Menu

به نظر می‌آید قدرت PS5 از چیزی که انتظار می‌رفت، بیشتر است

روزی دیگر و شایعه‌ای دیگر در مورد PS5: به گزارش پردیس‌گیم یکی از اعضای صنعت بازی با نام‌کاربری Tidux، بار دیگر جزئیات دیگری از سخت‌افزار PS5 را در توئیتر به اشتراک گذاشت. در یک متن کوتاه و مختصر اما شیرین، Tidux بیان کرد که PS5 نه تنها از تمام ویژگی‌های RDNA 2 بهره می‌برد بلکه از بعضی از ویژگی‌های RDNA 3 و همچنین تعدادی ویژگی اختصاصی که برای PS5 ساخته شده‌اند، استفاده می‌کند. اگر این خبر درست باشد بسیار هیجان‌انگیز است.

یکی از اعضای صنعت بازی از ویژگی‌های جدید PS5 سخن گفت . . .

در ابتدا احتمالا این سوال در ذهن شما پیش می‌آید که RDNA چیست؟ خب، RDNA کوتاه‌شده‌ی Radeon DNA است که نامی برای معماری میکرومتری کارت گرافیک (GPU) و مجموعه ساختاری همراه آن می‌باشد. ویژگی RDNA مدتی برای هر دو کنسول نسل بعد، باعث جلب توجه شده بود و تا الآن تصور می‌شد که PS5 فقط از ویژگی‌های RDNA 2 بهره می‌برد.

یکی از بزرگترین ویژگی‌های RDNA 2، ویژگی VRS است. VRS مخفف Variable Rate Shasing می‌باشد. این یک ویژگی است که عملکرد رندرکردن و کیفیت بازی را افزایش می‌دهد؛ به این صورت که در shading rate مناطق مختلف تصویر، تفاوت ایجاد می‌کند. اساساً، اگر شما یک بازی با کیفیت 4K داشته باشید، قسمت‌هایی وجود دارند که نیاز نیست به صورت 4K باشند؛ بنابراین VRS می‌فهمد که چه چیزی نیاز ندارد 4K باشد و آن را با کیفیت پائین‌تر نمایش می‌دهد و این کار باعث آزادشدن قدرت GPU برای عملکردهای دیگر می‌شود.

همه این‌هایی که گفتیم، چیزهای خوبی هستند و اگر به صورت درست به کار گرفته شوند، مخصوصا در ترکیب با دیگر ویژگی‌های کارآمد PS5، می‌توانند مقدار ارزشمندی از قدرت سخت‌افزار را آزاد سازند تا در قسمت‌های دیگر مانند AI، رندرکردن و بارگذاری بافت‌های بازی مورد استفاده قرار گیرد.

ویژگی RDNA 3 هنوز برای بازار رایانه‌های شخصی، عرضه نشده است، به همین دلیل جزئیات زیادی را در مورد مجوعه ویژگی‌های اصلی آن و پیشرفت‌هایی که ایجاد می‌کند، نمی‌دانیم. اما می‌توانید انتظار داشته باشید که سریع‌تر و کارآمدتر باشد که این خبر بسیار خوبی برای همه گیمرها است. بیاید امیدوار باشیم که SONY جزئیات بیشتری را در این موارد، هنگامی که بالاخره PS5 را به طور کامل نمایش داد، به اشتراک بگذارذ.

بیاید رو راست باشیم، هر تکنولوژی جدید و یا هر چیزی که باعث شود که بازی‌ها در PlayStation 5 بهتر و زیباتر اجرا شوند، یک خبر خوب است. بیشتر این ویژگی‌ها برای بیشتر افراد معنی خاصی ندارند، اما برای سازندگان، به معنی گزینه‌های بیشتر در هنگام ساخت بازی برای PS5 است. ما گیمرها هم بازی‌های بهتری می‌خواهیم، موافقید؟ این خبر، اگر درست باشد در نهایت راه را به سوی دنیایی با بازی‌های بهتر و زیباتر، باز می‌کند.