Menu

Tencent استودیوی AAA جدیدی را با رهبری اسکات وارنر در آمریکای شمالی تاسیس می‌کند

به گزارش پردیس‌گیم، شرکت Tencent استودیوی AAA جدیدی را در آمریکای شمالی تاسیس می‌کند و اسکات وارنر مدیریت آن را بر عهده خواهد داشت.

وارنر سابقه درخشانی در بازی‌های AAA دارد. او طراح ارشد Halo 4 در استودیوی 343 Industries، کارگردان Battlefield Hardline در EA Visceral و کارگردان استودیوی Ubisoft در منطق خلیج سان‌فرانسیسکو بود. وارنر در توئیتر با اعلام جدایی خود از Ubisoft گفت:

"من جایگاه جدیدی را به‌دست می‌آورم. من مدیر یک استودیوی جدید در آمریکای شمالی برای شرکت Tencent برای عنوانی AAA خواهم بود."

هنوز موقعیت مکانی دقیق این استودیو مشخص نشده و وارنر گفت شاید سیاتل و شاید هم لس‌آنجلس باشد. Tencent بزرگ‌ترین ناشر بازی‌ها از نظر درآمدزایی است اما خارج از چین هیچ استودیوی اختصاصی ندارد و در واقع تمام استودیوهای آن‌ها خریداری شده هستند، مثل Supercell و Riot Games.

Tencent با این حرکت می‌خواهد اولین استودیوی داخلی و اختصاصی خود را خارج از چین تاسیس کند. آن‌ها احتمالا به این دلیل به دنبال رشد خود در بازار ایالات متحده هستند که چین محدودیت‌هایی را در بازی‌های ویدیویی و مقررات خاصی برای ساعت بازی کودکان اعمال کرده است. یکی از مدیران Tencent که نمی‌خواست هویتش فاش شود، گفت:

"ما می‌خواهیم خود را به خارج از چین گسترش دهیم و یکی از اهداف ما بازیکنان کنسول در ایالات متحده و اروپا هستند. ما می‌خواهیم بازی‌های کنسولی براساس شخصیت‌های فرانچایزهای Nintendo بسازیم و پایه و اساس ساخت بازی را از مهندسان Nintendo بیاموزیم."

نظر شما در این رابطه چیست؟