Menu

توضیحات برخی سازندگان درباره تاثیر تکنولوژی DualSense در بازی‌های خود

به‌نظر می‌رسد کنترلر کنسول PS5 حس تجربه بازی‌ها را تا حد زیادی تغییر خواهد داد. یکی از اولین چیزهایی که سونی برای نسل بعدی کنسول خود معرفی کرد، کنترلر DualSense بود. طرح دکمه‌های این کنترلر کاملا مشابه DualShock 4 است، اما اندازه و ویژگی‌های آن متفاوت خواهد بود.

قطعا ویژگی مهم و هیجان‌انگیز آن تکنولوژی هپتیک فیدبک است که با توجه به گفته سازندگان باعث می‌شود بازیکنان چیزهایی را حس کنند که منابع سنتی و قدیمی توان ارائه آن‌ را نداشتند. هرکس که این کنترلر را در دست بگیرد و آن را امتحان کند، متوجه این موضوع خواهد شد. سازندگانی که اکنون به این کنترلر دسترسی دارند، در حال خلق تجربه‌هایی به یاد ماندنی هستند.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از VG247، سونی در وبلاگ PlayStation توضیحات برخی سازندگان درباره ساخت بازی برای PS5 را قرار داده و هرکدام از آن‌ها مشخص کرده‌اند که چگونه بازی‌های آن‌ها از تکنولوژی‌ کنترلر DualSense استفاده می‌کنند.

در بازی Spider-Man: Miles Morales، این کنترلر به‌طور ماهرانه‌ای مشخص می‌کند که دشمنان از چه زاویه‌ای به شما حمله می‌کنند. این بازی همچنین از ویژگی هپتیک DualSense برای انتقال حس مشت‌زنی‌ها استفاده می‌‌کند. برای مثال، با استفاده از یکی از توانایی‌های مایلز مورالز به‌نام Venom Punch شما حرکت از راست به چپ داخل صفحه نمایش را در دستان خود حس می‌کنید.

در بازی Demon's Souls Remake تکنولوژی هپتیک نه تنها باعث می‌شود حمله کردن و دفع به موقع ضربات توسط شما حس فیزیکی‌ و محسوس‌تری داشته باشند، بلکه با این تکنولوژی راحت‌تر می‌فهمید که حملات/دفع ضربات/دفاع شما موفقیت‌آمیز بوده یا نه. سازندگان با استفاده از این تکنولوژی کارهایی مثل باز کردن درها و کشیدن اهرم‌ها را جالب‌تر می‌سازند.

بازی Deathloop هم رویکرد سنتی‌تر اما جالبی دارد. این بازی از تکنولوژی‌های هپتیک فیدبک و تریگرهای تطبیقی DualSense استفاده می‌کند. برای مثال، اگر اسلحه شما در بازی گیر کند و به مشکل بخورد، دکمه شلیک روی کنترلر هم قفل می‌شود. طبق گفته استودیوی Arkane، این کار بهتر از نشان دادن انیمیشن گیر کردن است (که البته در بازی وجود دارد).

استودیوی Counterplay ادعا می‌کند بازیکنان در بازی Godfall می‌توانند بدون رجوع به رابط کاربری، بفهمند که چه سلاحی در دست دارند و حتی می‌توانند حضور دشمنان در فضای بازی را حس کنند.