Menu

اختصاصی Gamelab 2020| شان لیدن: حالا که در سونی سمت رسمی ندارم فکر می‌کنید اکس باکس خریده‌ام؟!

به گزارش اختصاصی پردیس‌گیم و در طی رویداد آنلاین Gamelab 2020 که تا 25 جوئن در بازسلون اسپانیا در جریان است، افراد شناخته شده‌ی صنعت ویدیو گیمینگ به صحبت و سخنرانی در این خصوص مشغول خواهند شد که یکی از مهم‌ترین و شناخته شده‌ترین افراد حاضر در این مراسم آقای شان لیدن (Shawn Layden) رئیس سابق استدیوهای جهانی سونی بود. لیدن در مصاحبه‌ی خود به نکات جالبی اشاره کرد و پس از صحبت‌هایی تخصصی، با کمی شوخی و طنز او وضع فعلی خود گفت. مصاحبه کنننده نیز Dean Takahashi از وبسایت Gamebeat بود.

در یکی از سوالات از لیدن پرسیده شد که نظرش درمورد بازی‌های سرویس محور و داستان محور چیست که وی چنین پاسخ داد:

"من دوست دارم بازی‌های داستان محور بیشتری ببینیم. در حقیقت همین الان که عناوین مولتی پلیر یا سرویس محور زیاد شده‌اند، از آثاری که 12-15 ساعت بخش داستانی دارند به شدت استقبال می‌کنم. امیدوارم دوباره به همان مرحله بازگردیم و شاهد بازی‌های داستانی بیشتری باشیم. البته بازی‌های بزرگ و AAA یا باید قیمت بیشتری داشته باشند یا دارای مدت زمان کمتری نسب به بازی‌های فعلی باشند."

سپس از او سوال شد که برای خلق عناوین جدید و مبترکرانه چه باید کرد و اگر خود لیدن سرپرست یک تیم بازیسازی باشد چگونه عمل خواهد کرد؟

"باید اجازه داد که خلاقیت، ایده‌ها، نظرات و سخنان بازیسازها شنیده شود. ما باید به آن‌ها فرصت خودنمایی بدهیم و حرف‌هایشان را گوش بدهیم. البته در کنار چنین کاری باید فشار لازم را نیز بر آنها آورد و مدام پرسید که چه چیزی می‌سازند؟ برای چه می‌سازند و هدف‌شان از خلق این اثر چیست؟ هیچ بازی بزرگی از روی هوا و هوس خلق نشده است."

سوال بعدی اما نسبت به دیگر سوالات کمی شخصی بود و از شان لیدن خواسته شد که احساس خود به عنوان شخصی خارج از کمپانی سونی را بازگو نمیاد:

"خب… الان که مقام رسمی در کمپانی ندارم انتظار دارید یک اکس باکس خریده باشم و با آن بازی بکنم؟! (خنده). اوضاع جهان به‌گونه‌ای شده که دیگر نمی‌توان دوران ماقبل کرونا را تصور کرد. باید قبول کنیم که دیگر دنیای به شرایط سابق بازنمی‌گردد و ما نیز مجبوریم خودمان را برای جهانِ جدید آماده سازیم."