Menu

حالت صفحه سیاه و سفید در Ghost of Tsushima فراتر از یک فیلتر ساده است

یکی از ویژگی‌های جالب و هیجان‌انگیزی که در آخرین نمایش از گیم‌پلی بازی Ghost of Tsushima دیدیم، وجود حالت صفحه سیاه و سفید بود. قطعا دوست‌داران فیلم‌های سامورایی و قدیمی ژاپنی با این حالت لذتی دو چندان از بازی خواهند برد. به‌تازگی سازندگان اطلاعات بیشتری از این حالت و الهام‌گیری آن‌ها از فیلم‌های فوق‌العاده‌ای مثل هفت سامورایی برای این فیلتر به اشتراک گذاشتند.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Gamingbolt، جان کانل، خالق بازی Ghost of Tsushima، درباره تاثیرگذاری آکیرا کوروساوا، کارگردان ژاپنی، در روند ساخت این بازی صحبت کرد. حالت سیاه و سفید در واقع ادای احترام به اولین فیلم‌های سامورایی او مثل هفت سامورایی و سانجورو هستند:

"ما این بازی عالی را داریم که مردم را به دوران فئودالی ژاپن می‌برد و آکیرا کوروساوا یکی از مراجع ما برای این بازی و مخصوصا حس آن بود. با نزدیک‌تر شدن به نهایی‌سازی طراحی این فیلتر سیاه و سفید، با خود گفتیم اسم این حالت خاص و سیاه و سفیدی که خلق کردیم را چه بگذاریم؟ چند کلمه به ذهن‌مان رسید و فکر کردیم اگر نام آن را حالت کوروساوا بگذاریم، عالی می‌شود. برای انجام این کار احساس کردیم که باید از ورثه او هم اجازه بگیریم و ببینیم آیا آن‌ها هم به این مورد علاقه‌مند هستند یا خیر. ما ویدیویی کوتاه فرستادیم که نشان می‌داد حس و ظاهر کلی آن چگونه است.

ما در واقع تحقیقاتی هم درباره کات‌ها و تکنیک‌های موجود در آن نوع فیلم‌ها که کوروساوا امکان داشت از آن‌ها استفاده کند انجام دادیم. رنگ سیاه تا چه حد عمیق و رنگ سفید تا چه اندازه روشن بودند؟ و در نهایت بخش صدا را هم کمی دستکاری کردیم. تیم صداگذاری ما یک ابزار داخلی و اختصاصی دارند که صداهای تلویزیون‌های قدیمی و مخصوصا بلندگوها، رادیوها و تلویزیون‌های دهه 50 میلادی را تقلید می‌کند."

بازی Ghost of Tsushima در روز 27 تیر برای کنسول PS4 منتشر خواهد شد. نقدها و نمرات آن را می‌توانیم 3 روز قبل از عرضه یعنی 24 تیر، ساعت 18:30 به وقت تهران، مطالعه کنیم.