Menu

نگاهی به نقدها و نمرات بازی Battletoads؛ بازگشت نه چندان موفق قورباغه‌های بامزه

عنوان Battletoads، اولین نسخه از این سری در 26 سال گذشته است که توسط استودیو Dlala Studios و زیر نظر Rare توسعه یافته و توسط Xbox Game Studios برای پلتفرم‌های Xbox One و PC منتشر شده و هم‌اکنون برروی سرویس Game Pass نیز در دسترس است.

در این بازیِ Beat ‘em up، بازیکنان می‌توانند به صورت تک‌نفره و یا همراه با 2 همراه دیگر به تجربه‌ی مراحل مفرح بازی پرداخته و از دیالوگ‌های خنده‌داری که بین شخصیت‌ها ردوبدل می‌شود، لذت ببرند.

از آن جایی که چند روزی از عرضه‌ی بازی می‌گذرد، منتقدین نیز نقدها و نمرات خود پیرامون بازی را منتشر کرده‌اند که در ادامه برخی از آن‌ها را مرور می‌کنیم.

God is a Geek 90

Battletoads ریبوتی است که هیچ‌وقت نمی‌دانستید خواهان آن هستید. تجریه‌ی بازی لذت‌بخش بوده و قطعا برای لحظاتی شما را به خنده می‌اندازد؛ 2 چیزی که ترکیب آن‌ها باعث می‌شود یک بازی ارزش تجربه‌کردن را داشته باشد.

GameCrate 85

Battletoads یک Beat ‘em up به شدت سرگرم‌کننده بوده که علاوه بر پایبندبودن بر ریشه‌های این سری توانسته به خوبی آن را مدرنیزه کند. اکشن بازی سریع بوده و جریان و روند مناسبی داشته و در مجموع تمامِ بازی یکدست به نظر می‌رسد؛ این ریبوتی است که به درستی انجام شده!

Everyeye.it 82

استودیو نه چندان معروفِ Dlala Studios توانسته به خوبی فرانچایزی که عده‌ی بسیاری هیچ آشنایی‌ـی با آن نداشته و برای بیش از 25 سال خاک خورده را زنده کرده و جانی دوباره به آن ببخشد. Battletoads عنوانی خنده‌دار و مفرح است که بی‌تفاوت بودن نسبت به آن چندان کار آسانی نیست.

Eurogamer Italy 80

Battletoads یک نامه‌ی عاشقانه خطاب به بازی‌های آرکید و قدیمی و هم‌چنین یک تلاش موفق برای تازه‌کردن یک IP، برانگیختن حس نوستالژیِ قدیمی‌ها و به وجدآوردن نسل جوان است؛ یک بازی که به صورت خلاصه مملو از ذوق و تلاش برای سرگرم‌کردن و البته کمی شکنجه‌کردن برای گیمرهای معمولی است.

IGN 80

Battletoads نه تنها به خوبی این فرانچایزِ قذیمی را زنده کرده، بلکه این سری را نه تنها برای مازوخیست‌های به شدت حرفه‌ای بلکه برای تمامیِ افراد سرگرم‌کننده می‌کند. و اگر یک سریال تلوزیونی نیز پیرامون این شخصیت‌های خنده‌دار ساخته شود، من با علاقه آن را تماشا خواهم کرد.

MondoXbox 75

Battletoads یک تجربه‌ی اکشن و 2بعدیِ لذت‌بخش و مملو از چالش ارائه می‌کند که ترکیب مبارزات،‌ پلتفرمینگ و دیگر استایل‌های بازی در آن رعایت شده است. ولی با تمامی این‌ها متاسفانه بازی کمی بیش از حد کوتاه بوده و فقدان حالت Co-Op آنلاین نیز کاملا حس می‌شود.

Vandal 70

Battletoads با یک بازی لذت‌بخش و خنده‌دار ولی ناقص بازگشته است؛ بهترین ویژگی‌های بازی بخش Co-Op و دیالوگ‌ها و حس شوخ‌طبعی آن هستند.

Xbox Achievements 70

با اینکه بدون‌شک بازگشت Battletoads بعد از چنین وقفه‌ی طولانی‌ـی خوب است، ولی تمامی بخش‌های بازی نمی‌توانند به هدف خود عمل کنند؛ ولی زمانی که بازی به نقاط اوجش می‌رسد، سبب خنده‌ی شما شده و حتی شاید بتواند آن حس گرم و جالب نوستالژیِ دهه‌ی 90 را در شما زنده کند. در کل تجربه‌ی بازی حتی برای چند ساعت پیشنهاد می‌شود.

CGMagazine 50

Battletoads توانسته با انیمیشن‌های پرطراوتش حس‌وحال نسخه‌های اصلی و اورجینال را به خوبی زنده کند ولی متاسفانه همراه این‌ها تمامیِ المان‌های ناقص و مشکلاتی که به بازی‌های قدیمی نیز صدمه زده‌اند را وارد نسخه‌ی 2020 کرده است.

Game Informer 50

بهترین چیزی که می‌توان درباره‌ی Battletoads بگویم این است که بازی حداقل به خوبی عمل‌ می‌کند. کنترل شخصیت‌ها خوب بوده و در طول تجربه‌ی بازی به هیچ مشکل فنی و بزرگی برخورد نکردم؛ و ویژگی ضد ضربه‌ی بازی نیز به شما اجازه می‌دهد تا زمان‌هایی که مبارزات و دشمنان واقعا اذیت‌تان می‌کند، بدون هیچ زحمت اضافه‌ای مرحله را پاکسازی کنید. در کل اینکه بتوان بازی را بدون هیچ مشکلی از ابتدا تا انتها به پایان رساند استاندارد بسیار کم و ناچیزی است ولی به نظر می‌رسد این اصلی‌ترینِ هدف Battletoads بوده است. در غیر این صورت، این تجربه‌ی گیج‌کننده و بی‌نتیجه تنها در طول چندین دهه از گیمینگ سفر کرده تا نام Battletoads را بدنام کند.

Attack of the Fanboy 40

در حالی که سبک هنری و طنز خام بازی ممکن است در ابتدا آن را خوب جلوه دهند،‌ فقدان هرگونه سازگاری و ثباتی در گیم‌پلی و طراحیِ مراحل سبب می‌شود در روبرو‌شدن با چیزی که قرار بود بازگشت شکوهمندانه‌ی Battletoads باشد، کاملا ناامید شویم.

میانگین نمرات بازی در وبسایت متاکریتیک: 73

آیا شما این بازی را تجربه کرده‌اید؟ نظر شما در مورد صحبت‌های منتقدین چیست؟ لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.