Menu

چگونگی بهبود آینده بازی‌ها با صدای 3 بعدی و SSD فوق پرسرعت PS5 از زبان سازندگان

هدف PlayStation این است که با PS5 بازیکن را در قلب تجربه بازی قرار دهد. از تریگرهای تطبیقی و هپتیک فیدبک DualSense گرفته تا SSD فوق پرسرعت و صدای 3 بعدی Tempest همگی باعث می‌شوند بازیکن خود را در دنیای هر بازی PS5 غرق کند.

به گزارش پردیس‌گیم، اکنون PlayStation از سازندگان در سراسر جهان خواسته تا بگویند چگونه SSD فوق پرسرعت PS5 و صدای 3 بعدی Tempest آینده بازی‌ها را تغییر می‌دهد و مثال‌هایی از مزایای این ویژگی‌ها ارائه شده‌اند. در ادامه می‌توانید دیدگاه سازندگان را مطالعه و سپس دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید.

"خارج از بحث بارگزاری فوری و سفر سریع، SSD فوق پرسرعت PS5 باعث می‌شود تا تصاویر پرجزئیات‌تر را سریع‌تر نشان دهیم. این یعنی شهر و دنیای داخل یک بازی زیباتر از همیشه به‌نظر می‌رسد و این فقط شروع کار تیم ما در یافتن این امکانات است. این یک تغییر اساسی و از پایه است و نمی‌توانم برای استفاده بیشتر از مزیت‌های آن در سال‌های آینده صبر کنم." – برایان هورتون // کارگردان، Marvel's Spider-Man: Miles Morales

"ما به عنوان سازندگان Demon's Souls از حالا طرز تفکر خود درباره SSD را تغییر داده‌ایم. ما آن را فقط یک فضای ذخیره‌سازی نمی‌بینیم، بلکه آن را یک حافظه هم می‌دانیم و از سرعت این SSD برای بارگزاری داده‌ها در زودترین زمان ممکن استفاده می‌کنیم و فوری شما را به صحنه مبارزه بر می‌گردانیم تا انتقام مرگ‌های زیاد خود در این بازی را بگیرید." – گوین مور // کارگردان، SIE Japan Studio

"بازی Hitman 3 از شما می‌خواهد که در محیط‌های بزرگ سندباکس بگردید و به آزمایش روش‌های مختلف بپردازید. ‌ذخیره‌سازی/بارگزاری زود به زود کلید انجام این کار است. سرعت فوق‌العاده بالای بارگزاری‌هایی که ما در PS5 می‌بینیم بیشتر از همیشه بازیکنان را به آزمایش راه‌های مختلف تشویق می‌کند." ماتیاس انگستروم // کارگردان بخش فنی، Hitman 3

"SSD تغییر دهنده بازی‌هاست. من فکر می‌کنم با بلوغ نسل نهم نوآوری‌های شگفت‌انگیزی در نمایش و طراحی جهان‌های آزاد بازی‌ها خواهیم دید." – نیل هیل // برنامه‌نویس، Far Cry 6

"انتظار دارم کمی که از نسل نهم بگذرد سازندگان از برخی مزایای SSD که هنوز چندان واضح نیستند استفاده بیشتری ببرند. این چیزی است که من را بیشتر از همه هیجان‌زده می‌کند! این برای سازندگان به چه معناست که همه چیز را می‌توان از طریق دیسک تا این حد سریع بارگزاری کرد؟ آیا دیگر به مفهوم و طرح "مرحله‌ها" نیاز خواهیم داشت؟ امکانات این فناوری به عنوان یک سازنده برای من هیجان‌انگیز و به عنوان یک گیمر، نشاط‌بخش است." آری آرنبیونسون // برنامه‌نویس، Returnal

"امیدوار هستم که بازیکنان توانسته باشند نمایش طولانی‌تر اخیر Ratchet & Clank: Rift Apart را ببینند. SSD و معماری ورودی و خروجی آن به ما اجازه می‌دهد بازیکنان را فورا از جهانی به بعد دیگر منتقل کنیم. این اساس و پایه قوانین را تغییر می‌دهد و باعث می‌شود به ایده‌ها و طراحی‌هایی برای بازی‌ها فکر کنیم که فقط با PS5 ممکن هستند." مارکوس اسمیف // کارگردان، Insomniac Games

فناوری صدای 3 بعدی Tempest

فناوری صدای 3 بعدی Tempest در PS5 طوری طراحی شده تا موقعیت بسیار دقیق از صداها ارائه دهد که می‌تواند یک جهش بزرگ روبه جلو برای غرق شدن در دنیای بازی‌ها باشد. سازندگان در سراسر جهان از حالا استفاده مفیدی از فناوری صدای 3 بعدی Tempest می‌کنند و در ادامه می‌توانید برنامه (و امید) سازندگان برای آینده را مطالعه کنید:

"صدای 3 بعدی هیجان‌انگیز است چون می‌تواند منظر صوتی رضایت‌بخش‌تر و دقیقی برای بازیکن و حس قوی‌تری از محیط فراهم می‌کند. این فناوری در یک بازی اکشن پرسرعتی مثل Returnal می‌تواند در آگاهی از موقعیت هم کمک‌رسان باشد و راحت‌تر می‌توانند در گرما و هیجان مبارزات منطقه وجود دشمنان و تیراندازی‌ها را تشخیص دهند." هری کروگر // کارگردان بخش فنی، Returnal

"اکنون با فناوری صدای 3 بعدی Tempest در PS5 می‌توانیم صداها را طوری اجرا کنیم که بازیکنان با سهولت بیشتری مکان حضور ماشین‌های اطراف خود را شناسایی کنند که برای موقعیت‌هایی که محاصره شده‌اید یا قصد مخفی‌کاری دارید عالی است." ماتیس دِژانگ // کارگردان بخش فنی، Guerrilla Games

"صدا ویژگی کلیدی در استفاده حداکثری از تجربه نسل بعد با PS5 است. انگار فناوری صدای 3 بعدی از اول به‌طور خاص با در نظر گرفتن بازی‌های ترسناک ساخته شده است. قبلا برای گرفتن این صداها از فضا و محیط بازیکن باید وقت و پول زیادی سرمایه‌گذاری می‌کرد. اکنون با یک هدست می‌توانند تجربه کاملی از صدای 3 بعدی داشته باشند." جان تاکیوچی // تهیه کننده اجرایی Resident Evil Village

"دنیای بازی‌های ما چندین نسل است که 3 بعدی هستند، اما صدای آن‌ها به 2 بعدی محدود شده است. شما می‌خواهید وقتی Iron Man در بالای سر شما یک برجک را نابود می‌کند یا هالک با از بین بردن دشمنان نعره می‌کشد، جهت صدای موقعیت آن‌ها را بشنوید. ما می‌توانیم فقط موقعیت اصلی صدا را برداریم و آن‌ها را در فناوری صدای 3 بعدی PS5 قرار دهیم تا حس حضور شما در دنیای بازی را بهبود ببخشیم. تمام این‌ها با داشتن یک هدست ممکن است و دیگر نیازی به سیستم‌های پیچیده استریو نیست." یورین کاتسمن // رئیس استودیوی Nixxes، کمک‌کنندگان در ساخت بازی Marvel’s Avengers

برای آشنایی با چگونگی تاثیر تکنولوژی‌های کنترلر DualSense در تجربه بازی‌ها می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.