Menu

روایت بخشی از زندگی شهید بهشتی در فیلم «ضدّ»

جعفریان گفت: فیلم «ضد» یک درام عاشقانه سیاسی است که به روایت بخشی از زندگی شهید بهشتی می‌پردازد.

حمیدرضا جعفریان رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری، در نشستی که درباره حضور این سازمان در جشنواره فیلم فجر برگزار شده بود، با اشاره به دوره جدید مدیریت سازمان سینمایی، هدف گذاری‌های کلان این نهاد را در راستای ایجاد جریان پایدار در حوزه هنر‌های تصویری عنوان کرد.

جریان محتوا و توسعه توان خلق روایت با استفاده از اقتباس، جریان هنری یا همان هنرمندان و هدایت جریان سرمایه به سمت تولید، سه پیشران اصلی حوزه هنری بود که جعفریان به آن اشاره کرد.

به گفته رییس سازمان سینمایی حوزه هنری، تغییر محتوا در ژانر و ایجاد ژانر‌های مختلف و استفاده از هنرمندان جوان و با استعداد و ایجاد حال خوب برای مخاطب در کنار توجه به کیفیت آثار، بخشی از سیاستگذاری‌های حوزه هنری در خصوص تولیدات سینمایی است.

حوزه هنری ۴ فیلم در جشنواره فیلم فجر دارد که تمامی آن‌ها در یک سال گذشته تولید شده اند.

او درباره فیلم «ضد»، این فیلم را یک درام عاشقانه سیاسی دانست که به بخش‌هایی از زندگی شهید بهشتی میپردازد و اتفاقاتی از دهه شصت را روایت می‌کند.

به گفته جعفریان، «هناس» اثر دیگر حوزه هنری است که به روایت زنانه‌ای درباره وقایع دهه نود میپردازد.

رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری، فیلم سینمایی دسته دختران را یک پروژه بزرگ دفاع مقدس در تاریخ سینما خواند که محصول مشترک حوزه هنری و بنیاد فارابی است و به دنبال سیاست هدایت سرمایه به سمت تولید و توسعه و همکاری با سایر نهاد‌ها انجام شده است.

جعفریان در ادامه فیلم سینمایی شادروان را یک درام اجتماعی جذاب خواند و درباره برنامه‌های حوزه هنری درباره جشنواره فجر چهل و یکم فجر از انجام برخی مقدمات درباره برخی تولیدات آینده خبر داد.

او در ادامه با اشاره به موضوع کرونا، روایت‌های آن‌ها را برای فیلمسازی و ناکافی دانست و عنوان کرد که این موضوع در جای خود حائز اهمیت است و اگر روایت خوبی پیدا شود، می‌توان به آن پرداخت.

جعفریان درباره توقیف برخی فیلم‌های تولید شده حوزه هنری، این حوزه را پایبند به اصول دانست و گفت که هیچکدام از فیلم‌های حوزه هنری تاکنون توقیف نشده است.

رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری با اشاره به عدم نمایش فیلم‌های سینمایی این حوزه عنوان کرد که امسال اصلا فرصت برای اکران فیلم‌های ما وجود نداشت و گاهی با موج‌های کرونا و گاهی با شلوغی صف اکران مواجه می‌شدیم.

او از ۱۱ پروژه عمرانی حوزه هنری خبر داد و گفت که به زودی ۱۱ سینما به ظرفیت نمایش کشور اضافه خواهد شد و نیمی از ظرفیت نمایش کشور را کسب خواهیم کرد.

جعفریان، سیاست ساخت سالن سینمایی از سوی حوزه هنری را مبتنی بر افزایش دسترسی‌های مردم، مخاطب پذیر بودن، گسترش سالن‌های موجود و استفاده از ظرفیت‌های سایر نهاد‌ها و دستگاه‌ها خواند.

رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری امید بخش بودن محتوا و تعامل با هنرمندان و فیلمسازان حرفه‌ای و معرفی فیلمسازان جدید به سینما را جزو مهمترین اولویت‌های حوزه هنری در تولید فیلم سینمایی دانست.