Menu

شایعه؛ قیمت SSD اضافه‌ی یک ترابایتی Xbox Series X حدود $220 خواهد بود

اخیراً اخبار مربوط به Xbox زیاد بوده و این را بدون اغراق می‌توانیم بپذیریم. Xbox Series X و همچنین Xbox Series S در نهایت برچسب قیمت و تاریخ عرضه‌ی خود را دریافت کردند. Microsoft این اطلاعات درباره Series S را تأیید کرده اما درمورد X هنوز چیزی نشنیده‌ایم ولی شایعات منصفانه به نظر می‌رسند. علاوه بر این‌ها می‌دانیم که SSD داخل Series X به اندازه‌ی 1TB فضای ذخیره سازی خواهد داشت. متأسفانه، همه می‌دانیم در این دوره و زمانه با بازی‌های جدید چنین فضایی خیلی ایده‌ال نیست. حالا بازی‌های نسل بعد؟ انتظار داریم برای آن‌ها وضع وخیم‌تر هم باشد.

پس، راه حل چیست؟ خب، بسیاری از گیمرها در نسل هشت با هاردهای اکسترنال فضای در دسترس کنسول خود را افزایش دادند و این انتخاب همچنان قرار است پا بر جا باشد، با این تفاوت که تهیه‌ی SSD گران‌تر از آب در خواهد آمد (همچنین این کنسول از HDD با اتصال USB 3.2 پشتیبانی می‌کند). درمورد گسترش دهنده‌ی یک ترابایتی Xbox Series X این هزینه حدود $220 تمام خواهد شد که اندکی زیاد به نظر می‌رسد.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از wccftech، یکی از کاربران تیزبین در تویئتر به نام Idle Sloth تصویری را به اشتراک گذاشته که در ادامه‌ی خبر مشاهده می‌کنید؛

2

جدا از این حقیقت که این گسترش دهنده جزء دارایی‌های NVMe محسوب می‌شود که با شرکت Seagate همکاری دارند، قیمت تمام شده همچنان زیاد به نظر می‌رسد، چرا که یک NVMe SSD نسل چهاری یک ترابایتی تقریباً $180 خرج بر می‌دارد و گفتنی است که همه‌ی این‌ها به صورت عمده برای Microsoft ساخته می‌شوند. حالا چه قیمتی را منصافه می‌توان تلقی کرد؟ حدوداً چیزی نزدیک به $200. قیمت شایعه شده خیلی هم غیرمنطقی نیست، فقط کمی بالاتر از حد انتظارات تمام شده. البته، این قیمت لیک شده ممکن است در نهایت و بعد از رسمی شدن خبر تغییر کند.

سوال دیگری که این وسط وجود دارد این است که آیا نسل چهار بودن این درایو واقعاً ضروری است؟ با نگاهی به نسل سوم، می‌توان SSDهای NVMe را یافت که قیمتی $150 دارند و بدون تعارف بعید است بازی‌ها به سرعتی بیش از چیزی که درایوهای نسل سومی قادر به تأمین آن هستند احتیاج پیدا کنند. علاوه بر این نسل سوم از نظر ارائه‌ی حق انتخاب برای نصب بازی روی SSD داخلی یا خارجی کنسول گزینه‌ی مناسبی محسوب می‌شوند.

فکر می‌کنیم مایکروسافت این کار را محض آینده بینی تا 5 سال برای یک سری بازی‌های به خصوص انجام داده. صحبت‌های این شرکت را در ادامه مشاهده می‌کنید؛

این راه حل دل به خواهی یک ترابایتی که با همکاری Seagate ساخته شده، فضای ذخیره سازی Xbox Series X را گسترش می‌دهد و از نظر سرعت و عملکرد کاملاً با نسل قبلی معماری Xbox Velocity هم‌خوانی داشته و عناوین پیشین Xbox همچنان قادر خواهند بود مستقیماً به هارد درایوهای اکسترنال USB 3.2 بدون مشکل اجرا شوند. اگرچه، برای بهره‌مند شدن از تمام مزایای معماری Xbox Velocity و به دست آوردن بهترین عملکرد Xbox Series X، بازی‌های بهبود یافته بهتر است روی SSD داخلی کنسول یا کارت گسترش دهنده‌ی ذخیره‌سازی Xbox Series X نصب شوند.

نظر شما چیست، فکر می‌کنید قیمت گذاری منصفانه بوده یا ترجیح می‌داید با گزینه‌ی کم خرج‌تری طرف می‌بودید؟