Menu

قابلیت کراس پلی در راه بازی Overwatch

قابلیت کراس پلی برای بازی Overwatch در فصل ۲۸ به‌صورت بتا برای حالت‌های غیر رقابتی در دسترس قرار خواهد گرفت.

بیش از پنج سال از زمان عرضه بازی شوتر آنلاین بسیار محبوب Overwatch می‌گذرد. اثری که به سرعت توانست به‌واسطه مکانیزم و گیم‌پلی جذاب خود محبوبیت بالایی را بین گیمرها پیدا کند و برگزاری مسابقات متعدد و پشتیبانی بالای تیم سازنده آن کمک بسیار زیادی روی موفقیت بازی داشته است. اگر اخبار را دنبال کرده باشید می‌‌دانید که تیم سازنده هم‌اکنون مشغول ساخت نسخه‌ی جدید این بازی هستند.

بازی Overwatch جدیدترین بازی‌ای است که به مجموعه بازی‌های کراس پلتفرمی می‌پیوندد. آرون کلر (Aaron Keller)، کارگردان بازی اورواچ، در یک ویدئو جدید Developer Update اعلام کرد که این ویژگی شامل تمام پلتفرم‌های پی سی، ایکس باکس، پلی استیشن و نینتندو سوییچ که بازی Overwatch برای آن‌ها عرضه شده است، می‌شود. به همین مناسبت پس از راه اندازی این قابلیت، همه‌ی بازیکنان Golden Loot Box دریافت خواهند کرد.

در طی یک جلسه‌ی پرسش و پاسخ، بلیزارد نکاتی را درباره کراس پلی بیان کرده است. بلیزارد اعلام کرد که میزان پیشرفت در بازی بین سیستم‌ها منتقل نخواهد شد و همچنین آمار و رتبه ها نیز مجدداً تنظیم نمی‌شوند. قابلیت کراس پلی به‌طور پیش فرض فعال خواهد بود و بازیکنان دارای کنسول می‌توانند از داخل بازی یا ازطریق تنظیمات سیستم ایکس باکس این قابلیت را غیرفعال کنند؛ هرچند ممکن است در نتیجه‌ی این کار زمان انتظار پیدا کردن حریف را افزایش دهد. جالب اینجا است که بازیکنان پی سی قادر به خاموش کردن حالت کراس پلی نیستند.

اگرچه قابلیت کراس پلی فقط برای حالت‌های غیر رقابتی بازی از ابتدا فعال است. هنگامی که نسخه بتا فعال می‌شود، حالت بازی رقابتی برای بازیکنان کنسول و رایانه‌های شخصی از همدیگر جدا خواهد بود. بازیکنان کنسول می‌توانند با کاربران کامپیوتر تو یک گروه قرار بگیرند اما آن‌ها ازطریق سیستم حریف‌یابی کامپیوتر بازی بعدی خود را شروع خواهند کرد. همچنین قابلیت Aim Assist غیرفعال خواهد بود. حتی اگر شما از کنترلر روی پی سی استفاده کنید، همیشه در صف انتخاب رقیب پی سی قرار خواهید گرفت.

قابلیت کراس پلی برای حالت غیر رقابتی برای بازی Overwatch در زمانی نامشخص طی فصل ۲۸ به بازی اضافه خواهد شد. قابلیت کراس پلی برای حالت رقابتی در تاریخ ۱۰ تیر ماه در فصل ۲۹ در دسترس قرار خواهد گرفت و بازیکنان روی کنسول‌های مختلف قادر به تجربه بازی با همدیگر خواهند بود. تیم توسعه هنگام فعال شدن این ویژگی، بازخورد بازیکنان را مد نظر خواهد داشت بنابراین برای اصلاحات و به‌روزرسانی‌های بیشتر باید فقط منتظر بمانیم.

منبع gamingbolt