Menu

کارگردان Astral Chain در حال ساخت بازي جديدي است

طبق اعلام رسمي استوديوي پلاتينيوم گيمز، کارگردان بازي Astral Chain يعني تاکاشيکا تائورا در حال ساخت و توسعه‌ي عنوان جديدي است.

آتسوشي اينابا (Atsushi Inaba) به عنوان سرپرست استوديوي پلاتينيوم گيمز (PlatinumGames) در مصاحبه‌ي اخير خود با وبسايت VGC اظهار داشت که تاکاشيکا تائورا (Takahisa Taura) در حال ساخت و توسعه‌ي عنوان جديدي است. وي افزود که در مقطع فعلي نمي‌تواند هيچ اطلاعاتي از اين بازي منتشر کند اما به زودي جزئيات مختلفي از آن منتشر خواهد شد.

«ما فوق‌ستاره‌ي خود را شديداً مشغول کرده‌ايم. او در حال ساخت بازي جديدي است و البته نمي‌توانم چيزي در مورد آن بگويم.»

تاکاشيکا تائورا پس از پذيرفتن سمت طراحي ارشد بازي جاه‌طلبانه‌ي NieR: Automata در سال 2017، با بازي Astral Chain اولين کارگرداني خود در صنعت بازي‌هاي ويديويي را تجربه نمود. همچنين، موفقيت چشمگير اين دو بازي باعث شدند تا از وي به عنوان فوق‌ستاره‌ي استوديوي پلاتينيوم گيمز ياد شود. همچنين، اگر موفقيت‌هاي پرشمار بازي NieR: Automata را فاکتور بگيريم، عنوان Astral Chain نيز از زمان عرضه‌ي خود با ثبت آمار فروش بيش از يک ميليون نسخه‌اي در کنسول نينتندو سوييچ به موفقيت عظيمي دست پيدا کرده است.

همچنين، اينابا در ماه ژانويه‌ي سال جاري ميلادي و در مصاحبه‌اي ديگر به تمجيد از تائورا پرداخت. وي گفت که کارهاي زيادي در استوديوي پلاتينيوم گيمز به او سپرده خواهد شد و به توانايي‌هاي وي اعتقاد دارد.

وي افزود: «ممکن است او بخواهد بازي مورد نظر خود را بسازد. براي مثال، چيزي شبيه به Astral Chain و يا يک بازي جديد. ما واقعاً به تائورا اعتقاد داريم و همانند نقشي که در ساخت Nier داشت، مي‌خواهيم مجدداً موفقيت‌هايمان را تکرار کند.»

از طرفي ديگر، تائورا خود در مصاحبه‌ي اخير خود در سال 2019 اعلام کرده بود که به ساخت دنباله‌ي بازي Astral Chain تمايل دارد. وي افزود: «من ايده‌هاي زيادي دارم و اگر فرصتي در اختيارم قرار بگيرد، مي‌توانم از اين فرصت براي ساخت دنباله‌ها و يا بازي‌هاي جديد استفاده کنم.»

البته، شرايط براي ساخت دنباله‌ي بازي Astral Chain در ماه‌هاي اخير بسيار پيچيده شده است. در واقع، حق نشر اين آي‌پي ظاهراً در اختيار پلاتينيوم گيمز بوده است اما اين استوديو اخيراً طي اعلاميه‌ي صاحب اين اثر را نينتندو اعلام کرد. از طرفي ديگر، اين استوديو در ماه فوريه‌ي سال گذشته احتمال عرضه‌ي بازي Astral Chain براي پلتفرم‌هاي ديگر را رد نکرد.

در نهايت، همچنان در مورد صاحب امتياز اين عنوان ترديدهايي وجود دارد و با توجه به رفتار محافظه کارانه‌ي شرکت‌هاي ژاپني در زمينه‌ي انتشار جزئيات مختلف از اسناد و پرونده‌ها، احتمالاً هيچ‌گاه جواب قطعي‌اي براي اين سوال نخواهيم يافت.