Menu

Xbox Series X به طور کامل از DX12_2 پشتیبانی خواهد کرد

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Gamingbolt، شرکت Microsoft اولین شرکتی بود که از کنسول نسل بعدی خود به نام Xbox Series X رونمایی کرد. به نظر می‌رسد موارد مثبت زیادی در خصوص این کنسول وجود داشته باشد و همانند سایر نسل‌ها وعده‌های زیادی را در خصوص قدرت و ویژگی‌های آن از زبان توسعه‌دهندگان می‌شنویم که برای تایید آن‌ها باید تا زمان انتشار صبر کنیم.

اخیرا و پس از خبر پشتیبانی کامل کنسول جدید Microsoft از DX12_2 برخی از این ویژگی‌های گفته شده تایید شدند. جیسون رونالد، مدیر تیم توسعه Xbox، پس از آنکه در حساب شخصی وی در توییتر از او سوال شد که آیا Xbox Series X از فناوری جدید پشتیبانی می‌کند یا خیر در خصوص این قضیه شفاف‌سازی کرد. پشتیبانی یا عدم پشتیبانی از DX12_2 به‌طرز مشکوکی در صفحه‌ی توسعه‌دهنده این کنسول بیان نشده بود. اما او در نهایت تأیید کرد که این کنسول در عمل، از تمام ویژگی‌های سخت افزاری جدید پشتیبانی کامل می‌کند. این بدان معنی است که در Xbox Series X شاهد سازگاری بهتری با PC API و همچنین ویژگی‌های بهبود یافته‌ای مربوط به RayTracing، Mesh Shaders ، سایه‌گذاری با نرخ متغیر و موارد دیگر خواهیم بود.

مشخص شدن موارد این چنینی از سمت هر دو شرکت باعث امید و رضایت طرفداران آن‌ها می‌شود، اما همچنان مهم‌ترین معیار برای خرید کنسول‌های نسل نهمی قیمت و نحوه ارزش‌گذاری آن‌هاست. موردی که متاسفانه از سمت هیچ‌کدام از دو غول گیمینگ مشخص نشده و این درحالی است که کمتر از چندماه به عرضه‌ی PS5 و Xbox Series X باقی مانده است.

این دو کنسول در تعطیلات سال 2020 میلادی عرضه خواهند شد.