Menu

نگاهی به نقدها و نمرات بازی Marvel’s Avengers؛ عنوانی با داستانِ قابل‌قبول که پس از مدتی تکراری می‌شود

به گزارش پردیس‌گیم، چند روزی از انتشار بازی Marvel’s Avengers می‌گذرد ولی از آن جایی که با عنوانی آنلاین و Co-opمحور با تمرکز برروی بازی به صورت گروهی سروکار داریم، مدتی طول کشید تا منتقدین نمرات و نظرات خود از این بازی را به اشتراک بگذارند.

بازی Marvel’s Avengers توسط استودیو Crystal Dynamics توسعه یافته و وظیفه انتشار آن را Square Enix برعهده داشته است. در این عنوان بازیکنان می‌توانند در نقش شخصیت‌های محبوب دنیای Marvel نظیر Captain Amercia ،Thor و Iron Man قرار گرفته و با همکاری و کمکِ یکدیگر بازی را پیش ببرند.

اما عملکرد کلی Marvel’s Avengers چگونه بوده است؟ در ادامه با هم برخی از نقدها و نمرات بازی را مرور می‌کنیم.

Game Informer 88

Avengers در حال حاضر با اکشن و داستان بسیار خوب خود عنوانی با شکل و شمایل عالی است. محتویات بازی واقعا خوب هستند و شخصا دوست دارم ببینم قهرمانانِ ما بعد از افزایش لِول، تا چه حد قدرتمند می‌شوند.

PlayStation Universe 85

با بک بخش داستانیِ عالی و ستارگانی که هرکدام می‌توانند برای MCU (دنیای سینمایی مارول) رقیبی جدی باشند، بازی Marvel’s Avengers از همین ابتدا محتویات و چیزهای بسیاری را در اختیار بازیکن قرار می‌دهد. و خب یک بخش چندنفره‌ی بدون پایان و شخصیت‌های مختلف را نیز به آن اضافه کنید تا بفهمید بازی چقدر شبیه به عناوین کلاسیک است. برخی از باگ‌های اولیه شاید کمی از لذت موجود بکاهند ولی در مجموع با عنوانی استوار و قوی طرف هستیم؛ به صورت خلاصه می‌توان گفت که Marvel’s Avengers دستاوردی بزرگ و شگفت‌انگیز است.

God is a Geek 80

بخش داستانی بازی هوشمندانه و عالی است و علیرغم نقص‌ها و ضعف‌هایش، Marvel’s Avengers برای من بسیار لذت‌بخش بود؛ و البته که من هنوز کارم با این بازی تمام نشده است.

JeuxActu 75

Marvel’s Avengers مطمئنا بهتر از انتظارات عمل کرده ولی حتی اگر بازی از بیرون خوب به نظر برسد، باز هم بعد از مدتی تکراری شده و پرداخت‌های درون برنامه‌ای آن نیز کمی بیش از حد هستند.

Eurogamer Italy 70

Marvel’s Avengers عنوانی سرگرم‌کننده و بزرگ است ولی با توجه به اهمیت چیزی که از روی آن ساخته شده، می‌توان آن را فقط به صورت نصفه‌ونیمه موفق دانست.

Videogamer 70

شاید بتوان به این بازی به چشم یک موقعیت از دست رفته که نتوانسته به خوبی از پتانسیل‌هایش استفاده کند نگا کرد ولی با این وجود باز هم با عنوانی بسیار خوب روبرو هستیم.

Game Revolution 60

در یک دنیای دیگر، این بازی می‌توانست یک عنوانی خطی با روایتی بسیار سرگرم‌کننده‌تر باشد که کاملا برروی رشد شخصیت Ms. Marvel و حستجوی وی به دنبال دیگر Avengerها، چه برروی زمین و چه خارج از آن باشد. این بازی باید همراه با یک تجربه‌ی Co-op می‌بود نه عنوانی با تمرکز برروی آن.

Metro GameCentral 50

عنوانی آشفته و شلخته که سعی می‌کند به صورت همزمان حداقل 3 ژانر مختلف را به مخاطب ارائه دهد؛ مبارزات بازی نیز با اینکه لذت‌بخش هستند، پس از مدتی کاملا تکراری شده و لوت‌کردن و به دنیال آیتم‌ها بودن نیز صدمه‌ی بسیاری به آن وارد می‌کند.

USgamer 50

اگر Marvel’s Avengers یک بازی تک‌نفره و داستانی بود، تبدیل به تجربه‌ای شگفت‌انگیز می‌شد. در اینجا Crystal Dynamics دیدگاه و نگرشِ خاص خود از Avengers را ارائه می‌دهد و از راه‌های مختلفی نیز اقدام به معرفی شخصیت جالب و خوش‌رویِ Ms. Marvel می‌کند؛ مبارزات بازی نیز تقریبا از عمق خوبی برخورددار بوده و تفاوت هر قهرمان با دیگری به خوبی حس می‌شود. اما متاسفانه بخش‌هایی نظیر matchmaking تجربه‌ی بازی را خراب کرده و سیستم پیشرفت و آپگرید پس از مدتی نقص‌های خود را نشان می‌دهد. دشمنان و محیط‌های بازی نیز بسیار تکراری بوده و مطمئنا جای کار بیشتری داشته‌اند. در کل مشخص است که Marvel’s Avengers در آینده با آپدیت‌های بیشتر تبدیل به عنوانی قابل قبول می‌شود ولی هم‌اکنون حداقل در هنگام عرضه بازی نقص داشته و واضحا جای کار بسیاری بیشتری دارد.

VGC 40

Marvel’s Avengers یک بخش داستانی منطقی و سرگرم‌کننده دارد که وام‌دار بسیاری از عناوین دیگر است. تقریبا می‌توان گفت نمونه‌ی بهتر تک‌تکِ بخش‌های بازی در دیگر عناوین وجود دارد و در ادامه ماموریت‌های تکراری و یک ساختار آپگرید بی‌منظق نیز باعث افت بیشتر بازی می‌شود.

GamesRadar+ – بدون نمره

تا اینجا شخصیت مورد علاقه‌ی من بدون شک Kamala و Hulk هستند. Hulk واقعا همانند یک جلسه درمانی است؛ جایی که شما راه رفته و تمامیِ چیزهای سر راهتان را تخریب می‌کنید تا شاید کمی از عصبانیت و خشم ناشی از سال 2020 را بر سر دشمنان خالی کنید. تا اینجا که ماموریت‌ها خیلی لذت‌بخش و هایپ‌کننده نبوده‌اند ولی امیدوارم که در ادامه با بزرگ‌تر و قدرتمند‌شدن تیمِ من، دشمنان و تنوع آن‌ها نیز بیشتر شود.

IGN – بدون نمره

بخش داستانی بازی بدون توجه به دیگر بخش‌ها لذت‌بخش و تجربه‌ای سرگرم‌کننده از ابرقهرمان‌ها است.

میانگین نمرات بازی در متاکریتیک: 68


بازی Marvel’s Avengers هم‌اکنون برروی کنسول‌های PS4 و Xbox One و پلتفرم‌های PC و Google Stadia در دسترس است. در پایان لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.