Menu

چانگان cs35 زیر ذره بین

نقد و بررسی چانگان cs35 توسط کارشناسان زیادی انجام شده است و نتایج مختلفی هم از این نقدها به کاربران ارائه شده است. حضور شرکت‌های چینی در بازار ایراد در سال‌های اخیر بسیار پررونق شده و انتخاب را نیز برای کاربران سخت کرده است. در این میان نقدهای منصفانه لازمه کاربرانی است که همه سرمایه خود را برای خرید یکی از این مدل‌ها جمع کرده‌اند. نه نگاه طرفدارانه از این خودروها به دلیل قیمت‌های مناسب به درد کاربر می‌خورد و نه دید کاملاً منفی تنها به جهت چینی بودن می‌تواند نگاه منطقی در نقد و بررسی چانگان cs35 باشد. ازاین‌رو تصمیم گرفتیم تا این خودرو را در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار دهیم.

طراحی ظاهری cs35

اولین مبحث از نقد و بررسی چانگان cs35 مربوط به طراحی ظاهری این خودرو می‌شود. برای درک بهتر این طراحی تنها کافی است آن را با مدل‌های خودروی داخلی بسنجید. شرکت تولید کننده چینی چانگان برای این طراحی دست به خودکشی نزده اما برای یک کراس اوور با این ابعاد تا حد ممکن طراحی شیک از آب در آورده است. در قسمت جلو خودرو استفاده از المان‌های منحنی و در کنار چراغ‌های جلو بهینه‌شده از نظر اندازه، طراحی این خودرو را نه کاملاً منحصربه‌فرد اما نزدیک به طراحی‌های مدرن امروزی نموده است.

در قسمت عقب نیز شاهد سبک و سیاق خودروهای چینی هستیم. صندوق‌عقب با اندازه‌ای مناسب برای یک خانواده 4 نفره و فضای کافی برای دید عقب راننده اصلی‌ترین بخش‌های طراحی قسمت عقب این خودرو را شامل می‌شوند. اگر خیلی اهل مسافرت و ایران‌گردی هستید این خودرو می‌تواند از نظر فضای بار همسفر خوبی برای شما باشد.

طراحی داخلی چانگان cs35

دومین قدم از نقد و بررسی چانگان cs35 را به طراحی فضای داخلی این خودرو اختصاص داده‌ایم. جایی که شرکت چینی نهایت سعی خود را برای یک طراحی بهینه انجام داده است. صندلی‌های چرمی با پشتی‌هایی به سبک خودروهای جدید که به راحتی کاربر را در خود جای می‌دهند. همچنین فضای کافی برای پاهای سرنشینان نیز در این خودرو تعبیه شده است. البته برای استفاده سه نفر در صندلی عقب هنوز فضا کمی تنگ خواهد بود. هر چند در برخی از نقد و بررسی‌های چانگان cs35 شاهد حرف‌هایی مبنی بر ضعف در طراحی داخلی این خودرو هستیم، اما به نظر این نقدها خیلی منصفانه به نظر نمی‌رسند و از این نظر خیلی نمی‌توان این خودرو را با نقصی در نظر گرفت. حتی در المان‌هایی مانند کیلومتر شمار، داشبورد و محل دنده نیز چانگان سعی کرده تا حداکثر رضایت کاربران را به دست آورد. اگر چه شباهت بیش از اندازه این خودرو با خودرو های کره ای مانند هیوندای کمی حس کپی شدن المان های داخلی را به سرنشینان منتقل می کند اما در مورد طراحی داخلی واقعا می توان امتیاز خوبی به این خودرو داد.

تجهیزات و امکانات

در نقد و بررسی چانگان cs35 مربوط به تجهیزات و امکانات این خودرو نیز به کیفیت مطلوبی از این سازنده در این خودرو می‌رسیم. هر چند کاربران می‌توانند با صرف هزینه‌های بالاتر امکانات بهتری برای خود به دست بیاورند اما در این میزان مبلغ نقد و بررسی چانگان cs35 نشان از کیفیت قابل‌قبول آن دارد. استفاده از 4 کیسه هوا برای امنیت سرنشینان و راننده، ترمزهای دیسکی در جلو و عقب با سیستم ABS ، سانروف، کروز کنترل، سیستم ضد سرقت مدرن ایموبلایزر، صندلی‌های برقی، گرم‌کن شیشه عقب و سیستم تهویه مطبوع نیز از جمله امکانات همراه تولیدات چانگان می‌باشند.

مشخصات فنی

در قدم آخر نقد و بررسی چانگان CS35 سعی داریم تا از مهم‌ترین نقطه نظر یعنی مشخصات فنی موتور این خودرو آن را نقد کنیم. چانگان در این مدل از یک موتور 4 سیلندر با حجم 1598 سی‌سی بهره برده است که قدرت 123 اسب بخار از حالت سکون می‌تواند 0 تا 100 را در 15 ثانیه طی کند. البته 0 تا 100 این خودرو در حالت آماده به حرکت 13.5 ثانیه نیز ثبت شده است. حداکثر سرعت حرکت 180 کیلومتر بر ساعت هم از دیگر مشخصات اصلی این خودرو زیبا است. مشخصاتی که هر چند ایده آل های کاربران را تشکیل نمی‌دهد اما نمی‌توان آن‌ها را یک شکست برای این سازنده خوش نام چینی دانست. چانگان CS35 دارای پیشرانه Blue Core است که با روشن شدن آن صدایی ضعیف‌تر از خودروهای اسپورت و نزدیک به برخی مدل‌های داخلی از آن به گوش می‌رسد. سیستم تعلیق و ترمز آن نیز در آزمایشات مختلف کیفیت مطلوبی به ثبت رسانده و از نظر ایمنی ترمزها هم خیال کاربران را راحت کرده است.

چانگان CS35 با استاندارد آلایندگی یورو 4 طراحی شده و حجم باک آن نیز 52 لیتر است که برای یک خودرویی با این ابعاد به نظر می‌توانست عدد بهتری باشد. البته شرکت تولید کننده مصرف بنزین این خودرو را تا حد ممکن کاهش داده و بهینه نموده است. این خودرو در حالت ترکیبی تنها 7.2 لیتر مصرف بنزین در هر 100 کیلومتر نیاز دارد. این عدد برای سفرهای درون‌شهری 15 لیتر و برای مسافرت‌های برون‌شهری و جاده‌ای 5.8 لیتر است.

جمع‌بندی از نقد و بررسی چانگان CS35

نقد و بررسی چانگان CS35 نشان می‌دهد که شرکت چینی با یک طراحی بهینه سعی در ارائه یک مدل خودرو با قیمت مناسب و کیفیت مطلوب برای کاربران داشته است که در این مسیر موفق هم بوده است. پیشرانه و مشخصات فنی چانگان برای سفرهای شهری کاملا مطلوب و برای سفرهای برون شهر قابل قبول است. همچنین همانطور که در بالا نیز اشاره شد فضای داخلی این خودرو برای یک جمع یا خانواده چهار نفره می تواند مناسب باشد. علاوه بر این موارد طراحی داخلی و خارجی خودروی چانگان به شما این امکان را می دهد که لذت سواری با یک خودروی به روز را تجربه کنید.