Menu

سازنده Blacktail: ایکس باکس سری اس یک کنسول دوسویه است

بارتز کیپرون، مدیرعامل استودیوی The Parasight در اظهارات اخیر خود درباره کنسول ایکس باکس سری اس گفته که مردم نسبت به این کنسول احساس تردید و دوگانگی دارند.

استودیوی The Parasight یک شرکت توسعه‌دهنده بازی‌های ویدیویی در کشور لهستان است که بازی جدید Blacktail در سبک نقش آفرینی و وحشت را برای پی سی و کنسول‌های نسل نهم توسعه می‌دهد. بارتز کیپرون، مدیرعامل این استودیو در مصاحبه اخیر خود با وبسایت Gamingbolt اظهارات جالبی را در خصوص کنسول جدید و ارزان‌قیمت مایکروسافت برای نسل نهم مطرح کرده است. کیپرون اعتقاد دارد ایکس باکس سری اس نوعی حس «تردید و دوگانگی» را میان علاقه‌مندان به خرید کنسول‌های جدید ایجاد کرده است.

همان‌طور که می‌دانید، سخت‌افزار کنسول ایکس باکس سری اس در مقایسه با ایکس باکس سری ایکس یا پلی استیشن 5 به مراتب ضعیف‌تر است. پردازنده گرافیکی این کنسول از حیث توان پردازشی در مقیاس ترافلاپس، یک سوم کنسول بزرگتر مایکروسافت قدرت داشته و این تفاوت درکنار موارد دیگری همچون حجم حافظه‌ی ذخیره‌سازی و میزان حافظه رم، اختلاف ۲۰۰ دلاری این دو کنسول را رقم زده است. این موارد موجب شده تا برخی طرفداران نسبت به آینده‌ی این کنسول و توانایی آن در اجرای بی‌نقص بازی‌های جدید در سال‌های پیش رو شک داشته باشند. از طرفی به نظر می‌رسد که رئیس استودیوی سازنده بازی Blacktail نیز در این زمینه هم‌ عقیده است، اما بااینحال از فراهم شدن امکان تجربه بازی‌های نسل جدید برای گیمرهایی که با محدودیت بودجه مواجه‌اند، خوشحال است.

«به نظر من کنسول سری اس سخت‌افزار دوسویه دارد؛ از یک طرف امکان تجربه نسل جدید با هزینه‌ی بسیار مقرون‌به‌صرفه‌ای فراهم شده اما از سوی دیگر درباره اینکه آیا از پس بازی‌های چند سال آینده نیز برخواهد آمد، شک و تردیدهایی وجود دارد. به‌خصوص از زمانی‌که نسل جدید واقعاً کار خود را شروع کند. فکر می‌کنم علاوه‌بر تفاوت‌ رزولوشن اجرای بازی‌ها که بدیهی به نظر می‌رسد، در آینده شاهد تفاوت چشم گیر کیفیت اجرای بازی‌ها بین سری ایکس و سری اس باشیم.»

درحالی که مایکروسافت با اطمینان از ارائه‌ی عملکرد 1440p/60FPS در کنسول ارزان‌قیمت خود سخن می‌گوید، به نظر می‌رسد که این شرکت بیش از اینکه به فکر تضمین کیفیت اجرای بازی‌ها در نسل جدید باشد، بیشتر روی مقرون‌به‌صرفه بودن ایکس باکس سری اس تمرکز داشته است. مایکروسافت علاوه‌بر امکان خرید قسطی کنسول‌های جدید خود ازطریق طرح Xbox All Access در یک سری کشورها، امکان دسترسی به تعداد زیادی از بازی‌های باکیفیت و ارزش خرید بالا را ازطریق سرویس ایکس باکس گیم پس برای عموم کاربران فراهم کرده است.

منبع gamingbolt