Menu

کن کوتاراگی افسانه‌ای “پدر پلی‌استیشن” در حال ساخت ربات‌هایی برای مبارزه با Covid است

به گزارش پردیس‌گیم، گزارش جدیدی از بلومبرگ آخرین موقعیتی را که مخترع 70 ساله پلی‌استیشن در اختیار داشت را نشان داد، موقعیتی که در آن هیچ حقوقی برای کارش به او پرداخت نمی‌شد. کن کوتاراگی نقش مدیر ارشد اجرایی شرکت Ascent Robotics Inc را که یک شرکت مبتنی بر هوش مصنوعی در توکیو ژاپن است، به عهده گرفت.

قبل از اینکه نگران شوید مبنی بر اینکه پدر پلی‌استیشن در حال ساخت موشک و سلاح‌های مبتنی بر هوش مصنوعی است، با ادامه‌ی متن با ما همراه باشید. مطابق گزارش، كوتاراگی این نقش را نه برای كنترل جریان اطلاعات، بلكه برای "ساختن ربات‌هایی مقرون به صرفه كه بتوانند با خیال راحت در اطراف انسان‌ها كار كنند و در كنار انسان‌ها در كارخانه‌ها و مراكز لجستیك كار فیزیكی كنند" به عهده گرفته است.

کوتاراگی گفت: "شیوع Covid-19 بحث قدیمی در مورد روبات‌ها که ممکن است زمانی شغل ما را بر عهده گیرند به ذهن او متبادر کرده است." اگرچه جزئیات در مورد چگونگی دستیابی او به ادغام ربات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در محل کار کم است، اما کوتاراگی نشان داد که برای تحقق این مهم، مشارکت بین شرکت های دیگر ضروری است.

در همین راستا، کوتاراگی برای پیشبرد اهداف هوش مصنوعی خود با شرکت های مختلف Ascent همکاری کرده است. این شرکت نوپا در حال حاضر برای ساخت یک بازوی رباتیک با صنایع سنگین کاوازاکی همکاری کرده است که از یک دوربین برای تمایز اشیاء از یکدیگر و انتخاب یکی از میان آن‌ها استفاده می‌کند. همکاری دیگری نیز با یک خودروساز ناشناس ژاپنی پی‌ریزی کرده است که در حال توسعه نرم افزار رانندگی مستقل و خودکار است.

این دو مشارکت سخت ترین چالش هایی است که کوتاراگی با آن روبرو است: ربات‌های ترکیبی(و قابل همکاری با یکدیگر) و رانندگی خودمختار. در حالی که به نظر می‌رسد تنها چند سال‌ با اتومبیل‌های خودران فاصله داریم، فناوری مورد نیاز برای همکاری ربات‌ها با یکدیگر رویایی دور از ذهن است که توسط چندین شرکت دنبال می‌شود.

با این حال، کوتاراگی دریافت که او مرد این میدان است. وی گفت: "اگر به دنبال تلفیق رباتیک و پویایی هستید، به کسی نیاز دارید که فناوری را درک کند."

خب دوستان نظرتان چیست؟ آیا استفاده از ربات‌ها برای انجام کارهای پرخطر در زمان همه‌گیری جهانی، روش مناسبی برای مبارزه با ویروس و همه‌گیری است؟ لطفاً با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.