Menu

DFC: مایکروسافت با معرفی Series S کار سونی و PS5 را برای فروش راحت‌تر کرد

مایکروسافت بالاخره از Xbox Series S که مدل ضعیف و ارزان کنسول نسل بعدی است رونمایی کرد اما با این کار یک وضعیت آشفته و گیج کننده برای خریدارانی که به دنبال Xbox برای نسل بعدی بودند به راه انداخت؛ حداقل این چیزی است که شرکت تحقیقاتی بازی‌های ویدیویی به‌نام DFC Intelligence بعد از معرفی این کنسول توسط مایکروسافت نوشت.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از WCCFTECH، این شرکت نوشته مشکل اصلی مایکروسافت این است که حتی اگر قیمت بسیار عالی و پایین باشد، اما مصرف کنندگان اصلی بازی‌ها به دنبال کنسولی نیستند که در رده دوم قرار می‌گیرد. DFC Intelligence در ادامه نوشت: "پیش‌بینی میزان اثرگذاری قیمت در فروش سخت است. مایکروسافت Xbox Series X را به عنوان قدرت‌مندترین کنسول تاریخ تبلیغ می‌کرد و ناگهان یک گزینه خنثی کننده با قیمتی پایین‌تر به‌وجود آمد."

هنگام عرضه Series S همزمان با Series X، مصرف کنندگان با دو گزینه مواجه می‌شوند. یک گزینه کنسولی "درجه دوم با قیمتی 299.99 دلار و گزینه دیگر مدل کامل‌تر با قیمتی بیشتر" در فرم Series X خواهد بود.

در ادامه این تحقیقات نوشته شده است: "معرفی Xbox Series S واقعا نشان می‌دهد که چگونه تمرکز مایکروسافت روی استراتژی دیجیتالی بلند مدت به سونی و PlayStation 5 در نسل بعدی برتری بزرگی برای فروش سخت‌افزار داده است."

انتظار می‌رود با توجه به افزایش قیمت اجزای سازنده کنسول‌ها هردو دستگاه بازی سونی و مایکروسافت برای نسل بعد ابتدا در موجودی‌‌‌‌‌‌‌های محدود در دسترس قرار بگیرند. در نتیجه احتمالا موجودی سخت‌افزار هردو شرکت تا پایان سال به اتمام برسند و شاید مایکروسافت با Series S بتواند تعداد کاربران خود را افزایش دهد اما به‌نظر می‌رسد آن‌ها کنترل شعار تبلیغاتی برای فروش Xbox را از دست داده‌اند:

"موجودی هر سخت‌افزاری که در سال 2020 ارائه شود به اتمام می‌رسد. احتمالا موجودی کنسول‌ها کم باشد و مایکروسافت شاید بتواند واحدهای بیشتری از Xbox Series S تولید کند. از نظر تئوری چنین چیزی فقط در ابتدا کاربران بیشتری را برای Xbox فراهم می‌کند.

"متاسفانه هر چیز دیگری به‌طور واضح به نفع PlayStation 5 است. مایکروسافت کنترل پیام رسانه‌ای خود را از دست داد و به‌نظر می‌رسد PS5 کنسول مورد نظر کسانی خواهد بود که می‌خواهند بازی‌های هیجان‌انگیز جدید را تجربه کنند.

"به‌نظر می‌رسد برند Xbox روی آینده دیجیتال برای ارائه فرانچایزهای کلاسیک از طریق استریم ابری Game Pass تمرکز کرده است. همان‌طور که قبلا گفته بودیم، این استراتژی در بلند مدت بسیار خوب و مفید است؛ با این حال، چنین برنامه‌ای برای فروش یک سیستم سطح بالا ایده‌آل نیست. همین پلتفرم‌های فعلی Xbox One برای استراتژی دیجیتال مایکروسافت جوابگو هستند."

سونی هنوز از قیمت PS5 رونمایی نکرده اما با این حال DFC ماه گذشته پیش‌بینی خود برای فروش کنسول‌ها در نسل بعد را ارائه داد که طبق آن، کنسول PS5 با اختلاف قابل توجه‌ای فروش بیشتری از Xbox Series X خواهد داشت.