Menu

ذخیره‌سازی بازی‌ها بر روی Xbox Series X و Xbox Series S؛ راه‌ها و روش‌ها

به گزارش پردیس‌گیم، وقتی کنسول‌های نسل بعد مایکروسافت در چند هفته‌ی آینده عرضه شوند، سازوکاری متفاوت در ذخیره‌سازی را ارائه خواهند داد که به نسبت کنسول‌های این نسل تفاوت‌هایی دارد. قبل از هر چیز این‌که هر دوی کنسول‌ها یعنی Xbox Series X و Xbox Series S از حافظه‌ی داخلی SSD برخوردار خواهند بود. حجم SSD کنسول سری اس به میزان 512 گیگابایت می‌باشد و این عدد برای سری ایکس 1 ترابایت می‌باشد. چنان‌چه قصد تجربه‌ی بازی‌های نسل بعدی را داشته باشید دو راه بیشتر ندارید یا آن‌ها را بر روی حافظه‌ی داخلی کنسول ذخیره کنید و یا این‌که حافظه‌ی جانبی سیگیت را به قیمت 220 دلار ناقابل تهیه کنید و بر روی آن ذخیره کنید.

حال اجازه دهید صحبت‌های Major Nelson از ایکس‌باکس را یادآوری کنیم:

"چیزی که ملاحظه کردید یک حافظه‌ی جانبی SSD ساخته شده توسط ما و سیگیت برای ایکس‌باکس می‌باشد. کارایی و عملکرد آن دقیقاً با حافظه‌ی داخلی خود دستگاه برابری می‌کند. بنابراین اگر عنوانی با معماری مخصوص Xbox Velocity Architecture توسعه یابد همان عملکردی را از آن شاهد خواهیم بود که هنگام ذخیره‌ی بازی بر روی حافظه‌ی دستگاه انتظارش را داریم. این بدین معناست که عملکرد و کارایی آن‌ها مشابه حافظه‌ی داخلی کنسول می‌باشد. "

xbox series x

با این‌که این‌ها تنها راه تجربه‌ی عناوین نسل بعدی خواهند بود اما برای تجربه‌ی بازی‌های نسل‌های پیشین یعنی از ایکس‌باکس اورجینال تا ایکس‌باکس وان، نیازی به هدر دادن فضای ذخیره‌سازی SSD نخواهد بود و از همان هارد دیسک‌های اکسترنال می‌توانید استفاده کنید.
اگر نخواهیم هزینه‌ی گزاف SSD جانبی را به جان بخریم چطور؟ راه چاره‌ای وجود دارد؟
خوشبختانه بله، یک راه وجود دارد. شما می‌توانید دیتای بازی‌هایی که فعلاً قصد تجربه کردنشان را ندارید به هارد دیسک اکسترنال منتقل کنید و هر وقت خواستید آن‌ها را بازی کنید دگر بار به SSD کنسول منتقل کنید.

سری بزنیم به Major Nelson:

"شما به راحتی می‌توانید بازی‌های ایکس‌باکس وان را بر روی هارد اکسترنال قرار دهید و بر روی سری ایکس تجربه کنید. اما درباره‌ی بازی‌های نسل بعدی، شما می‌توانید آن‌ها را درون هارد اکسترنال ذخیره کنید ولی چنان‌چه قصد اجرای آن‌ها را داشته باشید باید آن‌ها را یا به SSD داخلی کنسول و یا SSD جانبی سیگیت منتقل کنید. "

در نهایت این‌که درست است که حافظه‌ی جانبی ایکس‌باکس گران است ولی راه‌هایی برای دور زدن و نخریدن آن وجود دارد.
بهترین روش چیست؟ حافظه‌ی ذخیره‌سازی خودتان را بهینه مدیریت کنید!
خب دوستان نظرتان چیست؟ سؤالی در این زمینه دارید؟ با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.