Menu

گزارش: رئیس PlayStation فکر می‌کند فروش اولیه‌ی PS5 از 7.5 میلیون واحد بیشتر خواهد بود

رئیس و مدیر عامل PlayStation، آقای جیم رایان پیش بینی کرده که فروش لانچ PS5 در کمتر از 5 ماه به بیش از 7.5 میلیون واحد خواهد رسید و کنسول قبلی را پشت سر خواهد گذاشت.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از wccftech، این اظهار نظر در مصاحبه‌ای که اخیراً با وب‌سایتی کره‌ای به نام Naver صورت گرفته منتشر شده است. هنگامی که از ایشان درمورد تقاضا و محموله‌ی بعدی پیش فروش‌ها سوال شد، رایان اظهار کرد که انتظار دارد در سال مالی فعلی سونی (که تا 31 مارس 2021 ادامه دارد) تعداد واحدهای فروش رفته در مقایسه با PS4 در همین بازه‌ی زمانی بیشتر باشد.

پاسخ رایان را در ادامه مشاهده می‌کنید؛

«دومین مرحله‌ی پیش فروش در کره برای چهارشنبه 16 مهر ماه برنامه ریزی شده. ما فکر می‌کنیم میزان فروش PS5 در مدت زمان مشابه بیشتر از PS4 در زمان لانچ خواهد بود.»

بر اساس گزارشاتی که توسط سونی منتشر شده، در سال 2013 که نسل هشتم برای اولین بار عرضه شد، 7.5 میلیون واحد PS4 از تاریخ لانچ آن در نوامبر 2013 تا 31 مارس 2014 به فروش رفته است. اینطور که مدیر عامل می‌گوید، سونی انتظار دارد فراتر از این رقم پیش رود.

اندرو هوس (Andrew House)، رئیس سابق و مدیر عامل تیم بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی در سال 2014 گفته بود؛ «واکنش جامعه جهانی گیمینگ برای PS4 فوق‌العاده بوده و بسیار قدر دان هستیم که گیمرها PS4 را به عنوان کنسول نسل جدید خود انتخاب می‌کنند.»

سونی تا قبل از آپریل 2014 تعداد 7.5 میلیون واحد کنسول شیپ کرده و تا قبل از آپریل 2015 میزان 14.8 میلیون به فروشگاه‌ها ارسال کرده بود.

رجز خوانی جالبی از سمت سونی را شاهد هستیم و واقعاً جالب است که ببینیم میزان فروش PS5 در ماه‌های آتی چطور خواهد بود. البته، این مقایسه از نظر شرایط مقداری متفاوت است؛ زمان عرضه‌ی PS5 در 10 و 19 نوامبر در نظر گرفته شده، درحالی که PS4 در اروپا 10 روز دیرتر (29 نوامبر) عرضه شد، همچنین گیمرهای ژاپنی مجبور بودند تا 22 فوریه 2014 منتظر کنسول نسل هشتمی بمانند. بنابراین، از نظر مدت زمان و تاریخ در دسترس بودن، این کنسول‌ها اندکی تفاوت خواهند داشت.