Menu

گزارش: سرعت PS5 اجازه‌ی انجام کارهایی را می‌دهد که هیچ پلتفورم دیگری قادر به اجرای آن نخواهد بود

هرچه به عرضه‌ی کنسول‌های نسل نهم نزدیک‌تر می‌شویم بحث‌ها نیز داغ‌تر می‌شوند و روزانه شاهد صحبت‌ها و اخبار بسیاری در این خصوص هستیم. به گزارش پردیس‌گیم، هر دوی این کنسول‌ها(پلی استیشن 5 و اکس باکس سری اکس) مدعی هستند که دست بالاتر را دارند و از رقیب بهتر عمل می‌کنند.

به نظر می‌رسد که PS5 با SSD خود حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و بزرگ‌ترین نقطه‌ی قوتِ این کنسول، SSD آن می‌باشد. تاکنون نیز سازندگان بسیاری SSd پلی استیشن 5 را ستوده‌اند و با توجه به اطلاعات منتشرشده، قرار است با پلی استیشن 5 چیزهایی را تجربه کنیم که هیچ یک از پلتفورم‌های دیگر توانایی اجرای آن را ندارند.

اما در جدیدترین اظهارنظرها درخصوص کنسول PS5، یکی از سازندگان و اینسایدرهای معتبر Matt از Restera که خود شاهد عملکرد کنسول بوده است، گفته SSd و IO در این کنسول بقدری شگفت انگیز هستند که صنعت بازی‌های ویدیویی تاکنون چنین چیزی به خود ندیده است.

Matt با اشاره به این نکته که SSD در Xbox Series X بسیار عالی و قابل توجه است، اضافه کرد که IO در PS5 در "سطحی کاملا جداگانه" قرار دارد:

"SSD و IO در Xbox Series X بسیار عالی طراحی شده و مشخص است که شاهد ارتقای بزرگی در این دو مورد بوده‌ایم. مایکروسافت کار خارق العاده‌ای انجام داده و جای هیچ اعتراضی وجود ندارد. اما IO کنسول PS5 در مقایسه با کنسول رقیب، در سطحی کاملا جدا و بالاتر قرار دارد و به شما اجازه می‌دهد کارهایی انجام دهید که پلتفورم‌های دیگر قابل به انجام آن نیستند."

او همچنین اضافه کرد که SSD در هر دو کنسول باعث بهتر شدن تجربه‌ی بازیکنان می‌شوند و به بازیسازان نیز اجازه می‌دهند که دست به ساخت و توسعه‌ی عناوین باکیفیت‌تر بزنند. وی همچنین گفت:

"سازندگان می‌توانند با PS5 کارهایی انجام دهند که شاید دستگاه‌های دیگر قدرت انجامش را نداشته باشند. یا لااقل به سرعت و کیفیت PS5 نخواهند رسید. تا الان هیچ سخت افزاری به مانند PS5 نتوانسته به چنین سطح بالایی برسد. SSD مسئله‌ی مهمی است که نتیجه‌ی آن را در هنگام اجرای بازی خواهید دید."

او باز هم تاکید کرد که نباید اکس باکس را از یاد برد و حرف‌های گفته شده به معنای مقایسه‌ی کامل این دو کنسول نیست:

"هیچ مقایسه‌ای در کار نیست. مطمئنا IO و سرعت پردازش در اکس باکس سری اکس و رایانه‌های شخصی مشکلی ندارند، و ارتقای SSD باعث می‌شود که تمامی گیمرها از آن سود ببرند و تجربه‌ی راحت‌تری داشته باشند. اما IO پلی استیشن 5 در سطح کاملا دیگری قرار دارد. این دستگاه سرعتی دارد که هیچ جای دیگر همانندش را پیدا نمی‌کنید. این قابلیت PS5 احتمالا بزرگ‌ترین تفاوت میان دو نسلِ هشت و نه است."

او در انتهای صحبت‌های خود متذکر شد که اکس باکس سری اکس در چندین جهت مختلف از پلی استیشن 5 قدرتمندتر می‌باشد. حال باید منتظر بود و دید که اجرای بازی‌ها بر روی این دو کنسول به چه شکلی خواهند بود.