Menu

تصویری از دمو استودیو کوالیشن روی آنریل انجین 5

استودیوی کوالیشن چند روز قبل از نمایش رسمی دمو جدید خود که با موتور آنریل انجین 5 ساخته شده، تصویری از آن را با طرفداران به اشتراک گذاشته است.

احتمالا خبر دارید که استودیوی The Coalition، سازنده‌ی بازی‌های Gears of War قرار است در تاریخ ۲۰ ژوئیه (۲۹ تیر) و در جریان مراسم GDC 2021، از دمو تکنیکی خود رونمایی کند که Alpha Point نام دارد. این دمو با استفاده از آنریل انجین 5 ساخته شده و در ساخت آن از ویژگی‌های جدید این موتور بازی‌سازی نظیر Lumen و Nanite استفاده شده است.

اپیک گیمز با چنین دمویی درواقع می‌خواهد عملکرد جدیدترین نسخه از موتور اپیک گیمز را روی کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس به نمایش بگذارد. حال که تقریبا یک هفته به نمایش دموی مذکور باقی مانده، کوالیشن اسکرین‌شاتی را از آن به اشتراک گذاشته که از روی ایکس باکس سری ایکس گرفته شده است.

موتور آنریل انجین 5 در حال حاضر در حالت early access برای توسعه‌دهندگان در دسترس است. همچنین می‌دانیم که Ninja Theory، یکی دیگر از استودیوهای زیرمجموعه‌ی ایکس باکس بازی جدید خود را یعنی Senua’s Saga: Hellblade 2 با استفاده از این موتور قدرتمند می‌سازد.

مایکروسافت در حال حاضر ۲۳ استودیو دارد که شامل استودیوی‌های داخلی ایکس باکس و استودیوهای زیرمجموعه‌ی بتسدا می‌شوند. کوالیشن تنها یکی از این استودیوها است که برای ایکس باکس بازی‌های فرست پارتی می‌سازد. آن‌ها گفته‌اند به این زودی‌ها قصد ندارند از بازی جدیدی رونمایی کنند و فعلا قصد دارند روی کار با آنریل انجین 5 تسلط پیدا کنند. البته کوالیشن همچنان به پشتیبانی از بازی Gears 5 ادامه می‌دهد.

منبع Windows Central