Menu

دیجیتال در برابر استاندارد؛ مقایسه‌ی PS5 Digital Edition با PS5: تفاوت در چیست؟

به گزارش پردیس‌گیم، همانطور که می‌دانید دو مدل پلی‌استیشن 5 قرار است راهی قفسه‌ها شود. PS5 و PS5 Digital Edition، شاید در پی مقایسه آن‌ها باشید و تفاوت‌ها را دریابید؟ خوشبختانه ما در پردیس‌گیم به این موضوع پرداخته‌ایم. در همین راستا ما مقالات مشابه دیگری را نیز برایتان آماده کرده‌ایم:

نبرد ایکس‌باکس‌ها

حافظه‌های SSD ایکس‌باکس

بازی‌های هنگام عرضه‌ی PS5

بازی‌های هنگام عرضه‌ی ایکس‌باکس

بازی‌های PS5 که به صورت 120 فریم اجرا می‌شوند

بازی‌هایی که ارتقاء گرافیکی رایگان برای PS5 دریافت خواهند کرد


تفاوت‌ها

PS5

دو فرق اساسی بین PS5 و PS5 Digital Edition وجود دارد: اولی دیسک درایو است و دومی قیمت. نسخه‌ی تمام دیجیتال PS5 دارای دیسک درایو نخواهد بود و قیمت £359.99/$399.99/€399.99 را یدک خواهد کشید در آن سو نسخه‌ی استاندارد PS5 دارای دیسک درایو می‌باشد و قیمت آن بدین ترتیب است: £449.99/$499.99/€499.99.

با توجه به این اوصاف می‌شود فهمید که تفاوت اندکی بین این دو مدل وجود دارد، هر دو کنسول قدرت سخت‌افزاری مشابه و یکسانی خواهند داشت و تنها تفاوت کلیدی نبود دیسک درایو در نسخه‌ی تمام دیجیتال PS5 و به تبع آن قیمت پائین‌تر آن می‌باشد. فقدان دیسک درایو در نسخه‌ی تمام دیجیتال PS5 یک مزیت دارد و یک عیب. مزیت آن قیمت و شکل ظاهری بهتر است و عیب آن نیز عدم امکان بهره‌گیری از بازی‌های فیزیکی می‌باشد. بدون شک شما بازی‌های فیزیکی PS4 خودتان را نیز نمی‌توانید بر روی PS5 تمام دیجیتال اجرا کنید چون دیسک درایو ندارد. با خرید نسخه‌ی استاندارد PS5 اما، شما می‌توانید از بازی‌های فیزیکی استفاده کنید، بازی‌های فیزیکی PS4 خودتان را به راحتی اجرا کنید و جدای از این‌ها، به لطف 4K UHD Blu-ray disc drive می‌توانید فیلم‌های بلوری خودتان را بر روی PS5 پخش کنید و به عنوان یک پخش‌کننده‌ی چند رسانه‌ای کارا از آن بهره ببرید.

کدام مدل را باید بخرید؟

PS5

هر دو مدل انتخاب مناسبی هستند، اما انتخاب نهایی به ذائقه‌ی شما باز می‌گردد. اگر همه‌ی بازی‌هایتان را دیجیتالی تهیه می‌کنید، بنابراین منطقی است که نسخه‌ی تمام دیجیتال PS5 را تهیه کنید تا هم قیمت پائین‌تری را متحمل شوید و هم کنسول اندکی شکیل‌تر را صاحب شوید. اما این را در نظر بگیرید که با این انتخاب در حقیقت خودتان را برای همیشه از تجربه‌ی بازی‌های فیزیکی محروم کرده‌اید چرا که کنسول شما توان اجرای آن‌ها را نخواهد داشت، از طرفی اگر بازی‌های فیزیکی PS4 نیز داشته باشید بر روی PS5 تمام دیجیتال قابل استفاده نخواهند بود.

نسخه‌ی استاندارد PS5 اما آزادی عمل بیشتری به شما خواهد داد. شما می‌توانید از ترکیب بازی‌های فیزیکی و دیجیتالی لذت ببرید. بازی‌های فیزیکی PS4 خودتان را بر روی PS5 اجرا کنید و به عنوان یک پخش‌کننده‌ی چند رسانه‌ای قدرتمند از کنسول خودتان استفاده کنید.

خب دوستان نظرتان چیست؟ شما کدام مدل را ترجیح می‌دهید؟ نسخه‌ی تمام دیجیتال یا استاندارد؟ لطفاً با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.