگل‌های بارانی آمازون است و زندگی در این منطقه را تصویر می‌کند.

«قلمرو» داستان یک جوان بومی را نشان می‌دهد که با کشاورزانی که دارند هر روز بخش بیشتری از جنگل‌های بارانی حفاظت شده آمازون را به اشغال خود در می‌آورند، مبارزه می‌کند.

«پروتوزوآ پیکچرز» کمپانی تولید فیلم متعلق به آرونوفسکی این فیلم را تولید کرده و نخستین نمایش جهانی آن در جشنواره فیلم ساندنس ۲۰۲۲ در ۲۲ ژانویه صورت گرفت.

پس از نمایش آن در ساندنس، نشنال جیوگرافی امتیاز فیلم را خرید و قرار است آن را از ۱۹ آگوست به نمایش درآورد.

این فیلم با نقدهای مثبت روبرو شده و در سایت راتن تومیتوز امتیاز ۹۵ درصد را از منتقدان کسب کرده است. در متاکریک نیز تماشاگران به آن امتیاز ۸۸ از ۱۰۰ را داده‌اند.

دارن آرونوفسکی تنها در دنیا فیلم و سینما فعال نیست و قرار است یکی دو ماه دیگر اولین رمانی را که برای بچه‌ها (۸ تا ۱۱ سال) نوشته منتشر کند.

هارپرکالینز ناشر این کتاب با عنوان «باشگاه هیولا» است که نخستین کتاب از یک مجموعه خواهد بود. آرونوفسکی این کتاب را با همکاری آری هندل نوشته که فیلمنامه‌نویس و تهیه کننده است و در گذشته با وی در عرصه فیلم همکاری داشت. رونالد کورنیاوان تصویرگری کتاب را برعهده دارد.

در «باشگاه هیولا» اریک یک پسر ۱۱ ساله قهرمان ماجراست که متوجه می‌شود می‌تواند هیولای بازی را با نقاشی کردن زنده کند. این کتاب قرار است ۱۳ سپتامبر به بازار بیاید.

از سوی دیگر گفته شده اکران فیلم «نهنگ» درامی روان‌شناسانه به کارگردانی آرونوفسکی امسال انجام می‌شود و ممکن است برندن فریزر را نامزد بازیگری اسکار کند. این فیلم از نمایشنامه‌ای تحسین‌شده به همین نام نوشته ساموئل دی.هانتر اقتباس شده و جدیدترین فیلم این کارگردان پس از «مادر» در سال ۲۰۱۷ است.

آرونوفسکی اولین فیلمش را با عنوان «پی» سال ۱۹۹۸ ساخت و ۲ سال بعد با «مرثیه‌ای بر یک رویا» درباره زندگی ۴ فرد معتاد به شهرت رسید. «کشتی‌گیر»، «قوی سیاه»، «نوح» و «مادر» از دیگر فیلم‌های وی هستند.