Menu

30 بازی مورد انتظار کنسول PlayStation 5؛ قسمت دوم

"ترجمه شده از Gamingbolt"

آمدن 15 بازی برای PS5 تا یک یا دو سال آینده کافی نیست. بنابراین تصمیم گرفتیم به 15 بازی دیگر هم نگاهی بیندازیم؛ از انحصاری کنسولی گرفته تا عناوینی که برای PS4 هم منتشر می‌شوند و تعدادی بازی چند پلتفرمی که ارزش امتحان را دارند. بدون هیچ حرف اضافه‌ای سراغ اصل مطلب می‌رویم.

30 بازی مورد انتظار کنسول PLAYSTATION 5؛ قسمت اول

Project Athia

بازی Project Athia یک انحصاری زمانی کنسولی برای PS5 است که بعدتر برای کامپیوتر هم منتشر می‌شود. چیز زیادی درباره Project Athia مشخص نیست. شرکت Sqaure Enix تایید کرده که این عنوان جهان‌آزاد است و شخصیت اصلی آن توانایی‌های بسیار زیادی دارد که با آن‌ها می‌تواند در دنیای فانتزی آن به گشت‌وگذار بپردازد. Luminous Productions وظیفه ساخت آن را بر عهده دارد و از ویژگی Ray-Tracing هم پشتیبانی می‌شود. با این حال، مدت زیادی تا عرضه آن باقی مانده اما به هر حال اکثر بازی‌های کاملا نسل بعدی هم به این زودی منتشر نخواهند شد.

Quantum Error

بازی Quantum Error از استودیوی Teamkill Media یک عنوان تیراندازی اول شخص در سبک ترسناک است که داستان آن در کیهان روایت می‌شود. در این داستان، زنگ خطر در مرکز تحقیقاتی Monad Quantum به صدا در آمده و شخصیت Jacob Thomas و گروه آتش‌نشانی او باید به آنجا بروند. البته چیزهای بدتری از آتش انتظار آن‌ها را می‌کشند و Jacob و گروه وی باید با موجوداتی عجیب‌وغریب مبارزه کنند و برای بقا بجنگند. بازی Quantum Error برای PS4 و PS5 منتشر خواهد شد. هدف سازندگان در PS5 پشتیبانی از رزولوشن 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه به‌همراه Ray-Tracing است.

Ratchet & Clank: Rift Apart

بازی بزرگ بعدی استودیوی Insomniac برای کنسول PS5 عنوان جدید Ratchet and Clank است. در این داستان، Dr. Nefarious در شرایط طبیعی مکان و زمان دخالت کرده و شکاف‌هایی برای انتقال به جهان‌های مختلف به‌وجود آورده است. بازیکنان به لطف SSD پرسرعت کنسول PS5 می‌تواند فوری و سریع به مناطق جدید بروند یا به مکان‌های قبلی برگردند و به کاوش در قلمروهای جدید بپردازند. تنوع بیشتر دشمنان، داستانی حماسی و Ray Tracing به‌همراه ویژگی‌های دیگر می‌توانند Rift Apart را به بهترین بازی Ratchet and Clank تبدیل کنند.

Sackboy: A Big Adventure

اگرچه Sackboy: A Big Adventure المان‌های خلق کننده LittleBigPlanet را ندارد، اما به همان اندازه دارای پلتفرمینگ‌های جذاب و درخشان است. جالب‌تر اینکه در کنار گشت‌وگذارهای 2.5 بعدی، حرکات 3 بعدی و زاویه دیدهای منحصر به‌فرد دیگری هم در این بازی وجود خواهند داشت. بخش آنلاین Sackboy: A Big Adventure تا 4 بازیکن را پشتیبانی می‌کند و ظاهرا با یک پلتفرمینگ جذاب دیگر برای PS5 روبه‌رو هستیم.

Solar Ash

سازنده Hyper Light Drifter سراغ چیز متفاوتی رفته است. Solar Ash شاید سورئال به‌نظر برسد اما یک بازی 3 بعدی پر از پلتفرمینگ‌های پرسرعت و هیولاهای عظیم است و در Ultravoid که میزبان دنیاهای متفاوت است جریان دارد. یک بار باید با ارواح گمشده بجنگید و قانون جاذبه را زیر سوال ببرید و در لحظه دیگر باید در نبردی ناامیدانه با موجوداتی خشمگین حاضر شوید. Solar Ash در سال 2021 برای کامپیوتر، PS4 و PS5 منتشر خواهد شد.

Haven

بازی Haven در سبک نقش‌آفرینی Co-Op و درباره Yu و Kai است که به‌طور مساوی بخش‌هایی با گیم‌پلی گشت‌وگذار و بخش‌هایی هم با گیم‌پلی مبارزه‌ای دارد. المان‌هایی مثل ساخت‌وساز، مدیریت جزئی منابع، یک HUD محدود و انتخاب دیالوگ‌ها نوید تجربه‌ای منحصر به‌فرد نسبت به ساخته قبلی سازندگان این بازی یعنی Furi را می‌دهند. Haven در سال 2020 برای کامپیوتر، PS4 و PS5 منتشر خواهد شد.

Scarlet Nexus

داستان Scarlet Nexus در آینده‌ای دور جریان دارد که در آن دانشمندان روشی برای دادن توانایی‌های روحی به انسان‌ها پیدا کرده‌اند و به آن‌ها اجازه کنترل همه چیز، از انرژی گرفته تا اشیا را با ذهن‌شان می‌دهد. موجوداتی به‌نام Others به زمین حمله کرده‌اند و در برابر سلاح‌های عادی مقاوم هستند بنابراین کسانی که توانایی کنترل ذهن را دارند تنها امید بشریت هستند. نکته جالب اینجاست که داستان توسط سازندگان Tales of Vesperia نوشته شده بنابراین باید منتظر یک داستان جذاب باشیم. Scarlet Nexus برای کامپیوتر، PS5 ،PS4 ،Xbox One و Xbox Series X منتشر خواهد شد.

Returnal

بازیکنان در Returnal کنترل یک خلبان در دنیایی عجیب را در دست دارند که در حلقه زمان گیر افتاده و تغییرات دنیای اطراف خود دائما احیا می‌شوند. هنوز چیز خاصی درباره این عنوان نمی‌دانیم اما المان‌های آن جالب به‌نظر می‌رسند و باید دید مبارزات در چه سطحی هستند. تاریخ انتشار Returnal مشخص نیست اما در انحصار PS5 خواهد بود.

Yakuza: Like a Dragon

در Yakuza: Like a Dragon شخصیت اصلی جدیدی به‌نام Ichiban Kasuga خواهیم داشت که داستان آن در منطقه جدید Isezaki Ijincho شهر یوکوهاما روایت می‌شود. این بازی کلاسیک اکشن ماجراجویی Beat'em up همچنین به یک نقش‌آفرینی نوبتی تبدیل شده که یعنی حرکات ویژه، Assistها، کلاس‌ها و موارد جدید دیگری خواهیم دید. البته نگران نباشید چون هنوز داستان‌های فرعی و فعالیت‌های جانبی و همچنین شوخ‌طبعی این سری را در بازی جدید آن شاهد خواهیم بود. Yakuza: Like a Dragon در آبان ماه برای کامپیوتر، Xbox One ،PS4 و Xbox Series X منتشر می‌شود و نسخه PS5 آن مدتی بعدتر در دسترس قرار می‌گیرد.

Cyberpunk 2077

بازی بزرگ جدید استودیوی CD Projekt RED به انتشار نزدیک است. داستان آن در شهر آینده Night جریان دارد و بازیکنان می‌توانند سه Life Path متفاوت را در ابتدا انتخاب کنند که هرکدام مقدمه و دیالوگ‌های متفاوتی خواهند داشت. در Cyberpunk 2077 شخصیت‌های زیادی برای برقراری ارتباط وجود دارند و ماموریت‌ها و فعالیت‌های جانبی بسیار زیادی خواهیم دید و روایت داستان آن به انتخاب‌های شما اهمیت می‌دهد. همه این‌ها یک طرف، حضور کیانو ریوز در نقش شخصیت Johnny Silverhand هم یک طرف. برخی چیزها مثل مبارزات تن به تن هنوز جای بهبود دارند اما Cyberpunk 2077 بسیار عالی به‌نظر می‌رسد. در آبان ماه امسال این بازی برای کامپیوتر، کنسول‌های نسل فعلی و PS5 و Xbox Series X منتشر خواهد شد ولی آپدیت بهبود بزرگ و اصلی نسخه نسل بعدی سال 2021 عرضه می‌شود.

Control Ultimate Edition

همان‌طور که از نام Control Ultimate Edition مشخص است، این نسخه تمام چیزهای بازی را در یک پکیج دارد. این یعنی بازی اصلی، تمام آپدیت‌های منتشر شده برای آن و گسترش‌دهنده‌های داستانی The Foundation و AWE در آن موجود هستند. متاسفانه دارندگان نسخه‌های نسل فعلی باز هم باید برای تهیه آن هزینه کنند و Remedy هنوز بهبودهای گرافیکی آن را مشخص نکرده اما باید منتظر بمانیم تا ببینیم چه می‌شود.

Stray

عنوان Stray هم یک بازی آینده‌محور دیگر است که تا حدی تیره و غمگین است. ما می‌گوییم "تا حدی" چون در این بازی در نقش یک گربه بازی می‌کنید که باید در شهری پر از دروید خانواده خود را پیدا کند. Stray جلوه‌های فوق‌العاده‌ای هم دارد و یک بازی ماجراجویی دیگر از Annapurna Interactive است. این بازی در سال 2021 برای کامپیوتر، PS4 و PS5 منتشر خواهد شد.

Hitman 3

بازی Hitman 3 پایانی بر سه گانه جدید این سری خواهد بود و استودیوی IO Interactive می‌خواهد آن را با پیامی تاریک به پایان برساند. از مناطق جدیدی مثل دبی و انگلیس برای این بازی رونمایی شده و بخش دبی دارای بزرگ‌ترین ساختمان جهان و بخش انگلیس هم یک راز قتل با چاقو دارد. حالت‌هایی مثل Sniper Assassin و Escalation Contracts در این بازی باز می‌گردند اما بخش‌هایی مثل Ghost Mode حذف شده‌اند. کل این بازی و ماموریت‌های بازی‌های قبلی با PS VR قابل تجربه خواهند بود و یک "PlayStation Advantage" محسوب می‌شود. Hitman 3 در بهمن ماه امسال برای کامپیوتر، PS4 ،PS5 ،Xbox One و Xbox Series X عرضه خواهد شد و با نزدیک شدن به عرضه آن اطلاعات بیشتری از تغییرات به‌دست می‌آوریم.

Resident Evil Village

خون‌آشام‌ها، گرگینه‌ها، کریس ردفیلد در نقش یک شخصیت خاکستری… الحق که Resident Evil Village همه چیزهای جالب را در خود دارد. با وجود اینکه نسخه‌های بازسازی شده Resident Evil 2 و 3 حالت سوم شخص داشتند، اما Capcom در Resident Evil Village دوباره به حالت اول شخص نسخه هفتم بازگشته و بازیکنان با شخصیت Ethan به روستایی عجیب در اروپا سفر می‌کنند. هنوز چیز زیادی از این بازی مشخص نشده (حداقل به‌طور رسمی) اما در Resident Evil Village بخش گشت‌وگذار و کاوش در محیط بهبود گسترده‌ای خواهد یافت. این عنوان در سال 2021 برای کامپیوتر، PS5 و Xbox Series X منتشر خواهد شد. طبق گزارشات، نسخه PS5 از PS VR پشتیبانی می‌کند.

Maquette

عنوان Maquette یک بازی ماجراجویی غیر معمولی دیگر از Annapurna Interactive است که Graceful Decay وظیفه ساخت آن را بر عهده دارد و درباره یک داستان عاشقانه امروزی است؛ با این تفاوت که بسیاری از موضوعات عادی این داستان از طریق دنیایی پر از معما و پازل آشکار می‌شوند. بازیکن در مرکز دنیای این بازی احساس بزرگی می‌کند اما هرچه بیشتر زوم کنید، اشیا بزرگ‌تر می‌شوند و یادگیری نحوه استفاده از آن‌ها کلید پیشرفت در آن است. Maquette در سال 2021 برای کامپیوتر، PS4 و PS5 منتشر خواهد شد و قطعا ارزش پیگیری را دارد.