Menu

معرفی بازی موبایل White Night؛ عمارت جن زده

پس از یک تصادف در جاده همراه شخصیت اصلی داستان وارد یک عمارت متروکه می‌شوید و باید در دل تاریک به ماجراجویی بپردازید. بازی یک تم ترسناک جذاب دارد که تجربه آن لذت خواهید برد.

اگر معرفی بازی‌های موبایل قبلی را مطالعه کرده باشید اشاره شده بود بازی ترسناک و با کیفیت کمی برای پلتفرم موبایل منتشر می‌شوند. ولی برخی استودیوها با پورت صحیح و کاملا بهینه شده از آثار ترسناک خود گیمرهای این پلتفرم را به سمت خود می‌کشانند. به‌عنوان مثال بازی ترسناک Neverending Nightmares یکی از همین آثار است که با یک تم ترسناک جذاب مخاطب‌ها را حسابی سرگرم خودشان می‌کنند. در این به به سراغ بازی White Night می‌رویم که تجربه یک ترس جذاب را برای شما فراهم می‌کند.

در بازی اندروید و آیفون White Night شما در قالب شخصی به اجبار وارد یک عمارت متروکه می‌شوید. بازی مانند بیشتر آثار ترسناک روایتی کلیشه‌ای دارد و شما در نقش مردی پس از اینکه در جاده تصادف می‌کند به اجبار وارد یک عمارت بزرگ و ترسناک می‌شود. بازی درست از جایی آغاز می‌شود که شما از خودرو به زحمت بیرون آمده و باید به حالت آهسته راه خودرو پیدا کنید که درنهایت به همان عمارت بزرگ برسید.کل روایت بازی در این خانه رخ می‌دهد یکی از المان‌های اصلی در داستان دست نوشته‌های است که در گوشه کنار خانه قرار دارد و طور دقیق‌تر اگر آن‌ها را نخوانید عملا چیزی از داستان بازی را متوجه نخواهید شد.

خانه‌ای که شما در آن قرار دارید جن زده است و باید از موجودات خبیث درون آن فرار کنید.

در این خانه هیچ چراغی برای روشنایی وجود ندارد و تنها منبع نور، چوب کبریتی‌هایی است که در طول مسیر به‌دست می‌آورید که همواره باید مراقب خاموش نشدن آن‌ها نیز باشید. خانه‌ای که شما در آن قرار دارید جن زده است و باید از موجودات خبیث درون آن فرار کنید. گیم‌پلی بازی به‌صورت اشاره و کلیک است و شما با انتخاب قسمتی از محیط بازی کارکتر را به آن قسمت هدایت می‌کنید. دوربین بازی یادآور نسخه‌های ابتدایی بازی‌های رزیدنت ایول و سایلنت هیل است که می‌تواند برای طرفداران این دو اثر جذاب خاطره انگیز باشد. برای بررسی دسته‌ نوشتن‌ها باید کنار آن‌ها قرار گرفتن با انتخاب گزینه ذره‌بین آن‌ها بررسی و همینطور برای کار با آیتم‌ها و درها باید گزینه دست را انتخاب کرد.

از آن‌جایی بازی تم تاریک و سیاه و سفیدی دارد باید محیط را با دقت جست‌وجو کنید تا موردی را از دست ندهید یا حتی در محیط آن گم نشوید. کبریت‌‌ها یکی از المان‌های اصلی در طول بازی است و باید از تک تک آن‌ها به درستی استفاده کنید. به‌عنوان مثال، برای حل یک معما باید خیلی دقیق عمل کنید زیرا در حین حل آن کبریت را خاموش می‌کند و نباید آن‌ها بی‌دلیل از دست بدهید.

سیستم ذخیره بازی نیز یکی از همان چالش‌های درون بازی است و شما نمی‌توانید در هرجایی بازی را ذخیره کنید. فاصله‌های بین هر چک پوینت تقریبا زیاد است و دوباره به همان المان اصلی یعنی به تعداد چوب کبریت‌های شما بستگی دارد و باید دوباره آن‌‌ها را مدیریت کنید، زیرا از دست دادن آن‌ها باعث گم شدن و حمله همان موجودات ترسناک و کشته شدن شما می‌شود. بطورکلی گیم‌پلی بازی جذاب و چالش برانگیز است و اگر سیستم اکشن و مبارزه در آن وجود داشت بازی را می‌توانست بازی را در این بخش بی‌نقص کند.

فاصله‌های بین هر چک پوینت تقریبا زیاد است و دوباره به همان المان اصلی یعنی به تعداد چوب کبریت‌های شما بستگی دارد.
گرافیک بصری نقطه قوت بازی به حساب می‌آید و با داشتن یک تم سیاه و سفید دقیق حس ترس و تنهایی را به خوبی به مخاطب منتقل می‌کند. از همان ابتدا که وارد خانه می‌شوید این تم گرافیک به خوبی فضا را برای شما شرح می‌دهد. نور پردازی که به واسطه  کبریت به اندازه کافی جذاب هستند و با روشن شدن آن‌ها کمی استرس شما می‌کاهد. صدا گذاری کاراکتر و موسیقی بازی نیز به خوبی موارد دیگر آن است و حس و حال خوبی را دارد. استودیوی فرانسوی Osome Studio  با توسعه یک بازی ترسناک و ماجراجویی تقریبا همان حسی را به ما می‌دهد که در بازی‌های چون سری Silent hill تجربه می‌کردیم.
منبع: زومجی