Menu

فرهنگ حمل اسلحه در Cyberpunk 2077 مثل یک حالت افراطی از رویکرد و وسواس آمریکا در این زمینه است

Cyberpunk 2077 فرهنگ حمل اسلحه در دنیای خود را از واقعیت الهام گرفته، اما آن را به سمتی افراطی کشانده است.

Cyberpunk 2077 به عنوان یک بازی سایبرپانکی باید به‌طور خودکار نمایان‌گر حالتی افراطی و تاریک از موضوعات و مفهومات دنیای مدرن باشد. چنین چیزی را در نحوه نمایش فرهنگ حمل اسلحه هم خواهیم دید.

اسلحه‌ها در Cyberpunk 2077 همه‌جا پیدا می‌شوند، اما نه فقط بخاطر اینکه یک بازی است، بلکه CD Projekt RED وقت زیادی را صرف توجیح تعداد زیاد اسلحه‌ها در دنیای Cyberpunk 2077 کرده است. به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از VG247، سازندگان به‌تازگی با مجله رسمی پلی‌استیشن بریتانیا مصاحبه‌‌ای داشتند و توضیح دادند که چگونه این کار را انجام دادند و چه معنایی برای بازیکنان دارد.

بن اندروس از CD Projekt RED در این رابطه گفت: "یکی از چیزهایی که راجع به آن فکر کردیم این بود که ما در Cyberpunk فرهنگ حمل اسلحه بسیار آشکاری داریم و با دنیای واقعی تفاوت زیادی دارد. این مثل فرهنگ حمل اسلحه آمریکا می‌ماند اما به شکلی دیوانه‌وار! همه اسلحه دارند چون خشونت به سطحی افراطی و بالایی رسیده است. احتمال اینکه در راه بازگشت به خانه از سرکار به شما حمله شود بسیار بالاست یا اینکه امکان دارد آخر هفته از آپارتمان شما سرقت شود. پس به همین خاطر همه اسلحه حمل می‌کنند."

چنین چیزی در هنر و فرهنگ نشان داده می‌شود؛ مثلا برخی از تبلیغات اسلحه‌ها زن‌های باردار و خانواده‌ها را هدف خود قرار می‌دهند. اما نمایش این فرهنگ فقط به همینجا ختم نمی‌شود و خود را در گیم‌پلی Cyberpunk 2077 هم آشکار می‌سازد. برای مثال، یک شرکت تولید کننده در Cyberpunk 2077 سلاح‌های یک‌بار مصرف ارائه می‌دهد که وقتی تیرهای داخل خشاب‌شان تمام شود، دیگر قابل استفاده نیستند. اندروس توضیح می‌دهد: "مثلا شما می‌خواهید یک اسلحه را به قیمت 5 یورو بخرید. اسلحه را هنگام خرید از فروشگاه شبانه‌روزی برمی‌دارید و از آن برای دفاع از خانه خود در آخر هفته استفاده می‌کنید و سپس آن را دور می‌اندازید و یکی دیگر می‌خرید."

بازی Cyberpunk 2077 روز 29 آبان برای کامپیوتر، PS4 و Xbox One منتشر می‌شود. بازی از روز اول عرضه کنسول‌های PS5 و Xbox Series X روی آن‌ها هم اجرا خواهد شد، اما بهبودهای تکمیلی و مخصوص به آن‌ها تا سال آینده انجام خواهند شد.