Menu

نسخه بهبود یافته نسل بعدی بازی Cyberpunk 2077 در هنگام عرضه از کیفیت بهتری برخوردار خواهد بود

به گزارش پردیس‌گیم، رئیس و مدیرعامل CD Projekt Red درباره مسائل مختلفی از جمله تاریخ عرضه جدید بازی در پنجشنبه 29 آبان، پشتیبانی از PS5 و XBOX SERIES X و تأخیر احتمالی در بسته‌های الحاقی بازی صحبت کرده است. با ما همراه باشید.

"درباره عرضه کنسول‌های نسل بعد

در ابتدا باید بگم که من سؤال شما رو این‌گونه برداشت کردم:" آیا ما به عرضه با تأخیر نسخه نسل بعدی احساس خوبی داریم!؟ و قسمت دوم سؤالتون، آیا عقب انداختن دوباره تاریخ عرضه برای (پوشش نسل بعدی) ما سخت‌تر خواهد بود؟
خب من اول قسمت دوم سؤالتون رو پاسخ می‌دم، ما در حال حاضر همچین برنامه‌ای نداریم. همانطور که قبلاً گفتم، ما به تاریخ پنجشنبه 29 آبان باور داریم، و از این بابت مطمئنیم. بنابراین هر برنامه‌ی احتمالی را بر طبق همین تاریخ عرضه، برنامه‌ریزی می‌کنیم.

Cyberpunk 2077

اما در مورد عرضه با تأخیر نسخه نسل بعدی، ما نگران این موضوع نیستیم. این نسل به نسبت نسل گذشته که گذر از PS3 به PS4 و Xbox 360 به Xbox One بود متفاوت است. البته در مورد Xbox One پشتیبانی از نسل قبل بعدا‌ََ اضافه شد، ولی در مورد نسل بعد هر دو کنسول از ابتدا دارای این قابلیت هستند. هر دو کنسول به گونه‌ای قابلیت پشتیبانی از بازی‌های بین نسلی و پشتیبانی از نسل قبل را مد نظر قرار داده‌اند. در حقیقت حتی یکسری قابلیت و بهینه‌سازی سخت‌افزاری هم برای بازی‌های نسل فعلی در نظر گرفته شده است. بنابراين با کمی کار مهندسی می‌توان نسخه نسل فعلی را برای نسل بعد نیز قابل بازی کرد. در حقیقت ما هر دو نسل را هدف گرفته‌ایم، هم دارندگان کنسول‌های نسل حاضر و هم دارندگان کنسول‌های نسل بعدی. ما امیدواریم که در آن مقطع زمانی بزرگترین موفقیت در عرضه را داشته باشیم، یا حداقل یکی از بزرگترین‌ها باشیم، با توجه به اینکه در آن بازه زمانی توجهات زیادی به بازی‌های آن مقطع خواهد شد، استنباط ما این است."

درباره پشتیبانی و بهبودهای نسخه نسل بعد

" بازی از همان روز عرضه بر روی PS4 و PS5 قابل بازی است، همانطوری که بر روی Xbox One و XBOX SERIES X هم قابل اجراست.

از همان روز عرضه بر روی کنسول‌های نسل بعدی بهتر به نظر می‌رسد. تکنیک‌های به کار رفته در بازی برای اینکه در کنسول‌های نسل بعدی بهتر به نظر برسد، بیشتر از یک بهبود ساده است ولی در حال حاضر نیازی به وارد شدن به جزئیات نیست. همچنين من تضمین می‌دهم که این آخرین بهینه‌سازی نخواهد بود. ما در تاریخ نامشخصی قرار است یک به‌روزرسانی گسترده‌تر برای نسل بعد ارائه دهیم. برنامه ما این است که این به‌روزرسانی بزرگ برای دارندگان نسخه PS4 و XBOX One بازی کاملاً رایگان باشد، اما به هر حال اشاره کردیم که بازی از همان روز عرضه یعنی 29 آبان بر روی نسل بعد قابل بازی خواهد بود و به نسبت کنسول‌های نسل قبل بهتر خواهد بود.
صادقانه بگویم، ما هنوز تاریخ عرضه مشخصی برای به‌روزرسانی بزرگ مخصوص نسل بعد در نظر نگرفته‌ایم، همانگونه که هنوز حتی از تاریخ دقیق عرضه کنسول‌های نسل بعد نیز بی اطلاعیم. ما مطمئنیم که سال بعد این به‌روزرسانی را عرضه خواهیم کرد، اما هنوز تاریخ دقیقی برای آن در نظر نگرفتیم، بنابراین سخت است که بگوییم به‌روزرسانی مخصوص نسل‌بعدی با تأخیر مواجه است. مخصوصاً با توجه به اینکه عرضه کنسول‌های نسل بعد نیز تاریخ دقیقی ندارد. "

Cyberpunk 2077

درباره تأخیر در عرضه بخش چندنفره و بسته‌های الحاقی بالقوه

ما به طور رسمی تعداد DLC (بسته‌های الحاقی) را مشخص نکرده‌ایم، البته ما ترجیح می‌دهیم از لفظ بسته‌های گسترش دهنده استفاده کنیم، با توجه به اینکه آن‌ها بزرگتر از DLC معمولی هستند. اما طبیعتاً وقتی ما تاریخ عرضه را عقب انداختیم، تاریخ عرضه این بسته‌های بالقوه نیز عقب افتاده است.
ما به طور خاص هیچ معرفی از بابت این بسته‌ها انجام نداده‌ایم، اما با توجه به اینکه این‌ها به هر حال در حال ساختند، البته این را بگویم که این‌ها قسمت‌های از پیش آماده شده نیستند که ما آن‌ها را در کشو نگه داشته باشیم، درستش این است که بگویم این‌ها باید ساخته شوند، در آینده ساخته خواهند شد.
اما در مورد بخش چندنفره، تاریخ عرضه آن نیز طبیعتاً عقب افتاده است. با توجه به اینکه از ابتدا هم برای آینده برنامه‌ریزی شده بود، بنابراین فاصله نسبتاً بیشتری با آن داریم. بنابراين این چیزی است که باید در آینده منتظر آن باشید. "

Cyberpunk 2077

در ادامه این صحبت‌ها بود که استودیو سازنده در حساب توئیتری بازی اعلام کرد:
" ما خوشحالیم که اعلام کنیم بازی Cyberpunk 2077 با استفاده از قابلیت پشتیبانی نسل قبل بر هر دو کنسول نسل بعد قابل بازی خواهد بود! نسخه PS4 شما بر روی PS5 هم قابل بازی خواهد بود از همان روز عرضه، و نسخه Xbox One شما نیز بر روی Xbox Series X قابل اجرا خواهد بود!
به‌روزرسانی مخصوص نسل بعد Cyberpunk 2077 که قرار است از قدرت نسل بعد بهترین استفاده را ببرد نیز در آینده و به رايگان عرضه خواهد شد. "

خب دوستان نظرتان چیست؟ این حرکت پسندیده CD Projekt Red مورد توجهتان قرار گرفت؟ ظاهراً هر دو کنسول از پشتیبانی نسل قبل و بین نسلی خوبی برخوردار هستند. لطفاً نظرات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.