Menu

صحبت‌های سازنده بازی The Ascent درباره قدرت نسل بعد و XBOX SERIES X

به گزارش پردیس‌گیم، یکی از هیجان‌انگیزترین بازی‌هایی که قرار است در تعطیلات سال نو میلادی به Xbox Series X بیاید، بازی The Ascent است. بازی مذکور یک بازی علمی-تخیلی و در سبک اکشن نقش‌آفرینی می‌باشد. بازی ترکیبی از عناوین بزرگی چون مجموعه Diablo و عناوین تیراندازی کلاسیک دو آنالوگه (Twin-Stick) می‌باشد.

با توجه به قابلیت تحویل هوشمند مایکروسافت (یا همان Smart Delivery) بازی از همون روز اول به صورت خودکار اگر به جای Xbox One در Xbox Series X قرار بگیرد، بهینه خواهد شد. سازنده بازی استودیو Neon Giant در این خصوص توضیح می‌دهد.

Xbox Series X

در مصاحبه با Xbox Wire کارگردان بازی آقای آرکید برگ(Arcade Berg) (که اسم خیلی خوبی دارد) اشاره کرد که فناوری رهگیری پرتو و بازتاب سطوح به همراه دیگر بهبودهای تصویری کلیدی به نسخه نسل بعد بازی The Ascent خواهند آمد. همچنين شما تعامل با بازی را کنش‌گرا و جهان بازی را زنده‌تر و پویاتر خواهید دید، که این موضوع برای غوطه‌وری بیشتر در عناوین نقش‌آفرینی کلیدی است.
همانند PS5، در کنسول Xbox Series X نیز SSD باعث کوتاه‌تر شدن زمان‌های بارگذاری بازی خواهد شد و شما به جای اینکه در صفحات بارگذاری باشید، بیشتر در خود بازی به سر خواهید برد. این موضوع به کیفیت بصری بازی نیز لطمه نمی‌زند، چرا که بازی The Ascent با نرخ 60 فریم بر ثانیه و کیفیت 4K و همچنین پشتیبانی از HDR در کنسول Xbox Series X اجرا می‌شود.

The Ascent

البته ایشان این را نیز اضافه کرد که، قابلیت واقعی کنسول زمانی مورداستفاده قرار خواهد گرفت که بازی انحصاراً برای آن توسعه‌یافته باشد نه به صورت موازی برای Xbox One.
"در آینده، وقتی بازی‌ها انحصاراً برای نسل بعدی توسعه یابند و بازی‌ها با استفاده از فناوری روز ساخته شوند، آن‌جاست که دنیای بازی‌ها شاهد سطح جديدی خواهند بود، دنیاهای بزرگتر، با ثبات‌تر و درگیرکننده‌تر."

این همان سیاستی است که سونی از همین ابتدا برای PS5 در پیش گرفته، یعنی توسعه بازی‌هایی برای حداکثر استفاده از قابلیت‌های کنسول، و ما این را در بازی‌هایی چون Ratchet and clank: Rift Apart و Horizon Forbidden West می‌بینیم. هنوز برای قضاوت زود است که بدانیم کدام استراتژی موفقيت‌آميزتر خواهد بود، اما با عرضه شدن کنسول‌ها در تعطیلات سال نو میلادی (بازه اواخر پائیز-اوایل زمستان) کم کم مشخص خواهد شد.

شایان ذکر است که بازی برای عرضه در سال 2020 برنامه‌ریزی شده است. پلتفرم‌های مقصد بازی Xbox One, Xbox Series X و PC اعلام شده‌اند.

چند تصویر از محیط بازی:

The Ascent

بازی از بخش چندنفره و co-op پشتیبانی خواهد کرد.

The Ascent

بازی از شخصی‌سازی خوبی برخوردار است.

خب دوستان، نظرتان چیست؟ با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.