Menu

Xbox Series X اجازه پاک‌سازی بخشی از بازی‌ها را می‌دهد

با بزرگ‌تر شدن بازی‌ها حجم آن‌ها هم افزایش یافته و عناوین پرطرفداری مثل Call of Duty: Modern Warfare حداقل نزدیک به 100 الی 200 گیگابایت فضای خالی نیاز دارند. به‌نظر می‌رسد Xbox Series X اجازه حذف بخشی از بازی‌ها را می‌دهد که البته به پشتیبانی سازندگان هم برای انجام این کار احتیاج است.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از DualShockers، میجور نلسون با جیسون رونالد در پادکست جدید او مصاحبه‌ای انجام داده و در طول ضبط برنامه گفت: "خارج از بحث سخت‌افزار، بهبودهایی هم در بخش رابط کاربری اعمال کرده‌ایم تا مدیریت فضای ذخیره‌سازی راحت‌تر شود. برای مثال، یکی از ویژگی‌های جدیدی که اضافه کرده‌ایم، این است که می‌توانید بخش‌های خاصی از یک بازی را حذف کنید که البته خود بازی هم باید از این ویژگی پشتیبانی کند."

جیسون رونالد در ادامه توضیحات بیشتری ارائه داد: "بگذارید بگوییم که شما بخش داستانی را تمام می‌کنید و بعد از آن می‌خواهید تمرکزتان را فقط روی بخش چندنفره بگذارید. در صورت پشتیبانی سازندگان، شما می‌توانید بخش داستانی را حذف کنید تا کنترل بیشتری در نحوه استفاده از فضای ذخیره‌سازی دستگاه خود داشته باشید بنابراین بیشترین استفاده را از فضای موجود خواهید داشت."

این ویژگی می‌تواند کمک بزرگی برای کسانی که مشکل فضای ذخیره‌سازی داشتند باشد. خیلی‌ها Call of Duty را فقط برای بخش چندنفره می‌خرند و بخش داستانی آن فضای زیادی را اشغال می‌کند و حالا دیگر ممکن است این مشکل را در Xbox Series X نداشته باشند.

احتمالا بازی‌های با حجم بالای 100 گیگابایت از این قابلیت پشتیبانی کنند؛ در غیر این‌صورت سازندگان با انتقاداتی روبه‌رو خواهند شد چون این ویژگی در دسترس آن‌هاست.

کنسول‌های Xbox Series X و S در روز 10 نوامبر (20 آبان) به ترتیب با قیمت‌های 499 و 299 دلار منتشر خواهند شد.