Menu

نسخه ارتقا یافته Metro Exodus با گرافیک بهتر معرفی شد

شرکت دیپ سیلور و استودیو 4A Games اعلام کرده‌اند که در انتهای سال جاری میلادی، نسخه ارتقا یافته بازی Metro Exodus برای پلتفرم‌های نسل نهم و پی سی عرضه می‌شود.

در ماه فوریه ۲۰۱۹ بود که بازی Metro Exodus روانه بازار شد و توانست بازخوردهای خوبی را از سوی منتقدین و کاربران کسب کند. این در حالی است که انتهای سال ۲۰۲۱، استودیو 4A Games و دیپ سیلور (Deep Silver)، سازنده و ناشر Metro Exodus، نسخه Enhanced Edition مترو اگزودس را برای کامپیوتر، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | اس منتشر خواهد کرد.

نسخه ارتقا یافته Metro Exodus به‌صورت کامل از ری تریسینگ پشتیبانی می‌کند. البته کاربران کامپیوتر برای تجربه بازی با ری تریسینگ، باید دارای کامپیوترهای رده‌-بالا با کارت گرافیک‌های جدید سری RTX انویدیا باشند. این در حالی است که تیم سازنده برای ارائه ری تریسینگ روی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس | اس، تغییرات کلیدی را روی بازی اعمال خواهد کرد تا Metro Exodus به‌خوبی بتواند از ری تریسینگ پشتیبانی کند.

شرکت دیپ سیلور دراین‌باره می‌گوید «ما در حال نورپردازی ری تریسینگ کاملا جدیدی هستیم که ارتقاها و بهبودهایی را روی روشنایی جهانی بازی اعمال می‌کند؛ ویژگی‌ای که با عرضه Metro Exodus، آن را ارائه کرده بودیم. همچنین این تقویت‌ها برای پیشرفت فناوری تکنولوژی ما برای بهبود رزولوشن، جزئیات بصری و عملکرد هم اعمال شده است.»

در ادامه، کاربران می‌توانند از مزیت‌های دیگری مثل زمان بارگذاری کمتر صفحات لودینگ بهره‌مند شوند. البته دراین‌میان تعدادی مزیت‌ها اختصاصی برای هر دو کنسول مثل زمان تأخیر بهبود یافته و صداگذاری ۳۶۰ درجه روی ایکس باکس و تریگرهای تطابقی روی پلی استیشن 5 اشاره کرد. دراین‌میان اشاره کنم که رزولوشن اجرایی بازی روی سری اس، 1080p درنظر گرفته شده است، اما مابقی بهبودهای گرافیکی و بصری مثل ری تریسینگ و نرخ فریم ۶۰ برثانیه، روی این کنسول هم اجرا خواهند شد.

تیم سازنده برای برای ارائه ری تریسینگ روی کامپیوتر و استفاده بهینه‌تر از آن، از قدرت سخت‌افزارهای جدید انویدیو و AMD نهایت استفاده را برده است. دیپ سیلور اعلام کرده که ری تریسینگ روی پی سی «گسترده» است و همین مورد سبب شده تا کاربر برای اجرا و مشاهده‌ی آن در بهترین شرایط ممکن، از یک سخت‌افزار گرافیکی جدید و خوب استفاده کند. دراین‌میان اشاره کنم که نسخه کامپیوتر از ویژگی DLSS 2.0 هم پشتیبانی می‌کند که در انحصار این پلتفرم است.

در انتها مشخص شده که اگر قبلا بازی را خریداری کرده باشید، نسخه ارتقا یافته آن را به‌صورت رایگان دریافت خواهید کرد.

منبع: گیمزاینفورمر