Menu

شایعه: کنسول PS5 با قیمت 499 دلار و نسخه دیجیتال آن با قیمت 399 دلار عرضه خواهد شد

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از gamingbolt، قیمت دقیق کنسول‌های نسل بعدی مدتی است که بحث اصلی در اکثر صفحه‌های گیمینگ است، به دلیل اینکه دو شرکت Sony و Microsoft هر دو مدت زیادی در خصوص قیمت کنسول خود حرفی نزدند. حداقل شرکت Microsoft اخیراً اعلام کرد که Xbox Series X و Xbox Series S از 10 نوامبر با قیمت 499 دلار و 299 دلار عرضه خواهند شد و به این سکوت تلخ پایان داد. این درحالی است که رقیب این شرکت هنوز هیچ اطلاعاتی از قیمت کنسول‌های خود منتشر نکرده است.

اکنون و پس از انتشار قیمت‌های Xbox Series X و Xbox Series S، همه نگاه‌ها به Sony معطوف شده است و با توجه به قیمت گذاری بسیار جذاب هر دو کنسول Xbox، فشار بسیار زیادی بر روی شرکت ژاپنی قرار دارد. در حالی که باید دید دقیقاً چه موقع Sony صلاح دانسته و در مورد قیمت‌های PS5 صحبت می‌کند، گزارش جدید نشان می‌دهد که ممکن است برنامه‌های آ‌نها برای عرضه و قیمت در پاسخ به اطلاعیه اخیر Microsoft تغییر کرده باشد.

Gamereactor در گزارشی ادعا کرد که توسط منابع مختلف گفته شده در حالی که طبق برنامه‌های اولیه Sony، کنسول PS5 به طور قابل توجهی گران‌تر از رقبای خود بوده است، پس از اعلام قیمت Xbox Series X و Series S، Sony تصمیم به تغییر برنامه‌های خود و قیمت‌‌گذاری کمتر گرفته است.

گزارش شده است که پس از این تغییر قیمت‌گذاری، PS5 اکنون با قیمت 499 دلار _ همانند قیمت Xbox Series X_ عرضه می‌شود، در حالی که نسخه دیجیتال PS5 با قیمت 399 دلار به فروش خواهد رسید. اینکه آیا این خبر صحت دارد یا خیر مشخص نیست و تا زمان اعلام رسمی Sony باید منتظر بمانیم.

در گذشته، مدیر عامل PlayStation، جیم رایان گفته بود که گرچه قیمت PS5 لزوماً پایین نیست، اما بهترین پیشنهاد ممکن را هدف قرار خواهد داد. اما در مورد زمان انتشار این قیمت‌گذاری، گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که پیش خرید کنسول به زودی آغاز می‌شود، بنابراین می‌توان امیدوار بود که مدت زمان اندکی تا مشخص شدن قیمت‌ها باقی‌مانده است.

PS5 قرار است در تعطیلات 2020 راهی بازارها شود. گزارش‌ها حاکی از آن هستند که این کنسول در اواسط ماه نوامبر عرضه خواهد شد، در حالی که لیست‌های جدید لوازم جانبی آن تاریخ عرضه 19 نوامبر را پیشنهاد کرده است. بنظر می‌رسد مدت زمان کمی تا مشخص شدن تمامی معیارها برای انتخاب کنسول نسل بعدی باقی مانده است.

در صورت 499 دلاری بودن PS5، شما کدام کنسول را برای نسل بعد خود انتخاب می‌کنید؟