Menu

مدیرعامل بفتا از سمت خود کناره‌گیری می‌کند

آماندا بری مدیرعامل آکادمی فیلم بریتانیا، پس از ۲۳ سال در سال ۲۰۲۳ از سمت خود کناره‌گیری می‌کند.

آماندا بری مدیرعامل بفتا (BAFTA) یا آکادمی هنر‌های فیلم و تلویزیون بریتانیا، بیش از ۲۱ سال است این سمت را به عهده دارد و یکی از چهره‌های شاخص صنعت فیلم بریتانیا محسوب می شود. او قرار است از این سمت کناره‌گیری کند.

بری که به تبدیل جوایز بفتا به یکی از معتبرترین رویداد‌های سینمایی در سطح جهان کمک کرد، قصد دارد در پاییز ۲۰۲۳ از مدیریت این رویداد خداحافظی کند و به کوین پرایس در مدیریت ارشد عملیات ملحق شود. پرایس از سپتامبر ۲۰۲۲ قرار است به این سمت برسد.

بری در این باره گفت: تا سال ۲۰۲۳، حضور من در بفتا ۲۵ ساله خواهد شد. زمانی که برای اولین بار به بفتا پیوستم، فکر می‌کردم سه یا چهار سال در این سمت می‌مانم، اما اشتیاق، رویا‌ها و جاه‌طلبی‌ام برای این سازمان همچنان رشد کرد. با نزدیک شدن به هفتاد و پنجمین سالگرد بفتا در سال آینده، به نظر می‌رسد زمان مناسبی برای خداحافظی از این سمت باشد.

کریشنندو ماجومدار، رئیس هیئت مدیره آکادمی هنر‌های فیلم و تلویزیون بریتانیا از بری به عنوان یک رهبر وفادار و برجسته یاد کرد.

بری اولین بار در سال ۱۹۹۸ به بفتا پیوست و در سال ۲۰۰۰ مدیرعامل شد. او همچنین مدیر شرکت‌های بفتا، فناوری رسانه بفتا، سازمان پایداری آلبرت و ۱۹۵ پیکادلی، مهمان نوازی و استخدام شرکتی بفتا است.

منبع: هالیوود ریپورتر