Menu

بخشی از ساخت بازی Resident Evil Village در استودیو سانتا مونیکا انجام شد

جاناتان کوپر تایید کرد که جلسات ضبط موشن کپچر بازی Resident Evil Village در استودیو سانتا مونیکا سونی، سازنده سری بازی God of War برگزار شده‌اند.

بدون شک یکی از تاثیرگذارترین موارد روی جذاب به نظر آمدن گرافیک فنی بازی Resident Evil Village، دقت به کار رفته در طراحی انیمیشن‌های شخصیت‌های مختلف در آن است. در پروسه‌ی ساخت این بازی و انواع‌واقسام شخصیت‌های مهم آن از بازیگر و تکنولوژی موشن کپچرینگ استفاده شد. حالا می‌دانیم که به‌صورت کلی مراحل ضبط تک‌تک حرکات بازیگرهای مختلف بازی Resident Evil Village در استودیو سانتا مونیکا سونی جلو رفت.

تازه ماجرا فقط در حد استفاده از تکنولوژی‌های حاضر در استودیو سازنده‌ی بازی God of War نیست. زیرا گروه Visual Arts & Services سونی که به بسیاری از استودیوهای فرست-پارتی (انحصاری/اختصاصی) پلی استیشن کمک می‌کند، در تیتراژ پایانی بازی رزیدنت ایول ویلج کپکام قرار دارد. این نخستین باری نیست که پلی استیشن چنین همکاری‌هایی با شرکت‌های معروف انجام می‌دهد و مثلا گروه Visual Arts & Services سونی در پروسه‌ی ساخت چند بازی Call of Duty اکتیویژن نقش داشته است. در ویدیو پشت صحنه ساخت بازی Resident Evil Village می‌توان بخش‌هایی از پروسه‌ی موشن کپچرینگ را مشاهده کرد.

از آن‌جایی که بعضی از استودیوهای بازی‌سازی پلی استیشن از فضا و تکنولوژی‌های بسیار خوبی برای موشن کپچرینگ برخوردار هستند، عجیب نیست که شرکت‌های مختلف مایل به همکاری با آن‌ها باشند. اکنون چند روز از عرضه‌ی رزیدنت ایول ویلج می‌گذرد. زومجی در بررسی بازی Resident Evil Village به قلم افشین پیروزی به آن نمره‌ی عالی ۸.۵ از ۱۰ را داد و برای جمع‌بندی نوشت: «شاید برای مدتی طولانی، ترکیب رزیدنت ایول مدرن بیشتر شبیه یک پارادوکس و فرمول شکست‌خورده به‌نظر می‌رسید. اما اولین جرقه‌های رد این ادعا، از رزیدنت ایول 7 زده شدند و حالا Resident Evil Village، اثری است که ثابت می‌کند می‌توان تجربه‌ای مدرن و امروزی از این مجموعه داشت که در عین حال به امضاهای خاص آن و ویژگی‌هایی که آن را به چنین محبویتی رسانده‌اند هم پایبند باشد.

جدید‌ترین نسخه رزیدنت ایول، با اینکه در پیدا کردن هویت مشخصی برای جنس ترسش موفق نیست و برخی کاراکترهای منفی آن هم به‌اندازه تبلیغاتی که داشتند نمی‌درخشند، اما از یک طرف شاهد داستان خوبی هستیم و از آن مهم‌تر، روند بازی آنقدر ارزشمند است که بتوان چند بار Village را بازی کرد و لذت برد. تعادل خیلی خوب بازی بین ارائه اکشن‌های جذاب و دقایق آرام‌تر با محوریت حل معما و پازل یا حتی گشت‌و‌گذار و همینطور اتمسفر درجه‌یکی که نتیجه ترکیبی ایده‌آل از گرافیک زیبا و جلوه‌های صوتی است، Resident Evil Village را به بازی تبدیل می‌کنند که تجربه کردنش پیشنهاد می‌شود».

منبع Push Square