Menu

فروش کلی سری‌بازی محبوب Resident Evil از 100 میلیون نسخه عبور کرد

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از gematsu، شرکت Capcom اعلام کرد که مجموع فروش نسخه‌های مختلف سری بازی Resident Evil از مرز 100 میلیون فراتر رفته‌است. این شرکت مروری مختصر بر تاریخ این مجموعه‌بازی داشته که به شرح زیر است:

"در سال 1996، Capcom ژانر بازی ترسناک Survival را با اولین سری Resident Evil تاسیس کرد، که در آن بازیکنان از انواع سلاح ها و موارد دیگر برای فرار از موقعیت های وحشتناک و نفس‌گیر استفاده می‌کردند. در طی این سال‌ها، Capcom استراتژی یک محتوی برای مصارف مختلف خود را به کار گرفته تا این مجموعه را فراتر از بازی‌ها قرار دهد، در نتیجه این نام را به سمت فیلم‌های اقتباسی هالیوود و همکاری‌های جذاب تبدیل کرده‌است. مجموعه Resident Evil از آن زمان به عنوان پرچمدار Capcom تبدیل شده است، و از 24 سال پیش، از زمان انتشار اولین عنوان خود به طور مداوم توسط طرفداران پرشور از سراسر جهان پشتیبانی می شود، و همچنین بیش از 80 درصد از فروش نسخه‌های این سری‌بازی خارج از ژاپن صورت می گیرد.

در سالهای اخیر، Capcom یک استراتژی فروش دیجیتال را دنبال کرده‌است و بخش مشتری‌مداری خود را با گسترش عمر بازی‌ها با استراتژی قیمت گذاری انعطاف پذیر در بیش از 250 کشور و منطقه مختلف گسترش می دهد. برای مثال عبور مجموع فروش سری‌بازی Resident Evil از مرز 100 میلیون نسخه، در نتیجه عوامل خاصی بود. علاوه بر حفظ یک برنامه انتشار ثابت برای عرضه عناوین جدید، Capcom با استفاده از فناوری‌های پیشرفته برای نمایش مجدد عناوین محبوب و معروف این سری، مانند Resident Evil 2 و Resident Evil 3، با سیاست‌های درست مانند تبلیغات و فیمت‌گذاری مناسب سعی در گسترش روزافزون این مجموعه داشت و نتیجه‌ی آن نیز فروش 7.5 میلیون نسخه‌ای Resident Evil 7 biohazard است.

به نظر می‌رسد با توجه به تجربه‌ی کسب شده از عناوین گذشته و داشتن منابع کافی برای عناوین بعدی‌، پیشروی Capcom روندی روبه رشد داشته‌باشد. این روند با عرضه جدیدترین نسخه سری یعنی Resident Evil Village بیشتر نیز می‌شود."