Menu

معرفی بازی Heal: Pocket Edition؛ داستان یک پیرمرد

در بازی Heal: Pocket Edition شما در نقش یک پیرمرد تنها هستید و در دل یک داستان تاریک به ماجراجویی می‌پردازید.

بیشتر اوقات بازی‌های داستان محوری که توسط یک شخص ساخته می‌شوند حرف‌های زیادی را از نظر روایت داستان دارند. این افراد شاید به خاطر اینکه به‌طور متمرکز و بدون اینکه درگیر نظرات اشخاص دیگر شوند، بازی‌ای با روایت منسجم و گیرا را توسعه می‌دهند. این دسته‌‌ بازی‌ها معمولا در سبک ماجراجویی هستند و با الهامات درست و منطقی از دیگر بازی‌های بزرگ یک اثر جذاب را برای گیمرها آماده می‌کنند. برای مثال بازی DISTRAINT: Deluxe Edition ساخته‌ی تک ‌نفره Jesse Makkonen روایت یک کارمند ساده را دارد که باید خانه‌های مردم را به دلایل مختلف توقیف که به یک روایت عجیب پیوند می‌خورد. در این معرفی به سراغ بازی دیگری از این توسعه‌دهنده یعنی Heal: Pocket Edition می‌رویم که اینبار روایت‌گر یک پیرمرد می‌شود.

بازی اندروید و آیفون Heal: Pocket Edition شما را در نقش یک پیرمرد عصا به‌دست، قرار می‌دهد. بازی از جایی شروع می‌شود که شما داخل یک اتاق روی یک صندلی به تنهای نشسته‌اید و پس از مدتی کوتاه بلند شده و می‌خواهید از مکان خارج شوید. چیزی که بازی را به‌شدت جذاب می‌کند، کاراکتر آن است که یک حس و حالی عجیبی را به همراه دارد. یعنی بازی از نظر القای حس و حال یک پیرمرد سالخورده به بهترین نحو عمل می‌کند که از عصا او گرفته تا خمیدگی و چروک‌هایی صورت او که در طول زندگی روی آن نشسته است. حال شما در این نقش می‌خواهید از این مکانی که در آن قرار دارید خارج شوید و دنبال چیزی بگردید که برای دانستن آن باید آن را تا انتها طی کنید. بازی پایان بندی بسیار عجیب و جذابی دارد که شاید تا مدت‌ها آن را فراموش نکنید و شاید به خاطر موسیقی پایانی آن سازنده را تحسین کنید. اگر می‌خواهید بیشتر در رابطه با محتوای داستان آن پیرمرد بدانید متنی که سازنده بازی در صفحه فروشگاه بازی قرار داده است را بخوانید:

ملودی خودمان را برای تو نواختم.

آشنا به نظر می‌آید؟

شاید این باعث شود آن را به خاطر بیاوری.

برای به یاد آوردن ما.

من دوست دارم تو را بار دیگر ببینم. حتی اگر برای آخرین بار باشد.

اگر از محتوای بازی فاصله بگیریم بازی در گیم‌پلی نیز بسیار خوب و سرگرم کننده عمل کرده است. گیم‌پلی بازی به دو بخش تقسیم می‌شود؛ بخشی که باید خود کاراکتر را به‌صورت اشاره و کلیک کنترل کرده و بخش دیگر که باید معماها را حل کنید. بطورکلی بازی شامل ۷ مرحله و باید در هرکدام از آن‌ها معماهایی که معمولا نیز ترکیبی نیز هستند را حل و از در خارج شوید. برای مثال برای باز کردن یک در باید رمزی را وارد کنید که این رمز از حل چند معمای دیگر به‌دست می‌آید. البته در اوایل معماها ساده‌اند ولی رفته، رفته معما سخت می‌شوند و باید به کوچک‌ترین نقاط برای حل آن‌ها دقت کنید.

بازی گرافیک بصری بسیار خوب و دقیقی دارد و هر مرحله طراحی اتمسفریک و جذابی را مشاهده خواهید کرد. همچنین طراحی تنها کاراکتر بازی نیز به شکل دقیقی درآورده شده و حس و حال یک فرد سالخورده در آن متوجه می‌شوید. همان‌طور در بالا اشاره شد موسیقی بازی به‌شدت دلنشین و گوش نواز است و هرگز در طول بازی از آن خسته نخواهید شد. Jesse Makkonen سازنده بازی بار دیگر ثابت کرد که می‌تواند به‌تنهایی بازی‌ای را توسعه دهد که گیمر را تا پایان بازی نگه دارد و از پایان بندی‌ هر یک مخاطب را شگفت زده کند. همان‌طور که در دیگر آثار این سازنده می‌توان به وضوح این را درک کرد که در عین سادگی بازی‌هایی به‌شدت تاریک و عجیبی را توسعه می‌دهد.