Menu

تشکر ویژه صنعت بازی از ویروس کرونا

به گزارش پردیس‌گیم بررسی‌ها نشان می‌دهد که بعد از شروع پاندمی ویروس کرونا قرنطینه مردم سرتاسر دنیا به توفیقی اجباری برای سرگرمی‌های غیر حضوری مانند شبکه‌های تلویزیون خانگی و همین طور صنعت بازی تبدیل شده است.

طبق آخرین آمار علاوه بر بهبود فروش عناوینی که به تازگی عرضه شده‌اند تقریبا %53 بازی‌بازان زمان بیشتری را در مقابل صفحه نمایش خود سپری می‌کنند. این موضوع زمانی جالب می‌شود که با نگاهی به این آمار در بازه زمانی 24 تا 26 ماه مارس بازی‌بازان 14 تا 30 سال %38 درصد و در هفته بعد حدود %50 افزایش ساعت بازی داشته اند و در بازه سنی 30 تا 49 سال نیز این افزایش به حدود %35 درصد رسیده است.همچنین اشخاص عادی نیز در حدود %36 درصد از قبل از همه‌گیری ویروس کرونا زمان بیشتری را به بازی کردن اختصاص می‌دهند.

بسیاری از بازی‌بازان نیز از سازمان بهداشت جهانی نیز تاییدیه برای بازی دریافت کردند و خود این سازمان نیز سپری کردن اوقات اشخاص را برای دوری از بیرون رفتن از خانه در محیط بازی به صورت ضمنی تایید کرده است.با توجه به گزارشات و عدم دستیابی به درمان موثر و همین‌طور پیشنهاد‌هایی که از طرف شرکتهایی مانند سونی،اکتیویژن و… به مخاطبان ارائه شده است قطعا این افزایش مخاطب تا حدود بسیار زیادی در صنعت بازی تاثیر خواهد داشت و قاعدتا شرکت‌های بازیساز برای حفظ این پتانسیل باید کیفیت کار خود را به شدت بالا ببرند.البته لغو بسیاری از کنفرانس‌ها ضرر خود را به این صنعت نیز وارد کرده است ولی در هیچ مقطع کوتاهی انقدر افزایش مخاطب برای صنعت بازی پیش نیامده بود.آیا این قرنطینه اجباری در زمان بازی شما نیز تاثیر گذاشته است؟ نظراتتان را با ما در میان بگذارید.