Menu

بهترین کارت گرافیک‌های 2020؛ معرفی کارت‌های جدید انویدیا

(گردآوری و ترجمه توسط رضا خلف چعباوی)

شما به یک کارت گرافیکی خوب و سطح بالا نیاز دارید، چه برای انجام بازی‌های رایانه‌ای و چه برای طراحی و تدوین ویدئویی. این پردازنده‌های گرافیکی که در ادامه قرار است به آن‌ها بپردازیم، فقط اجرای بازی و یا پخش ویدئوهای شما را بهتر نخواهند کرد. بلکه مهم‌تر از این‌ها، این پردازنده‌ها راندمان کلی سیستم شما را بهبود خواهند بخشید و این موضوع آن‌ها را به یک بخش حیاتی تبدیل کرده است.

به لطف جنگ داخلی بین AMD و NVIDIA، دو غول بزرگ فناوری و اضافه شدن Intel به جُرگه‌ی سازندگان حرفه‌ای پردازنده‌های گرافیکی، رقابت در این بازار شدت و حرارت بیشتری گرفته است. این موضوع بدون شک به نفع ما مصرف کنندگان است، چرا که قیمت‌ها در حال شکسته شدن هستند و روند کاهشی در بازار جهانی به خود گرفته‌اند.

چیزی که ما در این مقاله برای شما تدارک دیده‌ایم، گلچینی از بین بهترین کارت گرافیک‌های در دسترس است. از بهترین پردازنده‌های گرافیکی AMD بگیر تا نسل بعدی AMD Navi، از غول بی شاخ و دم انویدیا یعنی RTX 2080 Ti بگیر تا کارت‌های Super RTX، و در آخر Intel Xe، اولین کارت گرافیک مُجزای اینتل، همه‌ی این‌ها اکنون با قیمت بهتری در بازار در دسترس هستند.

چه شما ساعت‌های طولانی را بر روی انجام بازی‌های نسبتاً جدیدی چون Control و Doom Eternal بپردازید و چه این‌که پاسی از شب را مشغول کار کردن با Premiere Pro باشید، لطفی به خودتان بکنید و پولتان را خرج یک کارت گرافیک با ارزش بنمایید. با ما همراه باشید تا بهترین کارت‌ها را بر اساس نیازتان به شما معرفی کنیم. ما بهترین کارت‌های بازار را بررسی کرده‌ایم و یک فهرست جامع برایتان آماده کرده‌ایم.

انویدیا

به‌روزرسانی:

اندکی پیش شاهد رونمایی از نسل جدید کارت‌های گرافیکی انویدیا یعنی سری 30 GeForce RTX بودیم. این کارت‌های جدید از معماری آمپر (Ampere) انویدیا استفاده می‌کنند. هر سه‌ی این کارت‌های جدید یعنی RTX 3070 و RTX 3080 و RTX 3090 جهش بزرگی به نسبت کارت‌های پیشین ارائه می‌دهند که از معماری Turing استفاده می‌کردند. نکته‌ی جالب اینجاست که انویدیا در اقدامی غیر منتظره قیمت‌های رقابتی را برای کارت‌های جدید خود لحاظ کرده است که هیچ کس انتظارش را نداشت.

rtx 3070

این قیمت‌های مناسب در حالی است که این کارت‌ها از هسته‌های RT و Tensor نسل جدید و پر سرعت استفاده می‌کنند و به نسبت کارت‌های پیشین بهبودهای فراوانی به خود دیده‌اند. برای این‌که قیمت‌گذاری عجیب انویدیا را درک کنید کافی است به مشخصات RTX 3070 که در واقع ضعیف‌ترین کارت معماری جدید است نگاهی بیاندازید و آن را با غول گرافیکی پیشین یعنی RTX 2080 Ti مقایسه کنید، کارت جدید به مراتب سریع‌تر است و در عین حال قیمت بسیار کمتری دارد. در جایگاه بعدی ما RTX 3080 را داریم که تقریباً دو برابر RTX 2080 Ti سریع‌تر است، تفاوت این چنینی بسیار چشمگیر است. در آخر نیز شاهد رونمایی از کارت RTX 3090 بودیم که مشخصات بسیار وحشتناکی دارد، 24 گیگابایت حافظه‌ی گرافیکی GDDR6X که نسل جدید حافظه‌ است و سرعت بیشتری دارد به علاوه‌ی 10496 هسته‌ی CUDA. این کارت تنومند 8K Gaming با قابلیت رهگیری پرتو (Ray Tracing) را محقق می‌کند.

rtx 3090

کارت‌های جدید انویدیا چندین فناوری جدید نیز به خود دیده‌اند از جمله: حافظه‌ی گرافیکی جدید موسوم به GDDR6X، بهره‌مندی از HDMI 2.1 برای نرخ تازه سازی بیشتر در 4K و همچنين پشتیبانی از 8K Gaming، پشتیبانی از Codec AV1 و همچنين سیستم خنک کنندگی جدید در کارت‌های Founders Edition که خنک کنندگی را تا دو برابر به نسبت نسل پیشین افزایش می‌دهند.

کارت‌های جدید انویدیا قرار است از اواخر شهریور ماه در بازار جهانی توزیع شوند. ابتدا کارت RTX 3080 در تاریخ پنجشنبه 27 شهریورماه راهی قفسه‌ها می‌شود و سپس کارت فوق قدرتمند RTX 3090 در تاریخ پنجشنبه 3 مهرماه روانه‌ی بازار می‌شود. در آخر کارت RTX 3070 قرار است در حد فاصل مهر و آبان عرضه شود. در پائین جدول مشخصات کُلی کارت‌ها را ملاحظه بفرمائید.

nvidia

توجه داشته باشید که این مشخصات مختص به نسخه‌های پایه و به اصطلاح NVIDIA Founders Edition می‌باشند و شرکای تجاری انویدیا که مشتمل بر ASUS, Colorful, EVGA, Gainward, Galaxy, Gigabyte, Innovision 3D, MSI, Palit, PNY و Zotac می‌باشند، نسخه‌های ویژه‌ی خودشان را با اندکی تغییرات راهی قفسه‌ها خواهند کرد.

msi gaming x trio

از جمله نخستین شرکت‌هایی که اقدام به انجام این کار و رونمایی از مدل‌های سفارشی از سری 30 نمود می‌توان به MSI اشاره کرد. آن‌ها قرار است 14 ویرایش مختلف از کارت‌های جدید انویدیا را راهی قفسه‌ها کنند و این کار را با معرفی دو سری محبوب خود یعنی Gaming X Trio و Ventus انجام دادند. Gaming X Trio که احتمالاً تا بدین لحظه بهترین مدل آن‌ها خواهد بود دارای پره‌های جدید TORX Fan 4.0 می‌باشد که با طراحی ویژه‌ی خود جریان هوا را به سمت سیستم خنک کننده‌ی به‌روز شده‌ی Tri Frozr 2 هدایت می‌کند. همچنین این کارت‌ها را یک تخته‌‌ی پشتی و نورپردازی Mystic Light همراهی خواهد کرد.

msi gaming trio

این کارت‌های جدید قرار است در 6 نسخه عرضه شوند که شامل دو کارت RTX 3090 و دو کارت RTX 3080 و دو کارت RTX 3070 می‌باشند که تفاوت آن‌ها در Gaming X Trio و Gaming Trio بودن آن‌هاست و طبیعتاً دارای حافظه‌ی گرافیکی متفاوت و فرکانس کاری متفاوتی هستند.

msi ventus

و اما ویرایش Ventus آن‌ها دارای دو نسخه‌ی متفاوت می‌باشد که از پره‌های دوگانه یا سه‌گانه استفاده می‌کنند. ویرایش پره‌های سه‌گانه برای هر سه کارت موجود است ولی پره‌های دوگانه فقط برای RTX 3070 موجود خواهد بود. در کل سری Ventus مشتمل بر 8 SKU خواهد بود، 2 تا برای 3090 و 2 تا برای 3080 و 4 تا SKU برای 3070.

big navi

اما توصیه‌ی جدی برای خریداران احتمالی این کارت‌ها این است که عجله نکنید و قبل از هر تصمیمی منتظر حرکت تیم قرمز یعنی AMD باشید. شاید آن‌ها نتوانند به عملکرد RTX 3090 برسند اما AMD قول داده است که Big Navi قرار است حسابی انویدیا را برای کارت RTX 3080 تحت فشار قرار دهد. کارت‌های جدید AMD قرار است از تراشه‌های نسل جدید RDNA و مشابه همان‌هایی که بر روی کنسول‌های بازی PS5 و XBOX SERIES X استفاده شده‌اند، بهره‌مند شوند. همان تراشه‌هایی که 4K 60fps را بر روی کنسول‌های خانگی ممکن ساخته‌اند. هنوز از قدرت این تراشه‌ها اطلاعاتی در دسترس نیست ولی توجه داشته باشید که وقتی آن‌ها همچین عملکردی را بر روی کنسول‌های خانگی و با توجه به محدودیت‌های این دستگاه‌ها فراهم کرده‌اند، بدون شک در بازار PC و کارت‌های گرافیکی که آزادی عمل بیشتری فراهم است و می‌توان تراشه‌های پر مصرف‌تری به کار برد، عملکرد به مراتب بهتری خواهند داشت. به هر حال حتی اگر شما از هواداران سر سخت انویدیا نیز باشید، اندکی صبر کردن ارزشش را خواهد داشت. AMD قرار است به زودی از کارت‌های Radeon 6000 موسوم به Big Navi رونمایی کند. (Big Navi یک پردازنده‌ی گرافیکی جدید با معماری نسل بعدی از AMD می‌باشد.)

amd radeon

به نظر می‌رسد که با معرفی این کارت‌های جدید بخت با شما یار بوده است، چرا که احتمالاً در ماه‌های آینده شاهد افت شدید قیمت در کارت‌های حال حاضر در بازار باشیم. چنانچه شما اکنون قصد خرید ازبین کارت‌های موجود در بازار را دارید، به فهرست کارت‌های پیشنهادی ما نگاهی بیاندازید در غیر اینصورت توصیه می‌کنیم اندکی صبر کنید و شرایط بازار را بسنجید.

بهترین کارت گرافیک‌ها در یک نگاه

  1. AMD Radeon RX 5700
  2. Nvidia GeForce RTX 2080 Ti
  3. AMD Radeon RX 5600 XT
  4. Nvidia GeForce RTX 2070 Super
  5. Nvidia GeForce GTX 1660 Super
  6. ۶.AMD Radeon VII
  7. Nvidia GeForce RTX 2080 Super
  8. Zotac GeForce GTX 1080 Ti Mini
  9. Gigabyte GeForce GTX 1660 OC 6G
  10. PNY GeForce GTX 1660 Ti XLR8 Gaming OC

amd radeon rx 5700

AMD Radeon RX 5700

بهترین انتخاب برای اکثریت

تعداد Stream Processorsها : 2304

فرکانس هسته: 1465 مگاهرتز(حالت تقویت شده (boost) 1725 مگاهرتز)

حافظه گرافیکی: 8 گیگابایت GDDR6

سرعت حافظه: Gbps 14

رابط تغذيه (پاور کانکتور): یک هشت پین و یک شش پین

خروجی: یک DisplayPort 1.4 و یک HDMI با پشتیبانی از 4K60

نقاط قوت

کارایی فوق‌العاده

مقرون به صرفه بودن

نقاط ضعف

پشتیبانی نکردن از فناوری رهگیری پرتو به صورت سخت‌افزاری

این کارت گرافیک قدرتمند که تقریباً جدید هم هست جایگاه نخست فهرست ما را به خود اختصاص داده است. در این مسیر رقبای قدرتمندی چون Nvidia GeForce RTX 2060 نیز داشته است. اما برچسب قیمتی 349 دلاری این میان رده‌ی قدرتمند آن را انتخابی مناسب برای بازی کردن با وضوح تصویری 1440p و تنظیمات بالا کرده است. انتخابی که در عین قدرتمند بودن برچسب قیمتی مناسبی نیز خورده است. با این رنج قیمتی نباید انتظار یک کارت گرافیک تمام و کمال را داشت، بنابراین افرادی که به فناوری رهگیری پرتو فکر می‌کنند باید انتخاب دیگری پیدا کنند. اما با توجه به توانایی و قابلیت‌های این کارت و همچنین برچسب قیمتی مناسب، به شایستگی در جایگاه نخست برترین کارت گرافیک‌های 2020 قرار می‌گیرد.

قیمت در بازار جهانی: از 399 دلار

قیمت در بازار داخلی: حدود 14 میلیون تومان

nvidea rtx 2080 ti

Nvidia GeForce RTX 2080 Ti

بهترین کارت گرافیک برای 4K

تعداد Stream Processorها: 4352

فرکانس هسته: 1350 مگاهرتز و در حالت تقویت شده (boost) 1635 مگاهرتز

حافظه‌ی گرافیکی: 11 گیگابایت GDDR6

سرعت حافظه: Gbps 14

رابط تغذیه (پاور کانکتور): دو عدد 8 پین

خروجی: سه DisplayPort 1.4، یک HDMI 2.0 و یک USB-C

نقاط قوت

نرخ فریم بالا در 4K گیمینگ

پشتیبانی تمام و کمال از فناوری رهگیری پرتو


نقاط ضعف

قیمت بسیار بالا

اگر شما بهترین کارت گرافیک را خواهان هستید و به کم قانع نیستید، Nvidia GeForce RTX 2080 Ti از جمله بهترین کارت گرافیک‌ها برای نیاز شماست. این قدرتمندترین کارت گرافیک موجود است که می‌توانید تهیه کنید، البته اگر انتخاب‌های حرفه‌ای و تجاری را کنار بگذاریم. حال که بازی‌هایی چون Battlefield V, Metro Exodus و Shadow of the Tomb Raider قابلیت رهگیری پرتو را به خودشان اضافه کرده‌اند، بهترین انتخاب برای بهرمندی کامل از این قابلیت همین کارت است. البته باید قبلش خودتان را برای قیمت فوق نجومی آن آماده کنید، قیمت جهانی این کارت از 1599 دلار آغاز می‌شود.

قیمت در بازار جهانی: از 1599 دلار

قیمت در بازار داخلی: حدود 70 میلیون تومان

amd radeon rx 5600xt

AMD Radeon RX 5600 XT

انویدیا بهتر است، مراقب باشید!

تعداد Stream processorsها: 2304

فرکانس هسته: پایه 1130، boost 1560

حافظه‌ی گرافیکی: 6 گیگابایت GDDR6

سرعت حافظه: Gbps 12

رابط تغذیه (پاور کانکتور): یک 8 پین

خروجی: DisplayPort 1.4 و یک HDMI با پشتیبانی از 4K60

نقاط قوت

کارایی متناسب با بازی‌های نسل

مقرون به صرفه


نقاط ضعف

نبود فناوری رهگیری پرتو

حافظه‌ی 6 گیگابایتی

اگر شما به دنبال بهترین کارت گرافیک برای اجرای بازی‌ها با وضوح 1080p هستید، باید نگاهی به قابلیت‌های AMD Radeon RX 5600 XT بیاندازید. این کارت در مقایسه با Nvidia GeForce RTX 2060 گوی رقابت را می‌رباید، با توجه به برچسب قیمتی بهتر، نرخ فریم بالاتر در بازی‌ها، امکانات بیشتر و همچنین مصرف برق کمتر. البته که، قابلیت ویژه‌ی فناوری رهگیری پرتو را ندارد و همچنین DLSS، اما از لحاظ کارایی و قیمت، کارت گرافیک AMD در نهایت پیروز این رقابت است.

قیمت در بازار جهانی: از 297 دلار

قیمت در بازار داخلی: حدود 11 میلیون تومان

nvidea rtx 2070 super

Nvidia GeForce RTX 2070 Super

بهترین کارت گرافیک برای وضوح QHD

تعداد Stream processorsها: 2560

فرکانس هسته: 1605 مگاهرتز

حافظه‌ی گرافیکی: 8 گیگابایت GDDR6

سرعت حافظه: Gbps 14

رابط تغذیه (پاور کانکتور): یک 6 پین و یک 8 پین

خروجی: یک DisplayPort، یک HDMI، یک DVI-DL

نقاط قوت

نسخه‌ی Founders Edition ارزان‌تر است از نسخه‌ی original 2070

هسته‌های CUDA بیشتر

اجرای بازی‌ها با وضوح 1440p و بهرمندی از فناوری رهگیری پرتو

نقاط ضعف

هنوز هم کمی گران به نظر می‌رسد

نسخه‌ی Founders Edition سنگین است

کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 2070 Super فقط به این دلیل حائز اهمیت نیست که نسخه‌ی تقویت شده‌ی RTX 2070 پرطرفدار است و برای اجرای بازی‌ها با وضوح 1440p مناسب است. بلکه نقطه قوت اصلی آن برچسب قیمتی منطقی آن است که با توجه به امکاناتی که دارد، آن را انتخاب مناسبی کرده است. همچنين اگر به فکر استفاده‌ی کامل از فناوری رهگیری پرتو هستید این بهترین انتخاب برای شماست، بدون این‌که مجبور باشید قیمت‌های نجومی برای خرید RTX 2080 یا RTX 2080 Ti هزینه کنید.

قیمت در بازار جهانی: از 615 دلار

قیمت در بازار داخلی: حدود 20 میلیون تومان

nvidea geforce gtx 1660 super

Nvidia GeForce GTX 1660 Super

بهترین کارت گرافیک‌ برای وضوح Full HD

تعداد Stream Processorsها: 1408

فرکانس هسته: 1530 مگاهرتز و در حالت تقویت شده (boost) 1785 مگاهرتز

حافظه‌ی گرافیکی: 6 گیگابایت GDDR6

سرعت حافظه: Gbps 14

رابط تغذیه (پاور کانکتور): یک 8 پین

خروجی: یک DisplayPort، یک HDMI، یک DVI-DL

نقاط قوت

مقرون به صرفه

عملکرد فوق‌العاده

نقاط ضعف

نداشتن سخت‌افزار اختصاصی برای فناوری رهگیری پرتو

زمانی که انویدیا GTX 1660 و GTX 1660 Ti را روانه‌ی فروشگاه‌ها کرده بود، هیچ کارتی یارای رقابت در زمینه‌ی Full HD gaming با آن را نداشت و با قیمتی که داشت، امکان آوردن هیچ بهانه‌ای را به شما نمی‌داد. حال که Nvidia GeForce GTX 1660 Super در بازار است، هر دوی آن کارت‌ها در برابرش رنگ می‌بازند. این کارت جدید از GTX 1660 سریع‌تر است، با این‌که تنها کمی گران‌تر می‌باشد و در زمینه‌ی عملکرد به GTX 1660 Ti می‌رسد، با این‌که خیلی ارزان‌تر از آن است. اگر شما به دنبال بازی کردن با وضوح Full HD هستید، حتماً Nvidia GeForce GTX 1660 Super را زیر نظر داشته باشید. زیرا واقعاً از بهترین کارت‌های بازار است.

قیمت در بازار جهانی: از 229 دلار

قیمت در بازار داخلی: حدود 8 میلیون تومان

amd radeon vii

AMD Radeon VII

بهترین کارت گرافیک برای افراد خلاق

تعداد Stream Processorsها: 3840

فرکانس هسته: 1400 مگاهرتز

حافظه‌ی گرافیکی: 16 گیگابایت از نوع HBM2

سرعت حافظه: Gbps2

رابط تغذیه (پاور کانکتور): دو عدد 8 پین

خروجی: 3 تا DisplayPort 1.4 و یک HDMI 2.0

نقاط قوت

حافظه‌ی گرافیکی فراوان

دمای پایین

نقاط ضعف

عملکرد ضعیف در DirectX 12

ما از 2017 به این سمت منتظر یک مدل جدید از کارت گرافیک‌های رده بالا و تخصصی از AMD بودیم. چیزی به مانند Radeon Vega 64. اما شرایط در بازار پردازنده‌های گرافیکی از آن سال تا به حال دستخوش تغییرات زیادی شده است که مهم‌ترین آن‌ها Nvidia Turing می‌باشد. با عرضه شدن این مدل یعنی AMD Radeon VII که از خط تولید Vega II می‌باشد، تیم قرمز (AMD) در صدد تصاحب سهمی از بازار کارت‌های رده بالا برآمد و آن را به چنگ آورد. کارت گرافیک AMD Radeon VII ارزش‌های 4K gaming خود را حفظ کرده است اما بیشتر به کار تولید کنندگان محتوا می‌خورد مانند طراحان حرفه‌ای، تدوین‌گران حرفه‌ای و غیره. با داشتن 16 گیگابایت حافظه از نوع HBM2 این کارت یکی از بهترین‌های سال است.

قیمت در بازار جهانی: از 1899 دلار

قیمت در بازار داخلی: حدود 80 میلیون تومان

nvidia geforce gtx 2080 super

Nvidia GeForce RTX 2080 Super

بهترین کارت گرافیک برای عاشقان واقعیت مجازی(VR)

تعداد Stream Processorsها: 3072

فرکانس هسته: 1650 مگاهرتز و در حالت تقویت شده(boost) 1815 مگاهرتز

حافظه‌ی گرافیکی: 8 گیگابایت GDDR6

سرعت حافظه: Gbps15.5

رابط تغذیه (پاور کانکتور): یک 8 پین و یک 6 پین

خروجی: 3 عدد DisplayPort، یک HDMI 2.0b و یک DVI-DL

نقاط قوت

عملکرد فوق‌العاده در 1440p و 4K gaming

ارزان‌تر بودن به نسبت مدل معمولی RTX 2080

نرم‌افزار FrameView کاربردی است

نقاط ضعف

کمی گران است

عملکردش به نسبت RTX 2080 بهبود کمی یافته است

اگر شما علاقه‌مند به بازی‌های واقعیت مجازی هستید، باید بهترین کارت گرافیک را تهیه کنید که از پس اجرای آن بازی‌ها برآید. صحبت از بهترین شد، افتخاری که این روزه نصیب این کارت یعنی Nvidia GeForce RTX 2080 Super شده است. کاملاً بهینه شده برای تجربه‌ی واقعیت مجازی، دارای معماری پیشرفته‌ی Turing، دیگر لازم نیست نگران تجربه‌ی بد از واقعیت مجازی و عوارضی چون سر درد و غیره باشید. اگر به واقعیت مجازی علاقه‌ای ندارید، باز هم مشکلی نیست چرا که این کارت تجربه‌ای بی نقص از 1440p و 4K gaming به شما تحویل خواهد داد. بهترین و مهم‌ترین بخش آن نیز قیمت است، این کارت گرافیک به مراتب از RTX 2080 خوش قیمت‌تر است.

قیمت در بازار جهانی: از 769 دلار

قیمت در بازار داخلی: حدود 30 میلیون تومان

zotac geforce gtx 1080 ti mini

Zotac GeForce GTX 1080 Ti Mini

بهترین کارت گرافیک جمع و جور (mini)

تعداد Stream processorsها: 3584

فرکانس هسته: 1506

حافظه‌ی گرافیکی: 11 گیگابایت GDDR5X

سرعت حافظه: Gbps 10

رابط تغذیه (پاور کانکتور): 2 عدد 8 پین

خروجی: 3 عدد DisplayPort 1.4، یک HDMI 2.0b و یک DL-DVI-D

نقاط مثبت

کوچکترین 1080 Ti در جهان

پشتیبانی از SLI

نقاط ضعف

عملکرد نچندان مناسب

گرما و صدای زیادی تولید می‌کند

به دنبال سر هم بندی یک کامپیوتر جمع و جور با ابعاد کوچک هستید؟ نیازی نیست به پردازنده‌های گرافیکی قدیمی و ضعیف بسنده کنید. نگاهی به کارت گرافیک‌های سری مینی (mini) مانند Zotac GeForce GTX 1080 Ti Mini بیاندازید. درست است که خیلی جدید و به‌روز نیست ولی به اندازه‌ی کافی توان دارد. و از جمله‌ی بهترین کارت گرافیک‌ها برای نیازهای این چنینی به شمار می‌رود. وقتی شما کارتی با این توان و این ابعاد 211 x 125 x 41mm دارید، اندکی کارایی کم‌تر ارزشش را خواهد داشت و در عوض شما یک کامپیوتر جمع و جور زیبا یا به اصطلاح mini PC شیک خواهید داشت.

قیمت در بازار جهانی: از 499 دلار

قیمت در بازار داخلی: حدود 20 میلیون تومان

gigabyte geforce gtx 1660 oc 6g

Gigabyte GeForce GTX 1660 OC 6G

بهترین کارت گرافیک مقرون به صرفه

تعداد Stream Processorsها: 1408

فرکانس هسته: 1530 مگاهرتز

حافظه‌ی گرافیکی: 6 گیگابایت GDDR5

سرعت حافظه: Gbps 8

رابط تغذیه (پاور کانکتور): یک 8 پین

خروجی: 3 عدد DisplayPort 1.4 و یک HDMI 2.0

نقاط مثبت

قیمت عالی

کارایی مناسب

نقاط ضعف

نوع حافظه که GDDR5 می‌باشد

با وجود آن همه کارت گرافیک شیک (بخوانید: گران) در بازار، کارت‌های خوش قیمت‌تر معمولاً در این هیاهو گُم می‌شوند. این موضوع مایه‌ی تاسف است، چرا که کارت‌هایی چون Nvidia GeForce GTX 1660 واقعاً شایسته‌ی توجه هستند، با توجه به این که عملکرد خوبی از خودشان در وضوح تصویر Full HD به نمایش می‌گذارند. با تهیه‌ی Gigabyte GeForce GTX 1660 OC 6G شما در واقع نسخه‌ی overclock شده‌ی این کارت را خریداری کرده‌اید، آن هم با داشتن خروجی‌های متعدد که به شما امکان استفاده از چند نمایشگر هم‌زمان را می‌دهد. چی از این بهتر؟ به این می‌گویند یک معامله‌ی خوب، شاید حتی بتوان گفت عالی، بنابراین این کارت نیز در لیست ما جای دارد.

قیمت در بازار جهانی: از 239 دلار

قیمت در بازار داخلی: حدود 8 میلیون تومان

pny geforce gtx 1660 ti xlr8 gaming oc

PNY GeForce GTX 1660 Ti XLR8 Gaming OC

بهترین کارت گرافیک برای انجام بازی‌های eSports

تعداد Stream Processorsها: 1536

فرکانس هسته: 1500 مگاهرتز

حافظه‌ی گرافیکی: 6 گیگابایت GDDR6

سرعت حافظه: Gbps 12

رابط تغذیه (پاور کانکتور): یک 8 پین

خروجی: یک DisplayPort 1.4، یک HDMI 2.0 و یک DVI

نقاط قوت

قیمت مناسب

عملکرد عالی در وضوح تصویر 1080p


نقاط ضعف

پهنای باند حافظه‌ی محدود

زمانی که Nvidia نخستین مدل‌های Turing را معرفی کرد، سخت بود کارتی را با این معماری پیدا کنید که قیمتش نجومی نباشد. اما وقتی آن‌ها مدل Nvidia GeForce GTX 1660 Ti را عرضه کردند، بهرمندی از این نسل جدید تراشه‌ها برای همه فراهم شد. مدل PNY XLR8 Gaming OC این کارت، بهترین نوع آن است. درست است که این کارت به درد 4K 60 fps gaming نمی‌خورد، اما برای افرادی که از نمایشگر 1080p استفاده می‌کنند بهترین است. از همه مهم‌تر این کارت می‌تواند همه‌ی بازی‌های esports را به راحتی 60 فریم اجرا کند. در وضوح تصویر 1080p، سخت است به بازی‌ای بر بخورید که این کارت را به چالش بکشد.

قیمت در بازار جهانی: از 434 دلار

قیمت در بازار داخلی: بین 8 تا 10 میلیون تومان

خب دوستان امیدواریم که از خواندن این مقاله راضی بوده باشید. لطفاً نظرات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. آیا به مقاله‌های این چنینی علاقه دارید؟