Menu

دیزنی با ابرقهرمان آسیایی خود دوباره صدرنشین گیشه آمریکا شد

فیلم سینمایی «شانگ چی و افسانه ده حلقه» محصول متشرک دیزنی و مارول برای دومین هفته صدرنشین گیشه داخلی آمریکا شد.

به نقل از رویترز، فیلم سینمایی «شانگ چی و افسانه ده حلقه» با فروش ۳۵ میلیون دلاری که در این هفته به ثبت رساند، برای دومین هفته متوالی توانست صدر گیشه داخلی را تصاحب کند.

بلیت فروشی این فیلم سینمایی ابرقهرمانی که سیمو لیو و آوکافینا در آن نقش آفرینی می‌کنند، در مقایسه با هفته اول ۵۳ درصد کاهش فروش داشته که با فیلم‌های ابرقهرمانی مارول در دوران پیش از شیوع کرونا برابر است. نکته قابل توجه این است که فیلم سینمایی «شانگ چی» از فیلم سینمایی «بیوه سیاه» با بازی اسکارلت جوهانسون هم عملکرد بهتری داشته است.

«بیوه سیاه» در هفته دوم اکران نسبت به هفته اول ۷۰ درصد کاهش فروش داشت. البته باید اشاره کرد که این فیلم به صورت همزمان در سینما‌ها و سرویس نمایش آنلاین دیزنی پلاس در دسترس بود؛ اما «شانگ چی» به صورت انحصاری اکران شد و تنها در سینما‌ها برای مخاطبان در دسترس قرار گرفت.

آمار و ارقام فروش شانگ چی برای دیزنی وسوسه انگیز بود و باعث شد که این استودیو تصمیم بگیرد، فیلم‌های خود را در ادامه سال ۲۰۲۱ که شامل فیلم ابرقهرمانی «جاودانگان» و فیلم «داستان طرف غربی» به کارگردانی استیون اسپیلبرگ می‌شود، به صورت انحصاری در سینما‌ها اکران کند.

این خبر از طرفی برای سینمادار‌ها نیز خوشایند بود؛ چرا که آثار دیزنی معمولاً در بین فیلم‌های پرفروش سال قرار می‌گیرند و سینما‌ها در آمریکا و کانادا نیز با مشکل بلیت فروشی برای فیلم‌هایی روبرو هستند که در سرویس‌های نمایش آنلاین برای مشتریان خانگی در دسترس قرار گرفته اند.

«بدخیمی» تنها فیلمی است که در این هفته به صورت گسترده در سینما‌ها اکران شده و توانسته در جایگاه سوم پرفروش‌های این هفته قرار بگیرد تا به همراه «کندی من» فیلم‌های پرفروش ژانر ترسناک در این هفته باشند.